Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF: Nový spoiler pro snížení spotřeby paliva

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 5. 2012 • 05:56
2
3
DAF představil nový střešní spoiler, který přispívá k snížení hmotnosti i spotřeby paliva a má vylepšený rozsah nastavení.

Společnost DAF si pro model XF105 Space Cab připravila nový aerodynamický střešní spoiler, který bude k dispozici od konce léta jako volitelná výbava všech verzí tohoto modelu.

Mezi přednosti, které tento spoiler odlišují od ostatních, patří širší rozsah nastavení, což znamená, že jej lze použít také u tahačů se sníženou točnou (verze Low-Deck). Nový nastavitelný střešní spoiler je také o 25 kg lehčí, což zvyšuje užitečné zatížení nákladního vozidla.

Nový spoiler je možné doplnit praktickým nastavovacím mechanismem, který řidiči umožňuje snadno seřídit výšku spoileru pomocí seřizovací tyče připevněné na zadní stěně kabiny nebo uvnitř bočních límců. Tak lze vždy nastavit správnou výšku spoileru, což vede ke snížení spotřeby paliva až o několik procent.

Podle společnosti DAF tento nový spoiler dokonale zapadá do programu DAF ATe (Advanced Transport Efficiency), jehož cílem je snižovat provozní náklady a emise.

DAF CF85 a XF105 ATe: Pro nižší spotřebu

Program DAF ATe mimo jiné zahrnuje inovace pro 12,9litrový motor PACCAR MX. Tyto inovace obsahují nové písty a izolaci výfukového potrubí. Úpravy motoru PACCAR MX pomáhají snížit spotřebu paliva až o 3 %.

Navíc je motor vybaven funkcí automatického vypnutí motoru při volnoběhu po pěti minutách a maximální rychlost je z výroby omezena na 85 km/h (namísto 89 km/h), což umožňuje dále snížit spotřebu paliva a emise CO2 o 2 až 3 %.

Aby bylo zvýšeno povědomí řidiče o důležitosti nízké spotřeby paliva, informace o aktuální a dosažené spotřebě paliva jsou standardně zobrazeny na centrálním displeji na palubní desce.

Související články

Témata
Avatar - m.z.
8. 5. 2012 12:20
Re: Prečo to neurobili cez elektromotorček?
Josephko: Protože čekali, až jim to poradíš a ty nikde. Tak to udělali na tyčku...
8. 5. 2012 12:20
Re: Prečo to neurobili cez elektromotorček?
no, tak ci tak tam musi vela veci robit vodic rucne (napr. pri pripajani navesu), takze obcasne nastavenie vysky spojlera je drobnost, lebo sa to nerobi casto a aspon je ten spojler lacnejsi, lahsi a nepotrebuje este aj napajanie elektrinou. takyto kamion jednoducho nie je s-kovy mercedes, tak je zbytocne vsetko robit na elektricke ovladanie...
8. 5. 2012 11:52
Prečo to neurobili cez elektromotorček?
Príde mi to komcké, keď v časoch, keď je v jednom aute aj 40 elektromotorčekov, si vodič nastavuje výšku spojlera trojmetrovou tyčou. Pripomína mi to časy, kedy stierače fungovali na ručný pohon vodičovej pravej ruky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku