Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster přijíždí jako dodávka. Tenhle užitkáč se terénu nebojí

David Bureš
Diskuze (1)
Užitková varianta Fiskal byla odvozena už od první generace Dusteru. Nyní se jí dočkala i aktuální druhá generace tohoto levného SUV.

Dacia Duster patří mezi nejprodávanější SUV na českém trhu, a tak ji čeští fanoušci dobře znají. Přesto má tohle SUV svá některá tajemství, jestliže třeba o verzi se znaky Renaultu prodávané mimo Evropu se obecně ví, jiné detaily jsou méně známé. Znáte třeba verzi Dacia Duster Fiskal?

Jedná se o užitkovou variantu Dusteru, prodávanou na vybraných trzích, která nyní debutuje ve své druhé generaci. Recept však zůstává stejný jako u předchůdce, základem je tedy populární SUV, kterému byla vyňata zadní sedadla i další zbytečnosti a část jeho bočních skel byla zaslepena. A výsledkem je dodávka zvládající i jízdu v terénu, která je tak vhodná pro převoz nákladu v náročnějších podmínkách.

Nákladový prostor Dusteru Fiskal od kabiny odděluje ocelová dělicí stěna, podlaha je pogumovaná. Dovnitř se vejdou až 1,64 dlouhé předměty, přičemž ve výbavě jsou i čtyři oka pro připevnění nákladu. Objem nákladového prostoru však výrobce bohužel nezveřejnil. Auto má každopádně zvládnout uvézt až půltuny těžký náklad.

Jelikož automobil vzniká přestavbou běžného Dusteru, nabídka motorů nebo výbavy se nemění. K dispozici je tak klidně i pohon všech kol.

Zda bude užitková varianta Dusteru dostupná i u nás, je v tuto chvíli ve hvězdách, a tak o případné ceně nebudeme ani spekuloval. U našich jižních sousedů, v Rakousku, však za přestavbu běžného Dusteru v dodávku zaplatíte 1.730 eur, tedy asi 44.000 korun.

David Bureš
Diskuze (1)
22. 10. 2018 22:24
dodávka
Dodávku, která by zvládala i méně přístupný terén jsem nedávno hledal, potřeboval jsme však o něco prostornější vůz, tudíž jsem se nakonec rozhodl pro ojetého Transportéra s náhonem na všechny čtyři kola, který jsem našel na [odkaz]