Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia - Logan 1.5 dCi ve Frankfurtu 2005

Ondřej Láník
Renault se svou low-cost značkou úspěšně pokračuje v tažení východní i západní Evropou, severní Afrikou, chystá se na Asii a jižní Ameriku.

Ještě před tím, než se do prodejen dostanou další karosářské varianty, rozšíří se počet výrobních kapacit na další kontinenty. Ze všeho nejdříve však čeká zákazníky příchod vznětového modelu.

Logan 1.5 dCi

Dacia Logan slaví, i přes drobná zaškobrtnutí, i ve vyspělých zemích úspěchy. Pověst bude zřejmě nakonec i v Německu zachráněna, protože problémy které měla Dacia při vyhýbacích manévrech byly zčásti zaviněny neregulérními podmínkami a zčásti konstrukcí použitých pneumatik.

Novinka letošního podzimu se jmenuje vznětový motor 1.5 dCi pod kapotou. Na vybrané, méně náročné trhy, příjde verze splňující emisní normu Euro 3, která ze zdvihového objemu 1461 §cm3 získává nejvyšší výkon 48 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 160 Nm ve 2000 ot./min.

Verze splňující Euro 4 bude mít při shodném objemu 50 kW při 4000 ot./min a 160 Nm již v 1700 ot./min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h u slabší verze trvá 15,5 s, u silnější stačí ke stejnému výkonu 15 s, nejvyšší rychlost činí 155 resp. 158 km/h. Jde tedy o hodnoty horší než u zážehových verzí. Například zrychlení z klidu na 100 km/h trvá dieselu o 2 s déle.

Tyto vlastnosti zřejmě budou zájemci o vznětového Logana s klidem akceptovat. Kombinovaná spotřeba totiž činí 4,8 resp. 4,7 l/100 km, což je vzhledem k rozměrům a přepravním možnostem vozu velmi nadějná hodnota. Mimoměstský jízdní cyklus zvládá vyspělejší diesel v Loganu s pouhým 4,1 l nafty na 100 km jízdy.


Ondřej Láník