Dacia v reklamě tvrdí, že je její Sandero vhodné i pro ministra
Dacia spustila na britském trhu novou reklamní kampaň nazvanou Dear George (Drahý Jiří). V ní formou dopisu oslovuje kancléře britské státní pokladny (tzn. ministra financí) George Osbournea, kterému nabízí hatchback Sandero.
Rumunský výrobce levných aut reklamou naznačuje, že její modely jsou ideální pro někoho, od koho společnost očekává, že bude šetřit a vyhýbat se rozhazování peněz. Podle reklamní kampaně by tak kancléř státní pokladny měl vyměnit svoji limuzínu za levný hatchback.
V prvním zveřejněném dopisu se objevuje následující text: Víme, že je těžké se starat o veřejnou peněženku. Lidé očekávají, že najdete chytrá řešení, jak ušetřit peníze – od státního rozpočtu po rozpočet na vaši večeři. Nemůžeme vyřešit všechno, ale navrhujeme vám perfektní auto. Dacia Sandero je spolehlivá, jednoduchá a nepřijíždí s bezdůvodnými příplatky. Jinými slovy, je navržena tak, aby se vyhnula nadbytečnému utrácení.
Poprvé se nová reklama v britských médiích objevila 19. března, v den, kdy byly zveřejněny informace o zdejším vládním rozpočtu pro letošní rok. Dacia bude šéfa britské státní pokladny oslovovat také prostřednictvím sociální sítě Twitter, kde jednotlivé reklamní tweety doplní hashtagem #DearGeorge.
Šéf komunikace značky Dacia Edward Preston tvrdí, že kampaň dokonale shrnuje víru značky v odstraňování zbytečného. „Pokud si pan Osbourne bude chtít otestovat Sandero nebo si bude chtít promluvit s někým z našeho prodejního personálu o možnostech případného financování auta, budeme jenom rádi,“ říká Preston.
Dacia vstoupila na britský trh teprve na jaře 2012. Loni zde prodala 17.146 automobilů, nejúspěšnějším modelem bylo SUV Duster se 7.830 prodanými kusy. Třeba v Česku se v roce 2013 prodalo 5.655 aut této značky, o 48,6 % více než rok předtím.