Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cupra Terramar eHybrid
Cupra Terramar eHybrid
Cupra Terramar eHybrid
Cupra Terramar eHybrid
94 Fotogalerie

Cupra míří do USA. Cílem je 100 tisíc aut ročně

Ondřej Šámal

Španělská značka se chystá na jeden z největších automobilových trhů světa. Ve srovnání s Evropou zde nabídne podstatně větší modely.

Vznik Cupry se sice datuje už do poloviny 90. let minulého století, teprve od roku 2018 se ovšem jedná o samostatnou značku s vlastním portfoliem modelů. Už po necelých sedmi letech se přesto mladému brandu téměř podařilo dotáhnout se na sesterský Seat. Loni v Evropě Cupra prodala 219.105 aut (meziročně o 20 tisíc více), zatímco Seat zaznamenal 271.980 vozů (+24.686).

Potenciál mladší značky v příštích letech může výrazně zvýšit vstup na trh ve Spojených státech. Ačkoliv se kdysi v této souvislosti spekulovalo i o Škodovce, přednost nakonec dostane španělská automobilka, která se pohybuje na rozmezí mainstreamu a prémie. Ve Spojených státech se teoreticky může spolehnout na velmi silnou hispánskou komunitu, která by vůz ze Španělska mohla přijmout za svůj.

I proto se Cupra bude profilovat jako samostatná značka s vlastními showroomy. Dvacítka tzv. Cupra City Garage bude rozprostřena především na východním a západním pobřeží a na jihu Spojených států. Aby se celý proces budování zrychlil, bude Cupra spolupracovat se společností Penske, kterou založil bývalý závodník Roger Penske. Fyzické prodejny jsou přitom v ostrém protikladu s plány další nové značky koncernu Volkswagen v USA. Scout, který se zaměří především na elektrické off-roady a pick-upy, totiž bude své vozy nabízet výhradně on-line, jako to dělá například Tesla.

Video placeholder
Cupra Terramar • Cupra

Původně sice na druhou stranu Atlantiku měly mířit výhradně elektrické cupry, s ohledem na ochlazení zájmu o elektromobily se počítá i se spalovacími motory v podobě čistě spalovacích verzí, hybridů a plug-in hybridů.

S modely určenými pouze pro Evropu by Španělé v Americe zřejmě neuspěli. Proto jsou v plánu i svébytné novinky pro tamní trh. Ty budou větší, tudíž i prostornější. Navíc některé z nich se budou montovat přímo v USA.

V době příchodu na americký trh bude k dispozici jeden model, přičemž v horizontu 12 měsíců portfolio rozšíří další.  Střednědobým cílem Cupry ve Spojených státech je prodávat 100.000 aut ročně. Jen pro srovnání: Volkswagen zde loni prodal 379.178 aut, o 15,2 % více než v roce 2023.