Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental Conti Crosstrac: Stavební speciály

Ladislav Černý
Diskuze (1)
Zajeli jsme do evropského výukového centra Caterpillaru, kde Continental poprvé předvedl novou řadu obutí Crosstrac.

V blízkosti Malagy se nachází ideální místo pro předvedení stavebních strojů a všeho, co s nimi souvisí. Proto firma Continental zvolila pro premiéru obutí vyvinutého speciálně do stavebního i silničního provozu centrum Caterpillaru. Druhý důvod spočíval v tom, že jsme poprvé mohli přímo v akci vidět také nové obutí pro dumpery a nakladače z řady EM-Master.

Pevnější kostra

Během demonstrace stavebních pneumatik Crosstrac ve třech základních verzích podle umístění na vozidle jsme zjišťovali, nakolik se liší od obutí Continental Conti Hybrid určeného do regionálního i smíšeného provozu. Zeptali jsme se technického zástupce značky, zda řady Crosstrac a Hybrid mají totožné kostry a liší se zejména dezénem. Odborník nám prozradil, že Crosstrac má ve srovnání s řadou Hybrid více kordů v kostře, a tudíž i lepší odolnost vůči kamenům a dalším nerovnostem. Na první pohled zřetelný velký rozdíl v hrubosti dezénu mezi oběma řadami tedy odkazuje také na rozdílnou strukturu kostry.

Crosstrac

Doprava na staveniště a z něj může být náročnou záležitostí. Obutí Conti Crosstrac bylo vyvinuto na základě nejnovějších technologií, které se využívají ve výrobě nákladních plášťů. Inovativní dezény běhounu a špičková běhounová směs zajišťují vyrovnanou flexibilitu s mimořádnou trvanlivostí, záběrem a pevností. Vyniká i působivou odolností proti úlomkům, nabalenému materiálu a proříznutí v nepříznivém terénu. Mezi její další pozitivní vlastnosti patří nízký valivý odpor, vysoký kilometrový výkon a hladkou jízdu na zpevněných cestách. Tvar otvírajících se dezénových drážek dovoluje snadné uvolnění kamínků.

Pneumatiky Conti Crosstrac osvědčily během předvedení ve výukovém centru prudkém brzdění a náhlé změny směru jízdy u naložených nákladních vozidel. Od extrémně zatížených pneumatik snášejících boční síly během prudkého zatáčení za hranicí smyku se na suchém povrchu hrnula mračna prachu.

Jednu z ukázkových disciplín tvořilo stoupání v pětatřicetistupňovém svahu. Nákladní vozidlo s pohonem 6x4 v tak extrémním stoupání dokonce zastavilo a opětovně se rozjelo.

Hlídání tlaku a teploty

Všechny hlavní rozměry obutí Crosstrac jsou k dispozici jako inteligentní pneumatika vybavená senzory. Inteligentní senzory neustále měří teplotu a tlak vzduchu uvnitř pneumatiky. Poskytují tyto údaje systémům pro sledování pneumatik Contipressurecheck a správy pneumatik Conticonnect, tak aby se mohly zobrazit na palubní desce nebo na webovém portálu, který spravuje data celého vozového parku.

Další životy

Během představení novinky jsme si prohlédli rovněž teplý protektor Contire hnaného pláště Crosstrac HD3 o rozměru 315/80. Teplý protektor také bude možní získat ještě k obutí Crosstrac HS3 315/80 a HT3 385/65.

Díky robustní kostře umožňují pneumatiky Conti Crosstrac několikanásobné prodloužení životnosti. Řešení Contilifecycle začíná novou pneumatikou a pokračuje díky špičkovým řešením Contire a Contitread protektorováním za tepla i za studena, které nabízí další životnost pneumatiky. Prodloužení životnosti pneumatik pomáhá snižovat náklady na ujetý kilometr a celkové náklady provozu.

Dostupné rozměry

Nová řada Crosstrac bude v počátcích k dispozici jen v nejpoužívanějších rozměrech na průměru 22,5 palců. Vodicí pneumatika Crosstrac HS3 se nachází ve třech rozměrech 385/65, 315/70 a 13R. Záběrový plášť Crosstrac HD3 najdeme ve dvou specifikacích 315/80 a 13R. Návěsové obutí

reprezentuje rozměr 385/65. Všechny tyto hlavní rozměry budou k dispozici jako inteligentní pneumatika vybavená již z výroby senzory.

OTR pro nakladače

První seznámení nastalo také s těžkými pneumatikami OTR EM-Master, které jsme již představili. Terénní pneumatiky OTR pro stavební vozidla se musí potýkat s kameny a velkou zátěží. Kvůli mimořádně těžkým podmínkám pro toto obutí Continental vytvořil sortiment Contiearth. Každá z OTR pneumatik je vybavena speciálním běhounovým dezénem přizpůsobeným pro konkrétní potřeby a požadavky nakladačů, sklápěčů a buldozerů, které se používají v těžařství i ve stavebnictví.

Sortiment Contiearth se skládá ze dvou řad pneumatik EM-Master a RDT-Master. Řada EM-Master je určena pro kloubové sklápěče, nakladače a buldozery a je k dispozici ve dvou verzích s různými dezény běhounu – verze E3/L3 pro snadné samočištění, dobrý záběr a manévrovatelnost v měkkém a bahnitém terénu a verze E4/L4 s vysokou ochranou kostry, odolnosti proti proříznutí, s dobrým záběrem a plynulým pohybem na tvrdých a kamenitých površích.

Řada RDT-Master je určena pro pevné dampry. Nabízí vysokou stabilitu, odolnost a dobrý záběr i při vysokých rychlostech a na dlouhé vzdálenosti. Jako inteligentní pneumatiky jsou obě řady EM-Master a RDT-Master už z výroby vybaveny vestavěným senzorem a jsou připraveny na připojení k systémům Contipressurecheck a Conticonnect pro sledování tlaku v pneumatikách.

Ladislav Černý
Diskuze (1)
Avatar - bystron
27. 8. 2018 11:59
Lesk a bída kurtizán
Conti gumy na Conti polygonech v Conti hodnocení sice (pochopitelně) vyhrávají každý test, osobně bych je na auto ale nechěl. Nic to nevydrží a je to drahé.