Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler Trucks začíná testovat autonomní řízení v běžném provozu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

 Daimler Trucks patří mezi průkopníky v oblasti autonomních systémů řízení užitkových vozidel a s ohledem na další pokrok ve vývoji zahajuje testování autonomního řízení úrovně čtyři podle SAE.  

Daimler Trucks, pod jehož křídla patří značky Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built a BharatBenz se vývoji autonomních systémů řízení nákladních vozidel věnuje v posledních letech především prostřednictvím značek Mercedes-Benz a Freightliner.

V souvislosti s vývojem autonomních systémů řízení u Daimler Trucks lze připomenout například koncept Mercedes-Benz Future Truck 2025 z roku 2014. Na tento tahač pro dálkovou dopravu později u značky Mercedes-Benz navázal prototyp rozvážkového nákladního vozidla Urban eTruck, lehký užitkový automobil Vision Van a autobus Future Bus.

V případě značky Freightliner pak byl z pohledu veřejnosti prozatím největším pokrokem projekt Inspiration Truck, který byl představen v roce 2015. Tento prototyp tahače pro dálkovou dopravu s autonomním řízením byl dokonce plně schválen pro běžný provoz na silnicích a dálnicích státu Nevada.

Pro další vývoj a pokrok v automatizaci řízení užitkových vozidel založila divize Daimler Trucks k 1. červnu letošního roku globální organizaci Autonomous Technology Group. Ta se má zaměřit na výzkum a vývoj, jehož cílem má být vysoká automatizace řízení, odpovídající úrovni čtyři podle dokumentu organizace SAE (Společnost automobilových inženýrů), blíže specifikujícího rozdíly mezi jednotlivými stupni autonomního řízení.

Nově založená Autonomous Technology Group, kterou vede Dr. Peter Vaughan Schmidt, má zajistit, že budou nákladní automobily zastupující značky divize Daimler Trucks s vysoce automatizovaným řízením na silnicích během následujících deseti let.

Součástí Autonomous Technology Group je mimo jiné i severoamerická společnost Torc Robotics, se sídlem v Blacksburgu ve Virginii, která zamířila pod křídla divize Daimler Trucks na jaře letošního roku. Tato společnost má ve spolupráci s vývojovými centry koncernu Daimler AG v Portlandu a Stuttgartu výrazně přispět k dosažení vytyčeného cíle.

Nejnovějším krokem v programu vývoje těžkých nákladních vozidel divize Daimler Trucks s autonomním řízením a jejich uvedení na trh se stává testování ve skutečném provozu. Na dálnice a silnice v jihozápadní Virginii, kde sídlí společnost Torc Robotics, míří speciálně upravené tahače značky Freightliner, které poslouží při dalším vývoji autonomních systémů řízení, odpovídajícího úrovni čtyři podle dokumentu organizace SAE.

Nasazení vozidel s autonomními systémy řízení na veřejné silnice probíhá po měsících rozsáhlého testování a ověřování bezpečnosti provozu na uzavřeném testovacím okruhu. Při testech v běžném provozu pak budou na bezpečnost dohlížet speciálně školení profesionální řidiči.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
15. 9. 2019 16:53
Re: Už to vidím...
Dneska to dá čórkařům spoustu práce než čmajznou kamión, takhle by tam dojel sám. A kdyby někdo něco zjistil, stačí smazat pár souborů, kamión odstavit.
Elegantní, bez rizika. Myslím že to vidíš správně. :yes:
:-!
Avatar - pradeda777
15. 9. 2019 12:03
Už to vidím...
...jak si nějaký šikovný hacker hackne kamion plný kořalky...... :D
Avatar - WinDiesel
15. 9. 2019 10:54
a ti školení řidiči budou spát?
jako ti školení řidiči co spali v osobních googleautech?

holt nějaké ztráty budou, že, soudruzi.

nebylo by to poprvé, co by soudruzi v NDR a jiných bratrských zemích udělali chybu …
nakonec Mercedes, Daimler jsou německé značky, patřící německým soudruhům.