Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu Trevis v Evropě: japonský návrat ke kořenům Mini

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Klasické britské automobily jsou v Japonsku zbožňovány. Nejstarší japonská automobilová značka asi i proto začala vyrábět model Mira Gino, který se právě dostává na evropské trhy jako Daihatsu Trevis.

Ten náš zatím příjde zkrátka, protože automobilka nemá v ČR své zastoupení.

3400 mm dlouhý, 1475 mm široký a 1500 mm vysoký Trevis je postaven na rozvoru 2375 mm a řadí se tak k nejmenším vozům prodávaným na starém kontinentu. Retrostyl pětidveřové karoserie nepokrytě navazuje na tradici původních Mini a to jak tvarem a uspořádáním karoserie s minimálními převisy, tak detaily jako je přední maska nebo zadní svítilny. Trevis je standardně bez příplatku dodáván s jedním z pěti metalických laků.

Pohon 790 kg těžkého vozu obstarává zážehový tříválec 989 cm3 s proměnným časováním ventilů o výkonu 43 kW při 6000 ot./min. Maximum točivého momentu 91 Nm vrcholí při 4000 ot./min. Kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km je jednou z nejnižších hodnot mezi pětidveřovými hatchbacky. Nejvyšší rychlost činí 160 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h i s malým motorem dosahuje slušné úrovně, když trvá jen 12,2 s.

Základní cena na německém trhu činí 9900 Euro.

Ondřej Láník
Diskuze (16)