Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu Mud Master-C: Pan blátivý

Miro Mihalik
Diskuze (4)
Japonská automobilka Daihatsu si opět libuje v minidodávkách.

Asi vás nejdříve napadne, kam chodí Japonci na ta jména. Když se však pozorně podíváte na fotografii prolínající se s technickým nákresem, zjistíte, že to má něco společného s dovednostmi v terénu (logické, že?) a překvapivě i s technikou, kterou byste našli v legendárních nákladních vozech Praga V3S.

Pohon této studie je totiž řešený s ohledem na zvýšení průjezdové výšky. Točivý moment motoru je vedený na diferenciál a odtud přes poloosu na redukci v náboji kola (zde 16palcová). Jde o převod „do pomala“, který ještě jednou násobí točivý moment. Zároveň se posouvá os pohonu vůči ose kola tak, aby se zvýšila světlá výška podvozku a diferenciál se co nejvíce vzdálil od silnice. V případě tohoto malého vozu to lze vyjádřit číslem 370 mm.

O pohon vozu se stará motor o objemu 660 cm3, takže Daihatsu Mud Master-C spadá do specifikace Kei-cars. Přesto by mělo tohle auto odvézt pár horských kol nebo motokrosový stroj.

Miro Mihalik
Diskuze (4)
Avatar - 125S
11. 10. 2007 13:01
:D
Hezky navrhnuté a dobře využitelné :-)
Avatar - Blue Sun
11. 10. 2007 07:58
:)
Něco podobného bývalo Subaru Libero, nezničitelná miničtyřkolka :-)
Ovšem interiér je nádhera.
10. 10. 2007 21:15
wau
tý jo ... nedávno suzuki ala unimog, teď tohle ... už druhá japonská "kravinka" která se mi jako že dost líbí .. škoda že ani jedno se na českých silnicích asi neobjeví ;-\