Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan MCV jde do prodeje, zatím ve Francii

Aleš Dragoun
Diskuze (51)
Po nových generacích hatchbacku Sandero a sedanu Logan přichází Dacia s kombi MCV. Objednávat jej mohou zatím Francouzi.

Logan MCV jsme viděli již v Ženevě. Místo stejnojmenného předchůdce nabídne jen pětimístné uspořádání, ale vypadá také konečně jako kombi. Předchozí „jezevčík“ byl spíše dodávkou s geny MPV. Tuto roli však u Dacie převzal model Dokker odvozený z minivanu Lodgy.

Čtveřici agregátů pod kapotami již dobře známe. Zážehová čtyřventilová dvanáctistovka má 75 koní, tedy 55 kW. Tříválec 0,9 TCe s turbodmychadlem nabídne 66 kW (90 k). Dva přeplňované diesely 1,5 dCi disponují 55 kW (75 k), respektive 66 kW (90 k). Jsou pochopitelně také nejúspornější, žádají jen 3,8 l nafty na 100 km. Přeplňovaný tříválec TCe spálí na stejnou vzdálenost rovných 5 l benzinu, zážehový čtyřválec 1,2 l vyžaduje o 0,8 l více.

Francouzské ceny začínají na 8.990 eurech, což je necelých 234 tisíc korun. Základní výbava se jmenuje prostě a jednoduše Logan, druhá Ambiance, třetí Lauréate a nejvyšší Prestige. Ve standardu nejlevnější specifikace najdeme posilovač řízení, povinné ESC, čelní a boční airbagy. Zadní třímístná lavice je asymetricky dělená a sklopná a ani Logan MCV, za který dá klient nejméně peněz, nevypadá chudě, má totiž lakované nárazníky.

Základní komfortní prvky však obsahuje až Ambiance: dálkové centrální zamykání, přední elektrická okna a systém Dacia Plug&Radio, který zahrnuje přehrávač CD a MP3, Bluetooth, vstupní AUX jack i USB zdířku. Ovládat se dá přímo na volantu. Na střeše už najdeme černé nosiče. Dražší Lauréate je má pro změnu chromované, vpředu svítí mlhovky a elektrická zrcátka nepostrádají vyhřívání. V interiéru je ještě bohatší o klimatizaci, palubní počítač a výškově stavitelné pásy, sedačku řidiče i volant.

Prestige nabídne další výbavu jako navigaci Media Nav, tempomat s omezovačem rychlosti, elektrická zadní okna, zadní parkovací čidla a konečně patnáctipalcová litá kola, zbylé verze jezdí totiž pouze na ocelových. Záruka je tříletá, ale zároveň omezená 100 tisíci kilometry. V České republice se nové kombi od Dacie objeví až v září, naši chalupáři tak budou muset vydržet. Cena základního modelu by se mohla pohybovat kolem dvousettisícové hranice, ale jedná se pouze o odhad redakce auto.cz.

Aleš Dragoun
Diskuze (51)
3. 7. 2013 18:41
Re: V této třídě je objektivně jasná volba...
Číst umím, psal jsi ZÁKLADNÍ. Focus má taky v základu 63 kW resp. 77kW (sice 1,6) ale má. Astra má opravdu těch 74 kW v 1,4 v základu. ;-)
3. 7. 2013 10:15
Re: MCV
Paleta motorů,že je rozsáhlá? To si děláš srandu.
Avatar - chetoos
3. 7. 2013 08:19
MCV
Vidím tady další malou revoluci v podobě levné Dacie. Možná se zase budeme dočítat, že Dacia nestíhá vyrábět nové Logany neboť poptávka převyšuje nabídku jak tomu bylo u Dusteru. Nové MCV je velice povedené. Vypadá jako kombi než nějaká hranatá krabice. Tvary jsou uhlazené a auto působí velice elegantním dojmem. I interiér působí docela dobře, i když je z tvrdých plastů. Paleta motorů je rovněž rozsáhlá. Moc Dacii fandím a když nasadí cenovku všem zarytým čechům, kteří chtějí velký kufr spadne brada. Škodovka až se de zahrabat s nějakým Rapidem. Osobně bych neměl problém si Dacii pořídit.
3. 7. 2013 08:13
Re: V této třídě je objektivně jasná volba...
Kdybys uměl číst, tak bys věděl, že jsem psal:
"77 KW kvůli Focusu který k 63 KW nemá konkurenční motor"
3. 7. 2013 00:33
Re: ?
Já myslím, že střední třídu tady definoval Adam Novák >:-[]