Cupra míří do USA. Cílem je 100 tisíc aut ročně
Španělská značka se chystá na jeden z největších automobilových trhů světa. Ve srovnání s Evropou zde nabídne podstatně větší modely.
Vznik Cupry se sice datuje už do poloviny 90. let minulého století, teprve od roku 2018 se ovšem jedná o samostatnou značku s vlastním portfoliem modelů. Už po necelých sedmi letech se přesto mladému brandu téměř podařilo dotáhnout se na sesterský Seat. Loni v Evropě Cupra prodala 219.105 aut (meziročně o 20 tisíc více), zatímco Seat zaznamenal 271.980 vozů (+24.686).
Potenciál mladší značky v příštích letech může výrazně zvýšit vstup na trh ve Spojených státech. Ačkoliv se kdysi v této souvislosti spekulovalo i o Škodovce, přednost nakonec dostane španělská automobilka, která se pohybuje na rozmezí mainstreamu a prémie. Ve Spojených státech se teoreticky může spolehnout na velmi silnou hispánskou komunitu, která by vůz ze Španělska mohla přijmout za svůj.
I proto se Cupra bude profilovat jako samostatná značka s vlastními showroomy. Dvacítka tzv. Cupra City Garage bude rozprostřena především na východním a západním pobřeží a na jihu Spojených států. Aby se celý proces budování zrychlil, bude Cupra spolupracovat se společností Penske, kterou založil bývalý závodník Roger Penske. Fyzické prodejny jsou přitom v ostrém protikladu s plány další nové značky koncernu Volkswagen v USA. Scout, který se zaměří především na elektrické off-roady a pick-upy, totiž bude své vozy nabízet výhradně on-line, jako to dělá například Tesla.

Původně sice na druhou stranu Atlantiku měly mířit výhradně elektrické cupry, s ohledem na ochlazení zájmu o elektromobily se počítá i se spalovacími motory v podobě čistě spalovacích verzí, hybridů a plug-in hybridů.
S modely určenými pouze pro Evropu by Španělé v Americe zřejmě neuspěli. Proto jsou v plánu i svébytné novinky pro tamní trh. Ty budou větší, tudíž i prostornější. Navíc některé z nich se budou montovat přímo v USA.
V době příchodu na americký trh bude k dispozici jeden model, přičemž v horizontu 12 měsíců portfolio rozšíří další. Střednědobým cílem Cupry ve Spojených státech je prodávat 100.000 aut ročně. Jen pro srovnání: Volkswagen zde loni prodal 379.178 aut, o 15,2 % více než v roce 2023.