Continental vstupuje na trh s turbodmychadly
Německá společnost Continental rozšířila svoji nabídku produktů o turbodmychadlo pro benzinové motory. Toto turbodmychadlo už používá tříválec 1,0 EcoBoost z dílny Fordu.
Turbodmychadlo od Continentalu se vyznačuje vynikající termodynamikou a výslednou vysokou mírou účinnosti. „Optimalizovaná termodynamika spolu s minimalizací pohyblivých částí a následné snížení momentu setrvačnosti dává našemu turbodmychadlu vynikající odezvu,“ tvrdí Udo Schwerdel, šéf produktové řady turbodmychadel ve společnosti Continental.
Turbína turbodmychadla se točí až rychlostí 240.000 otáček za minutu, což odpovídá 4.000 otáčkám za sekundu.
O regulaci plnicího tlaku se stará obtokový ventil, přepínací ventil zase zaručí to, aby stlačený vzduch nevál zpět do pouzdra kompresoru, kdy se ventil uzavře.
Zatímco konvenční turbodmychadla se sestavují ručně v několika fázích, hlavní komponenty dmychadla od Continentalu mohou být smontovány automaticky na jedné ose. Toto řešení má zaručit nejen vysokou kvalitu a odolnost, ale také vede ke snížení nákladů.
Turbodmychadla pro Continental vyrábí partnerská společnost Schaeffler v německé továrně Lahr. Ta má kapacitu na výrobu až dvou milionů kusů dmychadel ročně.
Přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 EcoBoost je od jara možné objednávat pro Ford Focus. Podle statistik si v současnosti zhruba čtvrtina evropských zákazníků Focusu vybere právě tento agregát. Na podzim bude tento tříválcový motor dostupný také pro B-Max, ještě do konce roku obohatí také nabídku motorů pro C-Max a Grand C-Max.
Pro Focus je litrový agregát nabízen ve dvou výkonových variantách, s výkonem 74 nebo 92 kW.