Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS5: Kompletní informace, velká fotogalerie, živé foto

Diskuze (54)
Premiéra v dubnu v Šanghaji, do prodeje na konci roku. Takový je plán nejprestižnějšího z nových Citroënů.

Citroën DS5 stane na pomyslném vrcholu nad malým stylovým hacthbackem DS3 a kompaktním crossoverem DS4. Jako takový nabídne nejextravagantnější design ale také veškeré pokročilé technologie.

Konkrétně v Číně se ještě od příštího roku přidá luxusní limuzína DS9, o jejím prodeji v Evropě ale zatím není s definitivní platností rozhodnuto.

Design – chrom jako známka luxusu

Exteriér vychází ze studie C-SportLounge. Sází na moderní plynulé linie, složitý tvar velké masky chladiče s chromovanými elementy nebo LED světla pro denní svícení.

Chromem přitom Citroën vůbec nešetřil, protože tvar denních světel kopíruje lišta ve spodní části nárazníku, na ni navazuje podobný prvek na bočních dveřích a vše korunuje zalomená lišta kopírující kapotu motoru až do sloupku čelního okna.

Expresivní profil se vyznačuje ostře řezanými, zvlněnými prolisy, plynulou linií střechy a rozdvojeným sloupkem čelního okna. Záď nabízí kontrast klesající střechy a vysoké linie bočních oken. Podobný princip byl vyzkoušen už například na Peugeotu 5008. Páté dveře s dvojitým prosklením, zasahujícím do střechy, zase připomíná minulou generaci Citroënu C4 Coupé.

Vnější rozměry 4530 x 1850 x 1508 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.

Interiér – extravagance a prémiové materiály

Kreativita designérů se dotkla i interiéru. Futuristickému volantu sekunduje členitý a bohatý dekor palubní desky, komplikovaný design výplní dveří nebo čistá grafika přístrojového štítu. Nové technologie reprezentuje barevný Head-Up Display, který rozvíjí řešení z Peugeotů 3008 a 508.

Volbě a zpracování materiálů byla věnována maximální pozornost. Sofistikované tvary interiéru jsou zdůrazněny střídáním kůže, Alcantary, dřeva, hliníku a pochopitelně plastových elementů. Rozložitá sedadla jsou alespoň na pohled příslibem vysoké úrovně komfortu.

Motory – 4x turbo, 1x hybrid

Koncern PSA nás už u Peugeotu 508 začal připravovat na to, že pod si pojmem benzinový downsizing představuje jednotné nasazení motorů o objemu 1,6 litru. Citroën DS5 spolehne výhradně na přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).

Vznětovým základem bude 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku.

Dvoulitr 2,0 HDi dosahuje výkonu 120 kW a nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.

Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DS5h) spojí 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid bude robotizovaný manuál.

Všechny převodovky dostanou šest převodů pro jízdu vpřed.

Standardem bude vpředu náprava typu pseudo McPherson a vzadu zkrutná příčka. Hybrid dostane zadní víceprvkovou nápravu, která musí pojmout elektromotor a zároveň vyhovět zástavbě akumulátorů.

Diskuze (54)
21. 4. 2011 14:44
Re: Nelíbí.
Tak sorry, já to nemyslel tak zle ......uvidíme naživo. Snad budu mít možnost.
Avatar - Andromeda
20. 4. 2011 12:32
Re: Noir
;-)
20. 4. 2011 11:59
Re: Nelíbí.
Člověče , ty ses do mě teda pustil s vervou, ovšem myslím, že neprávem. Nová C3 se mi líbí velmi, kousek jsem jí i projel a je super, C4 je designově fantastická, ale tady se bavíme o DS5 a to je prostě Vel Satis jak vyšitej. Ani ne tak moc designem nebo interiérem (v obou těchto disciplínách mě upřímně Vel Satis přesvědčil víc než tohle), jako spíš zacílením na trhu dle mého odhadu i prodejními "úspěchy".
Avatar - Ronault.
19. 4. 2011 23:01
Re: Nelíbí.
Víceméně souhlas, až na tu pětistovku, i když té bych nikdy nedal přednost před DS3 :yes:
Avatar - Ronault.
19. 4. 2011 22:59
Re: nemůžu si pomoci...
Zkus to trochu rozvést a opustit při tom svou rodnou vísku. Ono to není tak snadné, že něco pro mne atd... Pro někoho bude třeba povl Mercedes, protože v něm jezdí ehm, romové, ale to ještě nebude z tohoto názoru dělat názor správný.