Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Dokker: Nové informace, fotografie a videa

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Dacia zveřejnila kompletní technická data a rozsáhlou fotogalerii modelů Dokker a Dokker Van.

Dacia Dokker se ve světové premiéře představila na Auto Expo 2012 v marocké Casablance ve dnech 18. až 20. května letošního roku. Více jak měsíc po květnové premiéře v Casablance přichází Dacia s oficiálními informacemi o technických datech svého nového modelu, který navazuje na MPV Lodgy představené v březnu v Ženevě.

Karoserie

Model odvozený od prvního MPV rumunské značky bude nabízen v osobní verzi Dokker a také jako dodávkový model Dokker Van. S Lodgy sdílí obě verze většinu motorů, platformu i část skeletu karoserie. Příbuzenské vazby odhaluje i design předních partií, i když Dokker má nově navržený přední nárazník a již nad předním párem dveří má výrazně vyšší střechu.

Nejzásadnější odlišnosti při pohledu na exteriér novinky je použití druhého páru posuvných dveří. Dokker tak nabídne ještě praktičtější přístup k druhé řadě sedadel nebo ložné ploše, podle toho jestli se bude jednat o osobní nebo čistě užitkovou verzi.

Dacia Dokker i Dokker Van má karoserii dlouhou 4.363 mm, širokou 1.751 mm (bez vnějších zpětných zrcátek a vysokou 1.814 mm, resp. 1.809 mm u Dokker Van (v obou případech bez podélných střešních nosičů). Rozvor náprav mají obě verze shodně 2.810 mm, což je stejná hodnota jako u Lodgy. Rozchod je opět u obou verzí shodný a je uváděno 1.490 mm pro přední kola a 1.478 mm pro zadní kola.

Interiér

V interiéru se odehrává podobná situace jako u karoserie a i zde je příbuzenská vazba Lodgy zcela jasná na první pohled. Dokker z MPV převzal palubní desku, výplně dveří i první a druhou řadu sedadel. Hlavním rozdílem je vlastně jen druhý pár posuvných dveří, vyšší strop a nemožnost připlatit si za třetí řadu sedadel.

Přístup k zavazadlovému prostoru umožní zadní asymetricky dělené křídlové dveře. Osobní Dokker nabídne v základním uspořádání objem 800 litrů a po jejich složení až 3.000 litrů. Užitkový Dokker Van má ve dvoumístném provedení ložnou plochu o objemu 3.300 litrů a díky možnosti objednat si vyjímatelné sedadlo spolujezdce Easy Seat může nabídnout až 3.900 litrů.

Dacia v případě Dokkeru vyzdvihuje množství úložných prostor v interiéru i bohatou nabídku prostoru pro cestující. V přední řadě sedadel poskytuje novinka na výšku od sedáku po strop 1.037 mm a ve druhé řadě sedadel je to 1.065 mm. Cestující na zadních sedadlech mají mít ve výšce ramen na šířku k dispozici 1.458 mm a v podélném směru na kolena minimálně 177 mm.

Výbava

V případě výbavy bude Dokker i Dokker Van kopírovat Lodgy. Stejně jako toto MPV i dvojice nováčků nabídne v případě bezpečnostní výbavy ABS, čtveřici airbagů a ISOFIX na všech třech místech zadního sedadla. Za příplatek bude k dispozici ESP.

Z prvků zvyšujících bezpečnost i komfort nebudou chybět, přední mlhové světlomety, zadní parkovací senzory, omezovač rychlosti, palubní počítač, centrální zamykání, elektrického ovládání předních oken i vnějších zpětných zrcátek a klimatizace.

Systém Media Nav představený v Lodgy má 7palcovou dotykovou obrazovku, přes kterou se ovládá SD navigace, Bluetooth hands-free a přehrávač hudby s USB a audio streamingem. Kromě tohoto systému budou k dispozici i autorádia s CD i MP3 přehrávači, Bluetooth rozhraním a USB vstupem.

Motory

Paleta pohonných jednotek pro Dokker a Dokker Van je do jisté míry identická jako u Lodgy. V případě zážehových motorizací je i zde k dispozici atmosférický 1,6 MPI s výkonem 60,5 kW a přeplňovaný 1,2 TCe, který má výkon 84 kW.

Vznětové agrgáty zastupuje čtyřválec 1,5 dCi, který nabídne výkony 55 a 66 kW, zatímco u Lodgy má 66 a 79 kW.

Všechny čtyři pohonné jednotky budou standardně pohánět kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Dacia Dokker a Dokker Van - Základní technické údaje
Motor1,6 MPI1,2 TCe1,5 dCi1,5 dCi
Převodovka5M5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]1598119814611461
Válce/ventily4/24/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]60,5/500084/450055/400066/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]134/2800190/2000180/1750200/1750
Max. rychlost [km/h]159175150162
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,310,7 (10,4)15,913,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,56,1 (6,2)4,54,5
Pohotovostní hmotnost [kg]1090120512051205

Údaje v závorkách platí pro užitkový Dokker Van.

Všechny verze se vyrábí v Maroku v přístavu Tanger a Dacia bude na Dokker i Dokker Van poskytovat záruku na tři roky nebo na 100.000 kilometrů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
1. 2. 2015 16:22
pozink?
podle oficiálních stránek dacia.cz, se všechny modely vyrábějí z oboustranně pozinkovaných plechú.
Avatar - avatas
25. 9. 2012 18:28
Mr. rez jde naproti.....
A co takhle rezavění,má to pozink?
Nemá?
Ale to je pro chudší rodiny dost špatné!
Oni totiž kupují auto na více jak pět let.
A proto: auto fajn,záleží na ceně.
Z dlouhodobého hlediska-problémy.
Jsem rád,že nemám žádné auto na dlouho.
Snad jen moje Tatřička 603 je na furt.
Avatar - Aladeen
2. 7. 2012 12:03
Re: krajsie ako lodgy
asi tak :yes:
2. 7. 2012 11:53
Re: Lepšie ako
vsak za mesiac pride 1,2tce 85kw, ta by mala stacit aj dynamicky (na 1200kg auto) a aj cenou bude urcite na tom lepsie ako dci.
len tak zo srandy som si zlozil lodgy v plnej vybave + priplatky by ma vysiel v CZ na cca 15300eur, takze s lepsim motorom 1,2tce by mohol vyjst na 13500-14000 co by bola dobra cena. Tento dokker by mohol byt este lacnejsi.
BTW, na sk by ma ta ista verzia stala o 1000eur viac.....
2. 7. 2012 11:33
Re: gratulujem...
nielenze sedel ale aj vlastnil. Ty si sedel? Lebo pri porovnani s fabia2/roomster by si okrem makcenych plastov(roomster nema ani tie) nenasiel ohladom na cenu ziadnu vyhodu.
Dizajn je podobne hnusny na oboch autach, mozno na romsteri malinko znesitelnejsi. Ked sadnes do dacie a odhodis predsudky tak budes prekvapeny (hovorim o artica verzii).