Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 Aircross do zásuvky prozrazuje české ceny. Výbava rozhodne, jestli vám stačí milion

Stanislav Kolman
Diskuze (26)

Nabídku elektrifikovaných SUV na českém trhu rozšiřuje plug-in hybridní Citroën C5 Aircross. A při splnění jedné podmínky může stát 895.000 Kč.

Tento týden dorazil plug-in hybridní Citroën C5 Aircross oficiálně na český trh a vy se co nevidět můžete těšit na tradiční redakční test. Ještě před ním jsme zavítali na tiskovou konferenci k uvedení francouzské novinky a není překvapením, že nás zajímala hlavně cena.

C5 Aircross do zásuvky přijíždí v jediné technické specifikaci, takže ceny ovlivňuje pouze zvolený výbavový stupeň. Citroën připravil pro tuzemské zákazníky akční zvýhodnění až 72.000 Kč, se kterým vůz startuje na částce 945.000 Kč se základní výbavou Feel. Tedy abychom byli konkrétní, můžete cenu stlačit na 895.000 Kč, využijete-li bonusu 50.000 Kč za starý vůz (platí pro všechny výbavy). V naší přiložené tabulce níže však kalkulujeme pouze s akčním zvýhodněním, nikoli výkupem.

Výbava Feel obouvá osmnáctipalcová kola a dostává přední a zadní parkovací senzory a parkovací kameru, elektrickou parkovací brzdu, asistenta pro rozjezd do kopce, automatickou dvouzónovou klimatizaci, 12,3” digitální přístrojový štít, osmipalcovou obrazovku multimediálního systému s navigací, tempomat s omezovačem rychlosti a tak dále. Provedení Feel Pack startuje na 985.000 Kč a navíc dává přídavná denní světla s LED optikou, LED směrovky, sedadla Advanced Comfort či zatmavená skla zadních oken.

Vyšší verze Shine za 1.025.000 Kč už má Full LED přední světlomety, vrstvená akustická skla bočních oken vpředu, adaptivní tempomat s funkcí stop&go, čalounění kombinující kůži a látku či ozdobné prvky na karoserii. O 20.000 Kč více pak stojí Shine Pack s asistovanou jízdou na dálnici, vyhřívanými předními sedadly, elektricky ovládaným sedadlem řidiče, hands-free otevíráním víka zavazadelníku, indukčním dobíjením telefonu a devatenáctipalcovými koly.

Video se připravuje ...

Ani cena přes milion však neznamená, že už byste neměli za co připlácet. Spíše než panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou za 33.000 Kč však doporučujeme výkonnější palubní nabíječku o výkonu 7,4 kW (standardně 3,7 kW) za 8000 Kč. Metalický lak přijde na 15.500 Kč, speciální perleťová bílá stojí 20.000 Kč a kontrastní zbarvení střechy a zrcátek dalších 12.000 Kč.

Technika plug-in hybridního C5 Aircrossu už nějaký čas není tajemstvím, přesto si ji pojďme připomenout. Základem je benzinová čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 133 kW kombinovaná s elektromotorem vpředu, jenž dodává dalších 81 kW. Protože ale čísla nejdou jednoduše sčítat, dostáváme se na systémový výkon 165 kW (225 k) a 360 newtonmetrů točivého momentu. Francouzský plug-in hybrid se pojí výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem předních kol, čtyřkolku novinka nenabízí. Akumulátor s kapacitou 13,2 kWh (využitelných 11,8 kWh) má nabídnout dojezd 56 km (WLTP).

Ve srovnání s konvenčně poháněnou variantou potěší, že zavazadlový prostor zůstal shodný (stejně jako světlá výška). C5 Aircross těží z platformy, která od počátku počítala se zabudováním baterií. Do kufru se tak standardně vejde 460 litrů zavazadel, případně 1510 l při sklopení zadních sedaček. Jedinou nevýhodou je menší palivová nádrž. Zatímco spalovací auto pojme 53 litrů, u plug-in hybridu je to o 10 litrů méně. Z klasické domácí zásuvky se vůz dobíjí něco přes sedm hodin, s domácím wallboxem a příplatkovou palubní nabíječkou to však z 0 na 100 % zvládne za dvě hodiny.

Citroën C5 Aircross plug-in hybrid HYBRID 225 ë-EAT8
Zdvihový objem [cm3] 1598
Max. výkon spalovacího motoru [kW/min] 133/6000
Max. točivý moment spalovacího motoru [Nm/min] 300/3000
Max. výkon elektromotoru [kW] 81/2500
Max. točivý moment elektromotoru [Nm] 320/500-2500
Systémový výkon [kW] 165
Systémový točivý moment [Nm] 360
Celková kapacita baterie [kWh] 13,2
Doba nabíjení 0-100 % [h] 2-7,25
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9
Maximální rychlost [km/h] 225
Dojezd na elektřinu dle WLTP [km] 56
Kombinovaná spotřeba WLTP [l/100 km] 1,4-1,5
Emise CO2 [g/km] 32-33
Cena Feel [Kč] 945.000
Cena Feel Pack [Kč] 985.000
Cena Shine [Kč] 1.025.000
Cena Shine Pack [Kč] 1.045.000
Stanislav Kolman
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
17. 9. 2020 12:24
Re: jako...
Tak na tomhle se bohužel shodneme :(
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2020 12:11
Re: jako...
Taky mě moc neberou ALE to co se nám líbí znamenalo děsivý PRODĚLEK

To co se v diskuzích moc nelíbí = raketový vzestup značky
Podnikání není o tom co se líbí v diskuzích ale o tom co se prodává

Plus dřívější vrchol Citroën se dneska jmenuje DS
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2020 12:08
Re: Fujtajbl
Nojo kombinace nejen teoretické znalosti ze elektromotor zabírá narozdil od spalovák HNED okamžitě NAPLNO takže než ty zařadíš tak je ECVT a 80 kW elektromotoru za křižovatkou = ale I letitá praxe ŽE to tak je
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2020 11:58
Re: Fujtajbl
Teorii? Jako že přes XYZ odkazů = si to stejně jako Áda dodnes nepobral? :-O :*) :D :-! :-[]

Hele z barelu ropy dojedeš dál víc km:
a) na naftu
b) na benzín

Hel3 bez dotování nafty bude poměr benzínových a naftových motorů v osobnich autech
a) zase ca 50:50 kam se dostal
b) při tržních cenách nafty spíš tak 95 k 5%
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2020 11:56
Re: Fujtajbl
Chápu že tě má oprava tvýho omylům ekonomii rozhodila a to jak si lhal o svým 6tivalcem uvedlo do stavu dodnes trvajícího muňkování = ale nepřeháníš to už?