Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtyřválcová Toyota GR Supra zná českou cenu, ztráta 82 koní ušetří 550.000 Kč

Ondřej Mára Ondřej Mára 13. 2. 2020 • 05:02
56
102
Zobrazit náhledy (56)
Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra

Pátá generace Toyoty GR Supra byla uvedena na český trh pouze v kombinaci s přeplňovaným řadovým šestiválcem, nyní však přijíždí i s menším přeplňovaným čtyřválcem.

Český ceník Toyoty GR Supra nabízel donedávna pouze jedinou motorizaci a to v jediném stupni výbavy. Za 3.0 litrový přeplňovaný řadový šestiválec Twin Scroll Turbo z dílny BMW, v kombinaci s plnou výbavou Exclusive, jste tak pokaždé zaplatili 1.800.000 Kč. A pokud se vám nelíbil standardní žlutý lak, mohli jste si připlatit 22.500 Kč za jiný.

Od 11.2.2020 však automobilka uvádí v platnost nový ceník, který nabídne druhou motorizaci. Tou je již dříve avizovaný 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec, opět z dílny BMW, který je dostupný pouze v nižší výbavě Dynamic. Cenový rozdíl však činí celkem úctyhodných 550.000 Kč. Co ale za 1.250.000 Kč vlastně dostanete?

Pojďme začít od toho nejdůležitějšího, což je samozřejmě motor. Slabší Supra bude osazena dvoulitrovým čtyřválcem s přeplňováním Twin Scroll Turbo, který nabídne maximální výkon 190 kW (258 k) v rozmezí 5000 až 6500 ot./min  a maximální točivý moment 400 Nm v rozmezí 1550 až 4400 ot./min. O přenos výkonu na zadní kola se pak opět stará osmistupňový automat.

Oproti původnímu šestiválci s výkonem 250 kW (340 k) s maximálním točivým momentem 500 Nm tak výkon klesl o 82 koní a 100 Nm točivého momentu. Jak se to ale podepsalo na dynamice? Zatímco šestiválec akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, čtyřválci to potrvá 5,2 sekundy. Maximální rychlost je však v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h.

Zajímavostí je však výrazný úbytek váhy u čtyřválcového modelu. Zatímco šestiválec váží 1570 kg, čtyřválec by měl vážit 1470 kg. Rozdíl tak činí slušných 100 kg. Podle starších informací bychom se navíc u čtyřválce měli dočkat i ideálního rozložení váhy 50:50 mezi nápravami. Slabší motorizace také potěší nižší spotřebou v rozmezí 5,9-6,3 l/100 km, zatímco šestiválec by si měl říct papírově o 7,5 l/100 km.

A jak se od sebe liší výbavy Dynamic a Executive? Levnější Supru prozradí například menší 18“ kola s pneumatikami 255/40 R18 & 2785/40 R18, chybějící červené lakování brzdových třmenů nebo absence zadního sportovního difuzoru.

video

Víc ale zamrzí ztráta adaptivního podvozku (AVS) s aktivním sportovním diferenciálem se svorností 0 – 100 %, systému Launch Control nebo tlačítka Sport & individuálního nastavení sportovního režimu. Chybí také sledování slepého úhlu, dešťový senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu a systém zabránění nárazu do překážky (ICS) s automatickým zastavením při parkování. Standardní výbava bezpečnostních i asistenčních systémů je však i přesto celkem bohatá.

Z interiéru zmizí head-up displej, JBL prémiový soundsystém s 12 reproduktory, držák hasicího přístroje, sportovní pedály nebo karbonové obložení středového tunelu. Adaptivní tempomat nahrazuje tempomat standardní, LED světlomety přicházejí o adaptivní funkci a sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou dostanou čalounění Alcantarou namísto kombinace přírodní a syntetické kůže.

Související články

Témata
Avatar - iudex
18. 2. 2020 09:36
Re: joo to je vono...
:D :-)
Avatar - lamal
17. 2. 2020 09:23
Re: joo to je vono...
No samozrejme, som tvoj najoddanejsi fanusik :-! Iba tvoje komentare si pamatam, podpis kartu si prosim na pozadi so Stingerom, niekde na tych falošných gycovych detajloch... žiabre :D
Avatar - Emel
17. 2. 2020 08:29
Re: nazor
No hele, s cenovkou 1,25 vs 1,8 je to trošku jiná cílovka...
15. 2. 2020 07:29
nazor
Myslim si zbytecne tam davat 2litrovy motor. Podobne jako je to u Fordu Mustang kde mate moznost si vybrat 5litrovy motor nebo 2.3eco boost. Kdo mam dostatek penez a chce si to auto koupit tak uz neresi spotrebu nebo nevnejsi povinne ruceni. Stejne jako k Fordu patri poradny americky motor tak k toyote patri kdyz uz nic silnejsiho tak alespon sestivalcovy 3litrovy motor. Osobne si myslim ze prodejnost bude nizsi vez u 3litroveho motoru. Nicmene jsem rad ze se Toyota nebala uvest Supru na trh a jsem za to velmi rad. A kritiku na spolupraci s BMW neuznavam .Nebyt spoluprace za snizenim nakladu, takoveto krasne auta by nevznikly.
Avatar - _beta
14. 2. 2020 17:35
Re: joo to je vono...
Počkajte, zbierajú sa tu kupóny?

:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku