Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental vstupuje na trh s turbodmychadly

David Bureš
Diskuze (15)
Turbodmychadlo z dílny Continentalu již používá Ford ve svém litrovém tříválci.

Německá společnost Continental rozšířila svoji nabídku produktů o turbodmychadlo pro benzinové motory. Toto turbodmychadlo už používá tříválec 1,0 EcoBoost z dílny Fordu.

Turbodmychadlo od Continentalu se vyznačuje vynikající termodynamikou a výslednou vysokou mírou účinnosti. „Optimalizovaná termodynamika spolu s minimalizací pohyblivých částí a následné snížení momentu setrvačnosti dává našemu turbodmychadlu vynikající odezvu,“ tvrdí Udo Schwerdel, šéf produktové řady turbodmychadel ve společnosti Continental.

Turbína turbodmychadla se točí až rychlostí 240.000 otáček za minutu, což odpovídá 4.000 otáčkám za sekundu.

O regulaci plnicího tlaku se stará obtokový ventil, přepínací ventil zase zaručí to, aby stlačený vzduch nevál zpět do pouzdra kompresoru, kdy se ventil uzavře.

Zatímco konvenční turbodmychadla se sestavují ručně v několika fázích, hlavní komponenty dmychadla od Continentalu mohou být smontovány automaticky na jedné ose. Toto řešení má zaručit nejen vysokou kvalitu a odolnost, ale také vede ke snížení nákladů.

Turbodmychadla pro Continental vyrábí partnerská společnost Schaeffler v německé továrně Lahr. Ta má kapacitu na výrobu až dvou milionů kusů dmychadel ročně.

Přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 EcoBoost je od jara možné objednávat pro Ford Focus. Podle statistik si v současnosti zhruba čtvrtina evropských zákazníků Focusu vybere právě tento agregát. Na podzim bude tento tříválcový motor dostupný také pro B-Max, ještě do konce roku obohatí také nabídku motorů pro C-Max a Grand C-Max.

Pro Focus je litrový agregát nabízen ve dvou výkonových variantách, s výkonem 74 nebo 92 kW.

David Bureš
Diskuze (15)
28. 7. 2012 00:13
Re: turbo
Je to tak "dokonalý" výrobek, že se nepředpokládá jakákoliv možnost opravy.

Pochop, že opravdu není v zájmu výrobců cokoliv opravovat po uplynutí garancí. Nebo třeba jen vytvářet možnost opravy.

Taková další varianta kurvítka.

Proto - viz. 19:03
28. 7. 2012 00:04
Re: Problémy s turbem
small block forever ;-)
Avatar - delphino
27. 7. 2012 23:32
Re: turbo
a co takhle ještě: stroj dokáže pracovat s mnohonásobnou přesností oproti člověku a nikdo neříká, že se to nevyvažuje průběžně. Takže se to může vyvážit předtím, než se to celé zalisuje.
Navíc existují i rozebíratelné lisované spoje aneb použití tepla a chladu a skrze tepelnou roztažnost (smrštivost) se to může opět rozebrat.
27. 7. 2012 19:03
Problémy s turbem
.... jsem nikdy v mé historii neměl.

Přikláním se k názoru 6B6, že většina potíží s turby bývá "chybou obsluhy".

Přesto v dnešní době, (myslím tím DPF, downsizing + turba, biosložky v naftě, EGR a stále přísnější ekonormy) jsem se rozhodl celou situaci rozřešit na stará kolena tvrdohlavým držením velké benzínové atmosféry V8, z dob, kdy byl svět ještě v pořádku. Mám jí rád čím dál víc. ;-) :-)
Avatar - FISHkaa
27. 7. 2012 15:05
8000ot/s
výborně, to přesně fitne na životnost downsizing sekačkových motůrků. 200tis km a game over nahnanej motůrku do sekačky... :no: