Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia slibuje ofenzivu v C-segmentu, Bigster a nový Duster bude vyrábět v Rumunsku

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Automobilka rozvíjí svůj průmyslový plán, jehož cílem je ofenziva v C segmentu a podpora produktového portfolia.

Automobilka Dacia, součást skupiny Renault, se dnes pochlubila novou tiskovou zprávou, ve které zdůrazňuje rozvíjení svého průmyslového plánu a zvyšování důrazu na svou strategii, jejímž cílem je ofenziva v důležitém C segmentu.

Začátky aktuálních plánů lze přitom vysledovat až do ledna roku 2021, kdy Dacia představila koncept Bigster. Nový model měl pro automobilku otevřít nové obzory, zejména v C-segmentu. Robustní a prostorné vozidlo, které má měřit 4,6 metru na délku, by mělo kráčet v duchu značky Dacia a jeho vstup na trh se očekává v roce 2025.

Video se připravuje ...

Vůbec prvním modelem značky v C-segmentu se přitom stal již model Jogger, kříženec MPV, SUV a kombíku, oficiálně představený na mnichovském autosalonu v září 2021. Víceúčelový vůz s pětimístnou a sedmimístnou konfigurací nabídl prostornost, dobrodružný design a ukázal nového ducha značky.

Technickým základem pro současný průmyslový plán značky Dacia se přitom stala platforma CMF-B, na které značka v rámci svých továren v Rumunsku a Maroku buduje automobily různých karosářských provedení: sedany, hatchbacky a SUV v B i C segmentu.

Platforma umožňuje zástavbu tradičních spalovacích motorů, v některých případech schopných spalovat i LPG, nechybí však ani podpora hybridních motorů. Značka tak zvládá plnit měnící se regulace. Auta na zmíněné platformě jsou dlouhá od 4,1 do 4,6 metru a nabízí pohon pouze předních, nebo všech kol.

V domovském závodě značky, rumunské továrně Mioveni, se dnes vyrábí modely Duster, Sandero Stepway, Logan a Jogger. Od roku 2024 se zde však začne vyrábět i nová generace modelu Duster, jejímž základem bude opět platforma CMF-B. O rok později, tedy od roku 2025, se zde bude navíc vyrábět i nové SUV C-Segmentu, které bude produkční verzí konceptu Bigster.

Aby značka uvolnila výrobní kapacitu, bude výroba modelu Jogger, včetně elektrifikované verze Hybrid 140, probíhat od druhého čtvrtletí roku 2024 v marockém výrobním závodu Tanger. Ten byl vybudován v roce 2012 a podle automobilky měl za cíl přinést revoluci do marockého automobilového průmyslu.

Ostatně chlubí se nulovými emisemi uhlíku a nulovým vypouštěním průmyslových a odpadních vod. V současné době se zde vyrábí především model Dacia Sandero, který je rovněž postaven na CMF-B platformě. Od roku 2017 se přitom jedná o jedno z nejprodávanějších aut mezi soukromými zákazníky na trhu.

Video se připravuje ...

Dva roky po představení strategického plánu „Renaulution“ Dacia úspěšně dokončila fázi radikální transformace obnovením celé své modelové řady, zavedením nové identity a posílením svých elektrifikovaných modelů. Nyní se soustředíme na ofenzivu v segmentu C, proto rozvíjíme náš obchodní plán, přičemž zůstáváme věrni našim hodnotám: poskytovat našim zákazníkům to nejdůležitější a nabízet nejlepší poměr ceny a výkonu,“ uvedl Denis le Vot, generální ředitel společnosti.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
21. 3. 2023 19:46
Parada
Dam krk ze bigster aj duster budu velke trhaky... s 1,3tce a v 4kolke uz vopred maju zarobene :yes:
21. 3. 2023 11:21
Bigster a motory..
Jsem zvědav, co tam Dacia nakonec dá… Dá se předpokládat základní litr 81kW, LPG verze, 1.6 Hybrid a dál? Bude 1.3TCe a 1.5dCi? Cenu nadsadí nad Duster, tj reálně 550tis+, to se dá očekávat…

No uvidíme, jaká bude ralita ;-)