Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën uvádí plug-in hybridní C5 Aircross Hybrid na trh. Zatím jen ve Francii!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 11. 2019 • 06:12
44
3
Zobrazit náhledy (44)
Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid Citroën C5 Aircross Hybrid

Citroën spouští oznámenou elektroofenzívu a představuje svou technologickou vlajkovou loď, kterou se stává model C5 Aircross Hybrid s kombinací benzinového motoru 1.6 PureTech 180, elektromotoru a osmistupňového automatu.

Citroën již v rámci loňského autosalonu v Paříži prezentoval svoji elektrifikovanou budoucnost a to prostřednictvím konceptu plug-in hybridního provedení modelu C5 Aircross. Ten se nyní plně podle plánu mění v model pro sériovou výrobu a francouzská automobilka je představuje ve finální podobě, v níž míří nejprve na francouzský trh.

Citroën C5 Aircross Hybrid v provedení pro sériovou výrobu využívá ke svému pohonu stejné řešení jako loňský koncept, což znamená, že kombinuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 PureTech 180 o nejvyšším výkonu 132 kW s elektrickým motorem o výkonu 80 kW a osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8.

V hybridním režimu oba motory spojují své síly, aby poskytly kombinovaný výkon 165 kW přenášený pouze na přední nápravu. Točivý moment 320 Nm je k dispozici nepřetržitě. Spotřeba paliva v cyklu WLTP je podle automobilky 1,7 l benzinu na 100 km a emise CO2 jsou 39 g/km. Benzínový motor je vybaven startovacím alternátorem, který zaručuje okamžité a tiché nastartování motoru.

Citroën uvádí, že C5 Aircross Hybrid může mít v čistě elektrickém režimu dojezd až 50 kilometrů a může se přitom pohybovat rychlostmi až do 135 km/h. Vůz tak má být dokonalým univerzálem – po městě má využít elektromotor a na dlouhých cestách benzinový čtyřválec.

Potřebnou energii elektromotoru poskytuje vysokonapěťová lithium-iontová baterie 200 V s kapacitou 13,2 kWh. Doba potřebná k jejímu nabíjení se liší v závislosti na zvoleném typu zásuvky. Citroën uvádí čas od čtyř hodin při využití zásuvky Green'up Legrand 14 A do sedmi hodin se standardní zásuvkou. Pomocí Wall Boxu 32 A, který lze zakoupit nebo si ho pronajmout, a nabíječky 7,4 kW, jež je součástí volitelné výbavy, se baterie dobíjí rychleji, a to za méně než za dvě hodiny.

Citroën C5 Aircross Hybrid na svůj plug-in hybridní pohonný systém upozorňuje decentním logem ”ḧybrid” na horní části víka zavazadlového prostoru a symbolem “ḧ”  na předních blatnících. Mezi specifické úpravy exteriéru může patřit i nový Pack Color ve verzi Anodised Blue s modrými ozdobnými prvky na předním nárazníku a dveřích.

V interiéru se oproti konvenčním provedením modelu C5 Aircross odehrávají pouze funkční změny. Digitální 12,3" přístrojový štít a 8" středový dotykový tablet s kapacitním displejem používají novou grafiku a poskytují informace o hybridním pohonu, jako je dojezd nebo průtok energie.

Napravo od automatické převodovky je do středové konzoly zabudován volič režimů, který řidiči nabízí možnost volit mezi několika režimy jízdy a kombinovat tak spalovací a elektrický motor, nebo je používat zvlášť: režim Electric pro tichou a plynulou jízdu, Hybrid pro všestrannost a účinnost, Sport pro dynamiku. Ve výchozím nastavení probíhá přepínání mezi elektrickým a spalovacím motorem automaticky v závislosti na úrovni nabití baterie a požadavku řidiče.

Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou má čistý design bez rámečku pro větší eleganci a výraznější technologický vzhled plug-in hybridu. Doplňuje ho indikátor jízdy ve 100% elektrickém režimu. Jakmile vůz jede v elektrickém režimu s nulovými emisemi (ZEV), rozsvítí se pod vnitřním zpětným zrcátkem modrá kontrolka viditelná zvenku, takže vozidlo může být v provozu identifikováno jako vůz jedoucí v režimu ZEV. Díky tomuto specifickému rysu mají mít řidiči nového SUV C5 Aircross Hybrid snadnější přístup do zón s omezeným provozem v městských centrech.

180p270p360p540p720p

Plug-in hybridní pohonný systém nemá nijak omezovat vnitřní prostor modelu C5 Aircross Hybrid a to i díky uložení vysokonapěťové baterie pod zadními sedadly. Pro cestující ve druhé řadě jsou zde k dispozici tři samostatná sklopná a podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla, která lze z vozu vyjmout, objem zavazadlového prostoru se pohybuje mezi 460 l a 600 l, což má být podle automobilky Citroën pro hybridní plug-in verzi v kategorii C-SUV rekordní hodnota.

Citroën C5 Aircross Hybrid je již nyní k dispozici na objednávku ve Francii od 39.950 Eur (zhruba 1.025.000 Kč), ve dvou verzích Feel a Shine Pack pro soukromé zákazníky a ve dvou verzích Business a Business+ pro firemní zákazníky.

Sériová verze Citroënu C5 Aircross Hybrid zahajuje expanzi značky v oblasti elektrifikovaných aut. Už dnes sice firma na vybraných trzích nabízí elektrickou dodávku E-Berlingo, městský elektromobil C-Zero a plážové elektrické autíčko E-Méhari, v následujících letech chce ale svoji nabídku takových aut značně rozšířit.

Počínaje C5 Aircross bude od každého nově uvedeného Citroënu odvozena i hybridní nebo elektrická varianta, výsledkem čehož chce firma mít do roku 2023 u 80 % modelů své nabídky elektrickou nebo hybridní variantu. Od roku 2025 má pak být nějakým způsobem elektrifikovaná verze odvozená od všech Citroënů.

Zdroj: Citroën

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: reklama na ticho
| 8. 11. 2019
Akusticke skla dostanes iba pri priplatkovom audiu bez ohladu na vybavovy stupen
Avatar - xxc
reklama na ticho
| 8. 11. 2019
Konecne niekoho napadlo, ze jedna z dolezitychpotrieb cloveka je co najmenej hluku. A tak Citroen sa snazi proti hluku bojovat. Kedysi mali aj zakladne vybavy akusticke skla, dnes uz ich maju len tie najvyssie.
Točivý moment 320 Nm je k dispozici nepřetržitě....
| 8. 11. 2019
Doufám že autor článku tohle tvrzení nemyslí vážně

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku