Daihatsu Mud Master-C: Pan blátivý
Asi vás nejdříve napadne, kam chodí Japonci na ta jména. Když se však pozorně podíváte na fotografii prolínající se s technickým nákresem, zjistíte, že to má něco společného s dovednostmi v terénu (logické, že?) a překvapivě i s technikou, kterou byste našli v legendárních nákladních vozech Praga V3S.
Pohon této studie je totiž řešený s ohledem na zvýšení průjezdové výšky. Točivý moment motoru je vedený na diferenciál a odtud přes poloosu na redukci v náboji kola (zde 16palcová). Jde o převod „do pomala“, který ještě jednou násobí točivý moment. Zároveň se posouvá os pohonu vůči ose kola tak, aby se zvýšila světlá výška podvozku a diferenciál se co nejvíce vzdálil od silnice. V případě tohoto malého vozu to lze vyjádřit číslem 370 mm.
O pohon vozu se stará motor o objemu 660 cm3, takže Daihatsu Mud Master-C spadá do specifikace Kei-cars. Přesto by mělo tohle auto odvézt pár horských kol nebo motokrosový stroj.