Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental Ecoplus HT3: Lepší směs i vzorek

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Prvním zástupce třetí generace pneumatik Continental pro nákladní vozidla je návěsové obutí. Valivý odpor dostal písmeno A.

Jako první zástupce zcela nové generace pneumatik vstupuje návěsový plášť Continental EcoPlus HT3 na mezinárodní trh pro užitková vozidla. Nové prémiové pláště pro přívěsy a návěsy byly důsledně navrženy pro maximální rentabilitu díky minimální spotřebě paliva a vysokému kilometrovému výkonu. Díky směsi připravené pro co nejnižší valivý odpor a unikátnímu konceptu kostry Continental dělají návěsové pneumatiky Continental EcoPlus HT3 velmi dobrý dojem.

Conti EcoPlus HT3 je průkopníkem zcela nové řady obutí pro nákladní automobily, kterou Continental odstartoval loni a uvede na trh v letošním roce. Třetí generaci obutí pro autobusy jsme již vyzkoušeli (AutoProfi 9/2013).

První zástupce nejnovějších plášťů pro užitkové automobily byl vyvinut s důrazem na maximální využití návěsové nápravy. Výrazné úspory paliva představují pro fleety největší potenciál k tomu, aby úspěšně obstály v konkurenci. Asi šedesát procent valivého odporu připadá při naložené soupravě na pneumatiky návěsu a přívěsu, takže optimální obutí pro ně je pro efektivitu provozu celého vozidla zcela zásadní.

Conti EcoPlus HT3 dostalo nový dezén s důrazem na co nejnižší valivý odpor. Výrobce zároveň zvětšil styčnou plochu s podélnými drážkami a zlepšil hranu běhounu. Valivý odpor nových návěsových pneumatik byl snížen - u rozměru 385/55 R 22,5 o více než čtvrtinu v porovnání s předchůdcem. Zároveň si pneumatika Conti EcoPlus HT3 zasloužila nejlepší hodnocení A v označení valivého odporu na EU štítku.

Speciálně vytvořený vzorek pro použití v dálkovém provozu je jedním z klíčových faktorů ekonomiky provozu. Profil drážek zabraňuje zachytávání kamínků a stabilizuje dezén proti ohýbání žeber v zatáčkách. Uzavřená žebra zajišťují širší styčnou plochu a kompaktní rameno zaručuje optimální směrovou stabilitu a maximální tuhost právě při silných pohybech v běhounu při manévrování, které jsou pro návěsy obvyklé.

Směs ve dvouvrstvé konstrukci byla upravená pro nízký valivý odpor, zároveň horní část materiálu má poskytovat vysoký kilometrový výkon. Speciální směs spodní části běhounu poskytuje maximální snížení valivého odporu. S hodnotou vnějšího hluku pouze 69 dB (A) patří Conti EcoPlus HT3 také k tichošlápkům v oblasti nákladních vozidel. Conti EcoPlus HT3 používá prémiovou kostru se zesílenou patní výztuhou a vnitřní gumou s patentovanou technologií AirKeep proti plíživé ztrátě tlaku vzduchu. Je tedy předurčena k dlouhému životu včetně protektorování a dvojího prořezání běhounu. Souhra všech těchto vlastností propůjčuje Conti EcoPlus HT3 obrovský potenciál pro úsporu nákladů na transport zboží.

CONTI ECOPLUS HT3
Rozměr Index zatížení a rychlosti Valivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost (dB (A))
385/55 R19.5 156 J B C 69
385/55 R22.5 160 K (158 L) A C 69
385/65 R22.5 160 K (158 L) A C 6

Ladislav Černý
Diskuze (0)