Citroën prozradil detaily o budoucnosti modelové skladby. Oživí i jednu legendu
Pro Citroën bude letošní rok rozhodující. Dokončí transformaci stěžejních modelů a vyšle do světa retro pecku zaměřenou na extrovertní styl.
Ačkoliv elektromobilita je tu s námi poměrně dlouho, řada lidí si na tento koncept ještě nezvykla. Automobilky pochopily, že nový přístup k mobilitě je dobré lidem přiblížit skrze něco, co už znají z historie a mají k tomu vztah – design a historické označení modelu.
U Fiatu 500 jde o přirozený vývoj, protože táhne nepřerušenou linii od prvopočátku. Renault obnovil slavnou čtyřku a pětku včetně její verze Turbo. Fiat to samé udělal s Grande Pandou a nyní se k nim přidá i Citroën. Ten si udělal průzkum a zjistil, že veřejnost si nejčastěji pamatuje luxusní vozy DS a lidové 2CV. A právě „kachnu“ hodlá vrátit na trh.
Z hlediska prodejů a ziskovosti budou mít stěžejní postavení modelové rodiny C3, C4 a C5, zatímco nové „2CV“ bude hlavně o stylu a designu, čímž si automobilka upevní extrovertní image.
V souvislosti s tím nabídne hatchback řadu nápaditých detailů. Dá se předpokládat podobná strategie jako u Renaultu 5 E-Tech s držákem na bagety a celým doprovodným butikem s oblečením, sportovním vybavením a zábavnými produkty. Celkové zastoupení segmentů zůstane zachováno. Nejsou zde ambice jít výš, od toho je značka DS, ale ani níž, kde jsou značné problémy s rentabilitou při nízkých cenách.
Přibližnou podobu nového vozu pravděpodobně uvidíme ještě letos, protože Citroën na konec roku plánuje premiéru experimentálního vozu, který nám má ukázat nový designový směr a pojetí ergonomie vnitřního prostoru. Z tohoto návrhu následně vzejde sériový model. Vedle toho nás ještě čekají modernizované modely C4 a C5 Aircross.
