Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 Tourer 2.0 HDi: Ujeli jsme 35.000 km

Autotip Autotip Autotip Autotip 15. 5. 2013 • 22:58
21
122
Zobrazit náhledy (21)
Citro¨en C5 Tourer 2.0 HDi 160 S Citroënem C5 Tourer jsme se loučili neradi. Kdoví, zda ještě někdy někdo bude za takové peníze prodávat podobně velkoryse postavené auto... Pro snazší nakládání lze záď snížit kolébkovým spínačem v zavazadlovém prostoru Pro snazší nakládání lze záď snížit kolébkovým spínačem v zavazadlovém prostoru Technický školitel Dalibor Krejčík připojil vůz na diagnostiku, která neodhalila žádné závady. Naopak stav vstřikovačů i fi ltru pevných částic byl nadprůměrný. Bixenonový světlomet dostal po faceliftu diodová denní světla, výkonem ale nepřesvědčil. Na druhou stranu fungoval zcela spolehlivě. Nedomyšlená ovládací logika ostřikovačů zvyšuje spotřebu kapaliny Vícevrstvé zasklení bočních oken za osm tisíc korun výrazně zlepšilo akustickou i tepelnou pohodu uvnitř. Tento doplněk jednoznačně doporučujeme! Elektrické zavírání pátých dveří je pomalé a se zamčením auta musíte počkat, až doklapne. V zimě ale přijde náramně vhod. Jednodušší verze pérování Hydractive 3+ si vystačí s integrovanou jednotkou BHI obsahující čerpadlo, zásobník kapaliny i řídicí elektrohydrauliku. Během našeho testu fungovala bezvadně. Částicový fi ltr už zdaleka není takovým strašákem. Vydrží zpravidla přes 200 tisíc kilometrů a výměna repasí vyjde na 20 000 Kč včetně práce a dolití aditiva. Jednodušší verze Hydractive 3+ bez nastavení tuhosti tlumení se pozná podle absence elektrického konektoru vedle koule Všechny kloubové spoje i pryžokovové tlumicí prvky na podvozku byly v naprosto funkčním stavu Nenápadná šedá krabička skrývá řídicí jednotku nabití baterie. Pokud zjistí nesoulad například při neopatrném připojení nabíječky či odpojení svorek, dočasně vypne některé komfortní funkce. Pryžové těsnicí prvky na podvozku začínaly jevit první známky opotřebení, zatím ovšem pouze vizuální, na funkci vliv neměly K žárovce i xenonové výbojce v hlavním světlometu je slušný přístup
Strávili jsme celý rok za volantem kombi C5 Tourer a nyní přinášíme závěrečné zhodnocení. Vůz jsme v servisu zvedli na hever a zjišťovali nedostatky.

Bílé kombi Citroën C5 Tourer 2.0 HDi 160 s manuální převodovkou ve vrcholné výbavě Exclusive doplněné vícevrstvými bočními okny dorazilo k testu krátce po mírném faceliftu a nedlouho před další modernizací, která vedle nové masky chladiče přinesla tužší naladění podvozku a vylepšenou multimediální výbavu. Citroën C5 si už tedy v testované podobě jako nový neobjednáte, avšak provedené změny jsou spíše marginální.

Design osvědčil nadčasovost – i po letech vypadá aktuálně a celý vůz působí velmi robustně v míře, s jakou se v sériové produkci příštích let zřejmě už setkávat nebudeme. Za atypickým volantem se pravidelně střídali redaktoři Auto Tipu, občas se svezli i kolegové z jiných redakcí. Všichni si pochvalovali znamenitý jízdní a akustický komfort, dálniční stabilitu, kultivovaný i úsporný motor a skvělou výbavu s několika doteky přepychu. Například masážní sedadlo (standard verze Exclusive) je na delších cestách k nezaplacení, škoda že si péči o záda neužije i spolujezdec. Skvělý je rovněž black panel, zhášející v noci nepotřebné kontrolky a přístroje. Rozporuplné reakce naopak přinášela pozice k sezení – pro vyšší postavy byla nádherná přední sedadla příliš nízká, zcela spokojeni nebyli ani vyznavači sportovního posazu. Naopak šoféři průměrného a menšího vzrůstu si libovali.

Bouře radosti nevyvolávalo ani provedení některých palubních systémů. Multimédia sice s mobilním telefonem díky bluetooth spolupracovala bez problémů, přehrávat hudbu v něm uloženou ale už nezvládala. Všichni bloudili v záplavě neintuitivně rozložených ovladačů, ať už šlo o varovný blikač umístěný nelogicky „na dlouhou ruku“ či houkačku v podobě dvou nevelkých knoflíků schovaných v záplavě jiných na pevném středu volantu...

TEST V ČÍSLECH
Počáteční stav 2,8 km
Konečný stav 35 527 km
Nejvyšší spotřeba 7,8 l/100 km
Nejnižší spotřeba 6,0 l/100 km
Průměrná spotřeba 6,7 l/100 kmn

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 10/13, který je právě k dostání na stáncích.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
35 tkm
| 20. 5. 2013
:yes: :-)
35 tkm
| 20. 5. 2013
take tak, muj sedan se 120 kW má na váze 1750 kg. To je ten duvod, proc auto jede +- jako o 20kW slabší motor od koncernu např v passatu. Nicmene porad tam jsou ty dva silnejsi motory....
HENDLYmu
| 19. 5. 2013
Já ale přece nepíšu komu má konkurovat.
Škoda zaujímá v koncernu VW nejnižší místo, možná spolu se Seatem, ale většina ofic. vyjádření dáva seat nad škodu.
Avatar - Hammunasakra
HENDLYmu
| 19. 5. 2013
Nemá(-měla) být škoda také soupeř pro Volvo? ;-)
Avatar - del42sa
HENDLYmu
| 19. 5. 2013
Škoda a lowend koncernu VW ? Já myslel že Škoda je kladivwo na Mercedes Benz jak se tu nedávno na auto.cz psalo >:-[]

Už si konečně ujasněte, kam vlastně Škoda patří ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku