Citroën Jumper nastupuje s motorem 2.2 BlueHDi a dorazí i v elektrickém provedení
Citroën Jumper se podobně jako sesterský Peugeot Boxer dočkal nové pohonné jednotky a i do přídě zamířil nový motor 2.2 BlueHDi, splňující emisní normu Euro 6.2, který zde střídá dosavadní čtyřválec 2.0 BlueHDi.
Citroën patří mezi přední výrobce lehkých užitkových vozidel a evropský trh s nimi je pro tuto francouzskou značku strategický. V loňském roce zaznamenal Citroën na evropském trhu s lehkými užitkovými vozy růst o 3,5 %, což znamenalo, že získal 9,5% podíl na tomto trhu. Hlavní podíl na tomto úspěchu mají samozřejmě jeho modelové řady Berlingo, Jumpy/SpaceTourer a Jumper.
Posledně jmenovaná modelová řada patří v nabídce značky Citroën k nejstarším, protože se ve své současné generaci spolu s příbuznými modely Peugeot Boxer a Fiat Ducato představila v roce 2006. Důkladnou modernizaci pak Citroën Jumper absolvoval v roce 2014 a na podzim roku 2016 pak francouzský koncern PSA představil své zástupce s novým motorem 2.0 BlueHDi v několika výkonových provedeních.
Nyní Citroën u modelové řady Jumper, stejně jako Peugeot u svého modelu Boxer, přistoupil v souvislosti s emisní normou Euro 6.2, vstupující v platnost v září letošního roku, k nasazení nového motoru v podobě přeplňovaného vznětového čtyřválce 2.2 BlueHDi. Citroën tento motor v modelu Jumper rovněž nabídne ve třech výkonových provedení.
Na nejnižším stupni nabídky provedení motoru 2.2 BlueHDi pro model Jumper stojí verze s výkonem 88 kW (120 k) a točivým momentem 300 N.m. Následuje verze s výkonem 103 kW (140 k) a točivým momentem 340 N.m. Vrcholem je pak provedení s nejvyšším výkonem 121 kW (165 k) a točivým momentem 370 N.m. Standardem pro všechna tři provedení nového motoru 2.2 BlueHDi je start-stop systém a spojení se šestistupňovou manuální převodovkou.
Citroën Jumper se podobně jako jeho sourozenci, zastupující značky Peugeot a Fiat, může pochlubit bohatou nabídkou asistenčních systémů. Samotná automobilky z nich vyzdvihuje systém sledování mrtvého úhlu, detekující vozidla ve vzdálenosti 50 metrů a menší od levého nebo pravého boku. V závislosti na trhu je k dispozici i Citroën Connect Box, zahrnující mimo jiné monitorování spotřeby paliva i pravidelné údržby a sledování vozidla v případě krádeže.
Citroën Jumper se podobně jako Peugeot Boxer a Fiat Ducato dočká i čistě elektřinou poháněných provedení, jehož uvedení na trh se má podle materiálů francouzské automobilky odehrát v příštích měsících.
Elektrický pohon má být v případě modelu Jumper k dispozici pro všechny čtyři celkové délky karoserie, v nichž je nabízen. Provedení L1 (4963 mm) a L2 (5413 mm) mají mít podle NEDC dojezd na jedno nabití kolem 225 km a pro verze L3 (5998 mm) a L4 (6363 mm) je uveden dojezd 270 km na jedno nabití dle NEDC.
Zdroj: Citroën