TEST Cupra Formentor 1.5 eTSI DSG – Dobrý základ je základ
Nejslabší motor v nabídce španělského crossoveru je minimálně v Česku zároveň tím nejprodávanějším. Jak si vede pod kapotou osvěženého modelu?
Design, interiér
Formentor byl prvním svébytným modelem mladé značky Cupra. Úspěch tohoto křížence kombinujícího prvky hatchbacku Cupru nakopl a poslal ji do řídce osídleného segmentu automobilek na pomezí mainstreamu a prémie. V rámci automobilky se jedná o suverénně nejúspěšnější vůz, který obstarává více než polovinu prodejů. V Česku je to dokonce drtivá většina.
Od letošního ledna do července bylo u nás zaregistrováno 1318 nových vozů s emblémy Cupry, 1072 z nich byly formentory. Většina aut přitom nesází na výkonné motory, nýbrž na základní zážehovou patnáctistovku TSI či eTSI v případě dvouspojky DSG.
Příjemné změny
Facelift v rámci exteriéru změnil především přední partie. Místo elegantního předku návrháři nakreslili agresivnější tvář, která se inspiruje podmořským životem, konkrétně žraloky. Ne každému nový výraz sedne, naživo ale vypadá velmi dobře. Zaujmou především jiné světlomety, které zdobí trojice trojúhelníků denního svícení.