Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën uvádí plug-in hybridní C5 Aircross Hybrid na trh. Zatím jen ve Francii!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Citroën spouští oznámenou elektroofenzívu a představuje svou technologickou vlajkovou loď, kterou se stává model C5 Aircross Hybrid s kombinací benzinového motoru 1.6 PureTech 180, elektromotoru a osmistupňového automatu.

Citroën již v rámci loňského autosalonu v Paříži prezentoval svoji elektrifikovanou budoucnost a to prostřednictvím konceptu plug-in hybridního provedení modelu C5 Aircross. Ten se nyní plně podle plánu mění v model pro sériovou výrobu a francouzská automobilka je představuje ve finální podobě, v níž míří nejprve na francouzský trh.

Citroën C5 Aircross Hybrid v provedení pro sériovou výrobu využívá ke svému pohonu stejné řešení jako loňský koncept, což znamená, že kombinuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 PureTech 180 o nejvyšším výkonu 132 kW s elektrickým motorem o výkonu 80 kW a osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8.

V hybridním režimu oba motory spojují své síly, aby poskytly kombinovaný výkon 165 kW přenášený pouze na přední nápravu. Točivý moment 320 Nm je k dispozici nepřetržitě. Spotřeba paliva v cyklu WLTP je podle automobilky 1,7 l benzinu na 100 km a emise CO2 jsou 39 g/km. Benzínový motor je vybaven startovacím alternátorem, který zaručuje okamžité a tiché nastartování motoru.

Citroën uvádí, že C5 Aircross Hybrid může mít v čistě elektrickém režimu dojezd až 50 kilometrů a může se přitom pohybovat rychlostmi až do 135 km/h. Vůz tak má být dokonalým univerzálem – po městě má využít elektromotor a na dlouhých cestách benzinový čtyřválec.

Potřebnou energii elektromotoru poskytuje vysokonapěťová lithium-iontová baterie 200 V s kapacitou 13,2 kWh. Doba potřebná k jejímu nabíjení se liší v závislosti na zvoleném typu zásuvky. Citroën uvádí čas od čtyř hodin při využití zásuvky Green'up Legrand 14 A do sedmi hodin se standardní zásuvkou. Pomocí Wall Boxu 32 A, který lze zakoupit nebo si ho pronajmout, a nabíječky 7,4 kW, jež je součástí volitelné výbavy, se baterie dobíjí rychleji, a to za méně než za dvě hodiny.

Citroën C5 Aircross Hybrid na svůj plug-in hybridní pohonný systém upozorňuje decentním logem ”ḧybrid” na horní části víka zavazadlového prostoru a symbolem “ḧ”  na předních blatnících. Mezi specifické úpravy exteriéru může patřit i nový Pack Color ve verzi Anodised Blue s modrými ozdobnými prvky na předním nárazníku a dveřích.

V interiéru se oproti konvenčním provedením modelu C5 Aircross odehrávají pouze funkční změny. Digitální 12,3" přístrojový štít a 8" středový dotykový tablet s kapacitním displejem používají novou grafiku a poskytují informace o hybridním pohonu, jako je dojezd nebo průtok energie.

Napravo od automatické převodovky je do středové konzoly zabudován volič režimů, který řidiči nabízí možnost volit mezi několika režimy jízdy a kombinovat tak spalovací a elektrický motor, nebo je používat zvlášť: režim Electric pro tichou a plynulou jízdu, Hybrid pro všestrannost a účinnost, Sport pro dynamiku. Ve výchozím nastavení probíhá přepínání mezi elektrickým a spalovacím motorem automaticky v závislosti na úrovni nabití baterie a požadavku řidiče.

Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou má čistý design bez rámečku pro větší eleganci a výraznější technologický vzhled plug-in hybridu. Doplňuje ho indikátor jízdy ve 100% elektrickém režimu. Jakmile vůz jede v elektrickém režimu s nulovými emisemi (ZEV), rozsvítí se pod vnitřním zpětným zrcátkem modrá kontrolka viditelná zvenku, takže vozidlo může být v provozu identifikováno jako vůz jedoucí v režimu ZEV. Díky tomuto specifickému rysu mají mít řidiči nového SUV C5 Aircross Hybrid snadnější přístup do zón s omezeným provozem v městských centrech.

Video se připravuje ...

Plug-in hybridní pohonný systém nemá nijak omezovat vnitřní prostor modelu C5 Aircross Hybrid a to i díky uložení vysokonapěťové baterie pod zadními sedadly. Pro cestující ve druhé řadě jsou zde k dispozici tři samostatná sklopná a podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla, která lze z vozu vyjmout, objem zavazadlového prostoru se pohybuje mezi 460 l a 600 l, což má být podle automobilky Citroën pro hybridní plug-in verzi v kategorii C-SUV rekordní hodnota.

Citroën C5 Aircross Hybrid je již nyní k dispozici na objednávku ve Francii od 39.950 Eur (zhruba 1.025.000 Kč), ve dvou verzích Feel a Shine Pack pro soukromé zákazníky a ve dvou verzích Business a Business+ pro firemní zákazníky.

Sériová verze Citroënu C5 Aircross Hybrid zahajuje expanzi značky v oblasti elektrifikovaných aut. Už dnes sice firma na vybraných trzích nabízí elektrickou dodávku E-Berlingo, městský elektromobil C-Zero a plážové elektrické autíčko E-Méhari, v následujících letech chce ale svoji nabídku takových aut značně rozšířit.

Počínaje C5 Aircross bude od každého nově uvedeného Citroënu odvozena i hybridní nebo elektrická varianta, výsledkem čehož chce firma mít do roku 2023 u 80 % modelů své nabídky elektrickou nebo hybridní variantu. Od roku 2025 má pak být nějakým způsobem elektrifikovaná verze odvozená od všech Citroënů.

Zdroj: Citroën

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme

8. 11. 2019 13:10
Re: reklama na ticho
Akusticke skla dostanes iba pri priplatkovom audiu bez ohladu na vybavovy stupen
Avatar - xxc
8. 11. 2019 07:22
reklama na ticho
Konecne niekoho napadlo, ze jedna z dolezitychpotrieb cloveka je co najmenej hluku. A tak Citroen sa snazi proti hluku bojovat. Kedysi mali aj zakladne vybavy akusticke skla, dnes uz ich maju len tie najvyssie.
8. 11. 2019 07:02
Točivý moment 320 Nm je k dispozici nepřetržitě....
Doufám že autor článku tohle tvrzení nemyslí vážně