Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze

David Bureš
Diskuze (28)
Stařičký model střední třídy se znaky Citroënu se bude prodávat i nadále. V Evropě to však nebude.

Na aktuálně probíhajícím autosalonu v Šanghaji je na stánku Citroënu upřena pozornost hlavně na novinku v podobě SUV C5 Aircross. Francouzská automobilka tam ale představuje ještě jednu zajímavou novinku, modernizovanou verzi svého letitého modelu střední třídy C5. Auto je však určeno primárně pro čínský trh, do Evropy se podle všeho nepodívá.

Sama automobilka odhalený sedan označuje za novou generaci, pohled na celkovou siluetu a některé detaily však dokazuje, že to je jen další facelift stávajícího provedení, které se prodává už od roku 2008. Hlavní změny najdeme vpředu, příď je zcela přepracovaná. Logo výrobce je protaženo až k nově tvarovaným světlometů, což je dnes charakteristický znak citroënů. Koncová světla pak mají jiný tvar a hlavně výrazně modernější grafiku.

Nejvýraznější změny ale najdeme uvnitř, kde vlastně nezůstal kámen na kameni. Palubní deska si sice zachovala shodný tvar, její řešení je ale zcela jiné, navíc výrazně moderněji pojaté. Nový je samostatně stojící displej multimediálního systému s úhlopříčkou osmi palců, digitální přístrojový štít, stejně jako výdechy ventilace a tlačítka. Nový je též volant, který na rozdíl od předchůdce už nemá unikátní pevný střed.

Automobilka zdůrazňuje také vylepšené odhlučnění kabiny nebo bohatší výbavu. Inovovaná C5 se zaměřila hlavně na bezpečnost a nabízí kamerový systém sledující okolí vozidla nebo sledování mrtvých úhlů. Nechybí ani možnost spárování vozu s chytrým telefonem prostřednictvím služeb Apple CarPlay a MirrorLink.

Nabídka motorů na čínském trhu pak čítá pouze dvě jednotky. Základem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 124 kW, nad níž stojí přeplňovaná osmnáctistovka se 152 kW.

„Nová“ C5 je primárně určena pro čínský trh, kde se v tamější nabídce značky zařadí mezi sedany C4L a C6, které v Evropě neznáme. Pro Evropu se s ní podle všeho nepočítá, vyrábět se bude v Číně, zatímco produkce u nás aktuálně nabízené C5 ve francouzském Rennes má skončit v červnu. Spekuluje se ale o tom, že by ji mohl nahradit nový automobil postavený na bázi Opelu Insignia.

Jistotou je ale příchod SUV C5 Aircross, kterého se v Evropě dočkáme na konci roku 2018. Tento 4,5 metru dlouhý model velikostně zapadne mezi peugeoty 3008 a 5008.

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - del42sa
28. 4. 2017 11:01
Re: Nevadí, je tu nástupce - C5 Aircross
to bude studená sprcha až se v tom projedeš a přijde vystřízlivění z pružin ;-) >:-[]
28. 4. 2017 09:56
Re: hhh
a to je práve zásadná marketingová chyba. Ľudia sa totiž do fázy vyskúšam a potom zistím ani nedostanú. Napr ja som mal voľakedy na 206 ovládanie okien na stredovej konzole pod sedadlom a keď som si na to zvykol, páčilo sa mi to, ale všetci recenzenti a tí, čo sa s tým stretli prvýkrát na to frfľali, lebo to bolo iné ako boli zvyknutí. Niektoré veci môžu byť dobré, ale ľudia si nekúpia auto kór strednú triedu za kopec prachov, aby potom zisťovali, či je ok alebo nie. Takisto pežot s tými budíkmi nad volantom prestrelil a pripravil sa o lepšie predaje, Sú jednoducho veci, ktoré ľudia neprekúsnu a nemáš šancu ich presvedčiť o opaku.
Avatar - miromen
28. 4. 2017 09:08
Re: Nevadí, je tu nástupce - C5 Aircross
To se od frantiku tak nějak očekava. >:-[]
27. 4. 2017 20:55
Re: posledne citroeny
Žiaľ, tomu sa asi nevyhneš.
27. 4. 2017 20:54
Re: Nevadí, je tu nástupce - C5 Aircross
Crossover ako dôstojný nástupca C5... To nemôžeš myslieť vážne...