Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4: bohatá nabídka motorů

Libor Zezulka Libor Zezulka 23. 9. 2004 • 13:43
16
1
Zobrazit náhledy (16)
Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4
Citroën vyložil na autosalonu v Paříži všechny karty na stůl a zveřejnil podrobné informace k jeho největší novince - modelu C4. Konečně známe seznam všech dostupných motorů.

Na prknech pařížské autoshow panuje čilý ruch a automobilky postupně odhalují své největší novinky. Jak mizí z nablýskaných karoseriích navoněné závoje, uvolňují tisková oddělení podrobné materiály. Mezi výrobce, kteří si se zveřejněním tiskové zprávy pospíšili, patří také Citroën. Pochopitelně, vždyť vystavuje na domácí půdě a ukazuje světu nástupce Xsary, Citroën C4. Ten se bude prodávat ve dvou karosářských variantách, jako pětidveřový hatchback a třídveřové kupé.

Zatímco pětidveřový model si přes moderní vzhled zachovává klasický tvar, kupé vystavuje odvážně modelovanou záď. Navzdory rozdílným tvarům karoserie zůstává vnitřní prostor stejný pro hatchback i coupé, cestující na zadních sedadlech se mohou těšit na 17 cm prostoru v případě, že se řidič posune maximálně vzad. Manipulace se zadními sedadly dělenými v poměru 60:40 je údajně velmi jednoduchá a pohodlná. Do moderního kabátu se kromě exteriéru oblékl rovněž interiér.

Palubní deska hraje různými tvary, deska přístrojová se usadila v jejím středu. S novým vozem představil francouzský výrobce i novinky ve výbavě. Zákazníci se mohou těšit na kontrolu tlaku v pneumatikách, systém AFIL, jenž sleduje plné a přerušované čáry na cestě a v případě jejich přejezdu bez použití směrových světel na to upozorní řidiče vibracemi na příslušné straně sedadla. K zajímavým položkám výbavy patří i bi-xenonové světlomety, tempomat s možností nastavení limitu, telefon s bluetooth či navigační systém.

Pod kapotou nové C4 se objeví celkem pět zážehových a tři vznětové motory. Benzín zastoupí jednotky 1.4 16V s výkonem 65 kW/90 k při 5250 ot./min., točivým momentem 133 Nm při 3250 ot./min a průměrnou spotřebou 6,4 l/100 km, 1.6 16V s výkonem 80 kW/110 k při 5800 ot./min., točivým momentem 147 Nm při 4000 ot./min a průměrnou spotřebou 7,1 l/100 km, 2.0 16V s výkonem 100 kW/138 k při 6000 ot./min., točivým momentem 190 Nm při 4100 ot./min., přičemž 165 Nm bude k dispozici už na hranici 2000 ot./min.

Dvoulitrový benzín s výkonem 100 kW doplní v nabídce dvě silnější varianty s výkonem 103 kW/143 k, točivým momentem 200 Nm a výkonem 130 kW/180 k při 7000 ot./min. a točivým momentem 202 N.m při 4750 ot./min. Milovníci nafty budou moci vybírat mezi 1.6 HDI 16V s výkonem 66 kW/92 k při 4000, točivým momentem 215 Nm při 1750 ot./min. a průměrnou spotřebou 4.7 l/100, tímtéž motorem s výkonem 80 kW/110 k a točivým momentem 240 Nm nebo 2.0 HDI 16V s výkonem 100 kW/138 k při 4000 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 2000 ot./min.

Nová C4 bude stát standardně na 15palcových kolech s pneumatikami 195/65, vyšší verze dostanou kola 16 palcová s pneumatikami 205/55R16 nebo 17palcová s pneumatikami 205/50.




Kompletní reportáž z Pařížského autosalonu s 1000 fotografiemi a videi přineseme v polovině přístího týdne

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku