Dacia Lodgy: První fotografie čtvrté modelové řady
Design je spíše funkční a prost jakýchkoli extravagancí, Dacia tvarové výstřelky v sériové produkci nepotřebuje. V přední části možná trochu připomene nedávno modernizovaný Koleos, páté dveře zase odkazují na Duster.
Boky zvýrazňují prolisy, asi největším odvazem je tvar koncových světel. Auto alespoň na prvních dvou zveřejněných oficiálních fotografiích působí docela mohutně, do interiéru nám Dacia, potažmo Renault zatím nahlédnout nenechají.
I Lodgy bude vyznávat filozofii Dacie, tedy hodně auta za nízkou cenu. Na rozdíl od dodávkoidního jezevčíka Logan MCV se ale jedná o klasické velkoprostorový vůz střední velikosti s délkou 4,5 m a pěti nebo sedmi sedadly. Ti kteří potřebují přesně takový a nechtějí za něj utratit příliš mnoho, tak mohou začít přemýšlet.
Název Lodgy pochází z anglického slova lodge, odkazuje tedy na základní vlastnost novinky, která dokáže ubytovat rodinu se spoustou zavazadel. Na konkrétní čísla si ale budeme muset ještě počkat. Počítejme ovšem s osvědčenou a robustní mechanikou od Renaultu, detaily zatím nejsou známy. Komplexní záruka se rozšiřuje na tři roky.
Lodgy se tedy objeví ve světové premiéře v březnu v Ženevě. Rozšíří tak modelovou paletu řad Logan, Sandero a Duster na čtyři. Byť první generace Loganu se chystá po takřka osmi letech na odpočinek a bude nahrazena novou.
Nelze nepřipomenout, co se za oněch osm let stalo. Vzpomeňme si, jaký model Dacia vyráběla předtím - Solenzu, což byla radikálně modernizovaná řada Nova a kupovali ji snad jen Rumuni. O spoustě verzí licenčního Renaultu 12 pochopitelně nemluvě.
Renault ale udělal z živořící automobilky poměrně významného evropského hráče. Vždyť Logan se prodával velmi dobře i v Německu. Úspěch Dacie navíc způsobil hodně vrásek na čele představitelů konkurence, hlavně Fiatu..