Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Spring se blíží. Co už víme o první elektrické Dacii?

David Bureš David Bureš 15. 5. 2020 • 03:15
38
15
Zobrazit náhledy (38)
Dacia Spring Electric Concept Dacia Spring Electric Concept Dacia Spring Electric Concept Dacia Spring Electric Concept Dacia Spring Electric Concept Dacia Spring Electric Concept Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE Renault City K-ZE

Ani Dacia se v dnešní době nevyhne elektromobilu. Plánován je pro rok 2021 a vzejde z letos představeného konceptu Spring.

Emisní normy jsou v Evropě dnes neúprosné, pokuty za nesplnění limitů vysoké, a tak se automobilky nevyhnou expanzi elektromobilů, které jsou výhodné díky tomu, že na papíře vykazují nulové emise. Pro snížení flotilových emisí tak svůj elektrický model bude muset nabídnout také Dacia. Rumunský specialista na levná auta nabídne své první elektroauto v roce 2021. Půjde o čtyřmístný crossover s délkou pouhých 3,7 metru.

Jeho podobu Dacia letos poprvé naznačila konceptem Spring, který měla představit na ženevském autosalonu, po jeho zrušení jej alespoň prezentovala virtuálně. Podle očekávání to není nic jiného než upravený Renault City K-ZE prodávaný na čínském trhu, který dá základ i sériovému autu. Ten si podle všeho uchová jméno konceptu, a tak se bude jmenovat Dacia Spring.

Dacia je specialistou na levné automobily, a tak musí maximálně srazit cenu i svého elektromobilu. To je pro konstruktéry náročný úkol, protože elektrovozy jsou dnes zatím samy o sobě drahé. Hlavně kvůli vysokým vývojovým nákladům do neustále vylepšovaných baterií.

Právě z toho důvodu Dacia nevyvíjí novou techniku, ale raději vsadí na již alespoň částečně zaplacené komponenty z dílny mateřského Renaultu. Se snížením cenovky pomůže také výroba v Číně. Dacia Spring se totiž bude vyrábět stejně jako Renault City K-Ze v čínském městě Š-jen, v továrně eGT New Energy Automotive, což je společný podnik aliance Renault-Nissan s tamější automobilkou Dongfeng.

Zcela převzít tamější automobil ale Dacia nemůže, nemluvíme přitom jen o úpravě detailů podle vlastního designérského jazyka. Spring se bude muset v Evropě přizpůsobit přísnějším bezpečnostním normám, které jeho cenu zvýší. Jestliže se tak Renault City K-ZE na čínském trhu v přepočtu prodává za zhruba 8.000 eur (asi 219.000 Kč), v Evropě počítejme spíše s cenovkou 10.000 eur (zhruba 274.000 Kč), která je však v rámci segmentu elektřinou poháněných automobilů stále velmi atraktivní. Právě pod tuto hranici se má vůz dostat podle loňského vyjádření dnes už bývalého generálního ředitele Renaultu Thierry Bollore. Dacia má každopádně ambice nabízet nejlevnější elektromobil v Evropě.

V tuto chvíli navíc není jasné, zda Spring nevyužije nějakou vyspělejší techniku, co se týče elektromotoru nebo baterií. Automobilka bez bližších podrobností pouze avizuje normovaný dojezd přes 200 kilometrů podle metodiky WLTP. Renault City K-ZE je mimochodem poháněn elektromotorem o výkonu 33 kW, čerpajícím svoji energii z lithium-iontových baterií o kapacitě 26,8 kWh.

Dacia bude chtít vedle privátních zákazníků oslovit svým elektromobilem také firmy, a to především různé služby na sdílení automobilů, pro které Spring může být zajímavý svojí cenou. I z toho důvodu pořád není jasné, zda se Spring bude hned v první fázi prodávat také na českém cenu. Při premiéře konceptu dala Dacia najevo, že auto bude nejprve prodávat jen na vybraných trzích. Logicky na těch, kde má elektromobil vzhledem k různým pobídkám větší šanci na prodejní úspěch, což český trh v tuto chvíli není.

Pro českého zákazníka tak v tuto chvíli může být spíše zajímavý design této rumunské novinky. Koncept Spring totiž naznačuje designérské prvky, které použijí také další modely Dacia. Tvarování přídě nebo zadních svítilen s motivem zdvojeného písmena Y se tak může dočkat třeba nová generace populárního hatchbacku Sandero, chystaná ještě pro letošní rok.

Související články

Témata
8. 9. 2020 14:30
Re: Ceny EV
nesmíte se nechat tak snadno balamutit, zájmem výrobců je udržovat mýtus, že elektroauta musí být drahá co nejdéle aby se jim co ? .... zaplatil počáteční vývoj. Jenže počáteční vývoj jak dobře víme to je takový zvláštní výdaj, jeden ho má za miliardy jiný za pár šupů a stejně vyrábí nakonec totéž. Dacia je ta, co vývoj bude mít za pár šupů a proto si bude moci dovolit ta auta prodávat už konečně levně. Ostatní se tomu budou muset přizpůsobit ať se jim to líbí nebo ne. Věděli že k tomu jednou dojde, jen se to snažili velkohubými prohlášeními oddalovat. Elektromobilita má svou pozici na nižší cenové hladině než fosílie a to jednoduše proto, že jsou výrobně jednodušší a tedy mohou být výrazně levnější pokud se na vývoj nenabalují zbytečné blbosti jako autopilot a falešná nálepka luxusu, které teď dacia konečně serve a nabídne dostupný elektromobil.
8. 9. 2020 14:24
Re: Jj, levný elektrošuplík
Jenže toto auto není stvořené pro rodinné výlety. Jak jste na to příšel ? Kdo vám to nakukal ? ...

Je to příměstské poskakovadlo, proto má také rychlost omezenu na 105, ve městě to nijak nevadí. Toto je myslěno jako druhé auto do domácnosti pro pravidelné dojíždění do práce, městské pojíždění po nákupech, nebo vyloženě jako užitkový vůz typu eko-taxi / rozvážka pizzy apod, vidíte že těch účelů na které se bude perfektně hodit je spousta, ale dálkové cesty mezi to LOGICKY patřit nebudou. Jinak hádám že pokud dodrží cenu pod 300tis Kč, tak se z tohoto auta skutečně stane nový úsvit elektromobility a přesně ta revoluce o které dacia hovoří. Ostatně ve světě se to už děje, to jen v evropě nás drží velké koncerny mimo tuto revoluci tím, že sem levné elektromobily prostě nevpustí (typicky ten Renauly K-EV se v Číně prodává dokonce pod 200tis Kč v přepočtu) takže je to opravdu jen otázka dočasně specifického trhu - a tím specifickým trhem je teď bohužel celá Evropa.
7. 9. 2020 18:09
Re: STAL SE ZÁZRAK !!!
no vidíš a přesto je to velmi pravděpodobně jenom žvást. Ostatně není divu, že to výrobci říkají, jak jinak by asi tak zdůvodnili to, že jenom dojí nadšence a jejich ceny jsou abnormálně přemrštěné ? Musí vám nabulíkovat, že to jinak nejde. Renault K-ZE, který se mimo EU prodává za částku hluboko pod €10tis je ale už dnes jasným důkazem že to pravda není a Dacia Spring který to dokáže i evropanům už snad zavře koncernům ústa a začnou se snažit ty nesmyslně ulítlé ceny zase trochu krotit, přinejmenším v tomto segmentu. Pokud si myslí, že lidé budou neustále kupovat jen přepálená, nenažraná a nepraktická SUV, jsou na omylu, tyhle zlaté časy pro ně brzy skončí a schválně se na to podívejme v roce 2021 v přímém přenosu.
17. 5. 2020 08:46
Re: Jj, levný elektrošuplík
Prostě takový “bundl” - k malému elektromobilu Lodgy zdarma :-[] :-[] :-[]
16. 5. 2020 12:59
Jj, levný elektrošuplík
Takže v Číně za 8tis Eur, Evropa je bohatá, takže 16tis Eur. Technika stejná, umrněných 33kw s baterií 26,8kWh bude luxus. Pokud píší 200km dojezd, tak to buse reálně tak 160km a nedej bože, že pojedete v 4 Lidech někam na výlet. Např. z Prahy dojet třeba do Písku to bude s odřenýma ušima... Tam teda naštěstí je hned na kraji Mekáč s nabíječkou (celkem daleko od centra), takže trochu déle poobědváte, kousek se projdete a hurá do zpět do Prahy k dalšímu stojanu. Jak stvořené pro víkendové výlety :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku