Dacia Lodgy Glace: Nová rodinná Dacia nejprve v závodním
Nejprve na zmrzlé okruhy, pak k zákazníkům. To je u Dacie už tak trochu tradice, vždyť i Duster sám se nám téměř na den přesně před dvěma lety poprvé představil v převleku za rallyový speciál, určený pro extrémní závody na ledu v rámci seriálu Trophée Andros.
Za volantem vozu nazvaného Dacia Lodgy Glace uvidíme například čtyřnásobného mistra světa Formule 1 a dvojnásobného mistra Trophée Andros, Alaina Prosta, nebo jeho nejstaršího syna Nicolase.
Přípravu speciálu měly na starosti společnosti Tork Engineering (design, výroba, kompletace) či Sodemp (motor) a samozřejmě také oddělení Renault Sport Technologies (RST).
Automobil pohání uprostřed umístěný, atmosféricky plněný třílitrový šestiválec o výkonu 355 koní při 7.500 min-1, s nejvyšším točivým momentem 360 Nm při 5.500 min-1. Síla motoru je ke všem čtyřem kolům přenášena skrze sekvenční šestistupňovou převodovku SADEV, za šestnáctipalcovými magnéziovými disky se ukrývá výkonná brzdová soustava složená z ocelových kotoučů o průměru 300 mm vpředu a 265 mm vzadu, do nichž se zakusují čtyřpístkové třmeny Beringer.
Hmotnost 4.001 mm dlouhého a 1.900 mm širokého Lodgy Glace je pouhých 950 kilogramů, rozvor má hodnotu 2.500 mm. Lodgy Glace navazuje na úspěšný Duster Glace, čímž nás přivádí k tématu nového produkčního modelu. Podle tiskové zprávy jde opravdu o divokou menší sestřičku nového rodinného MPV, které se oficiálně představí na jaře 2012 v Ženevě.