Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF investuje v Belgii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
DAF se rozhodl investovat 100 milionů eur do zcela nové lakovny s nejmodernějším vybavením ve svém závodě v belgickém Westerlo, kde vyrábí kabiny.

DAF otevřel výrobní závod ve Westerlo v roce 1966. Kromě kabin pro nákladní vozidla zde od začátku sedmdesátých let vyrábí i nápravy vlastní konstrukce.

V současnosti tento podnik poskytuje práci 2150 zaměstnancům a denně je zde vyrobeno okolo 500 náprav a 200 kabin. Ty jsou určeny pro těžká a středně těžká nákladní vozidla, která sjíždějí z výrobních linek v nizozemském Eindhovenu a britském Leylandu.

Vedení společnosti DAF předpokládá, že v následujících letech bude poptávka po nákladních vozidlech v Evropě nadále růst. Cílem automobilky je zvýšit svůj podíl na trhu v kategorii těžkých nákladních vozidel, a to ze současných 14,8 na 20 %.

Kromě toho chce DAF výrazně posílit svou pozici i na mimoevropských trzích. Aby tyto ambice mohly být v následujících letech naplněny, padlo rozhodnutí vybudovat v Belgii zcela novou lakovnu. Tato investice má pomoci se zvýšením kapacity závodu na výrobu kabin téměř o 50 %.

Nová lakovna se třemi poschodími má být 144 m dlouhá, 58 m široká a 26 m vysoká. Její vybavení pak má díky partnerským společnostem Dürr a Eisenmann patřit k nejmodernějším na světě. První jmenovaná firma z této dvojice dodává lakovací vybavení, zatímco druhá vyrábí zařízení pro lakování stříkací technikou (stříkací boxy, sušicí boxy a přepravní systémy).

V lakovně budou instalováni moderní lakovací roboti s takzvanými zvonovými aplikátory, kteří dosahují velmi vysoké kvality a efektivity produkce při snížené spotřebě barvy a ředidla. K tomu přispívají i tím, že velmi přesně sledují obrysy kabiny a barvu nestříkají mimo.

Součástí investic do nové lakovny bude i pořízení nejmodernějších zařízení pro čištění vzduchu vycházejícího ze stříkacích a sušících boxů. Vzduch se kondenzuje na takové množství rozpouštědel, která automaticky shoří při teplotě okolo 700 až 800 stupňů, aniž by bylo třeba přidávat plyn k jeho zapálení.

Proces spalování navíc vytváří dostatek tepelné energie k vytápění procesních lázní. Kromě velmi nízkých emisí CO2 vychází z komínů pouze pára z čisté vody.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)