Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnice D1 a D2 u Brna: Chystají se rozsáhlé rekonstrukce, začnou už zítra

redakce AUTO.CZ
Diskuze (22)
Od soboty očekávejte velké dopravní komplikace okolo Brna. Na dálnice D1 a D2 totiž vyrazí těžké stavební stroje.

Silničáři zahájí v pondělí další opravy dálnice D1 u Brna. Práce na třech na sebe navazujících úsecích budou rozděleny do devíti etap. Skončí až v listopadu, uvedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR. Konkrétně se bude pracovat na 204,6 až 199,3 kilometru ve směru na Prahu, 204,6 až 210. kilometru ve směru na Ostravu a mezi 215. až 210. kilometrem ve směru na Prahu.

„Jedná se o další z řady oprav, které započaly v roce 2012 a jejichž cílem je kompletní rekonstrukce dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem do roku 2017," uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Podle něj se zatím státnímu podniku daří plnit harmonogram.

Už přípravné práce od pondělí přinesou řidičům komplikace. Ve směru na Vyškov bude doprava vedena pouze jedním pomocným jízdním pruhem a na vozovce se v blízkosti jízdního pruhu budou pohybovat zaměstnanci údržby, kteří budou instalovat přechodné dopravní značení a betonovou vodící stěnu.

Při stavebních pracích budou většinou v každém směru v provozu dva jízdní pruhy, v některých případech ale pouze jeden. V místech snížení počtu jízdních pruhů na jeden musí řidiči počítat s tvorbou kolon a zdržením v délce několika minut.

Dopravní komplikace patrně umocní rekonstrukce dálnice na Bratislavu hned za Brnem, která začne v sobotu. Na D2 se bude opravovat čtyřkilometrový úsek u sjezdu na obchodní centra za Brnem. Denně místem projede 48.000 vozidel, z nich 21.000 odbočuje vpravo, směrem k nákupním centrům. „Technicky i organizačně se jedná o velmi náročný proces skloubení kvalitní opravy povrchu s co nejmenším zásahem do plynulosti provozu a obslužnosti míst kolem dálnice," uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (22)
10. 8. 2015 10:56
Re: Ťok lže
Hele co ale vím tak by měl být výhledově dodělán obchvat Hradce a kus R35 z Hradce kousek před Mýto, což by výrazně pomohlo. Není to sice ideální, ale chvála bohu aspoň za těch 30 km dálnice. Až to bude tak přestanu jezdit z Jablonce do Brna přes D1 a budu to brát už vrchem přes Svitavy, pže to už bude konečně pohodlnější a rychlejší (teroreticky) než po D1. Jsem zvědavej jestli se jí dočkáme do 3-4 let jak to bylo původně plánovaný. Ani netuším jestli se na tomhle úseku už začalo konečně pracovat.
Avatar - Bubáq
1. 8. 2015 14:38
Re: Kvalita
Přidávám se k Tvému hlasu! Kvalita je to, co by mělo mít přednost před množstvím a rychlostí.
A též mají pravdu ti, co upozorňují na nutnost přednostního vybudování R35. Bez ní totiž bude D1 po rekonstrukci zase brzy v opravách.
Tohle je na bednu, že tyto dvě základní věci není schopen prosadit a pohlídat ani jeden ze zodpovědných (pan Tok je jen hodně vidět, ale kromě něj jsou zodpovědní ještě další státní úředníci...). Pan Tok sice kdysi a kdesi hlásil, že bude dbát na to, aby nebyly automaticky vybírány firmy s nejnižší nabídkovou cenou, ale stejně mám takové nějaké šimrání kolem žaludku, že opravy budou stejně udělány horkou jehlou a s krátkou životností.... Nebo snad ten čas tak neskutečně letí?!
1. 8. 2015 13:06
Re: Ťok lže
tok je cistokrevny levicovy populista zapadajici do struktury soucasne vlady. pokud chci urychlit stavbu dalnic, zacnu se zakony v parlamentu na useky prekryvajici nejvice problematicke useky soucasnych silnic prvni tridy (obchvaty mest, klikate useky v kopcovitych castech, atd.). pak na to muzu cerpat dotace eu. na dalnici d3 momentalne vyrazili stavet useky, kde je pulprofil (budejovice-vesely nad luznici), misto toho, aby v prvni rade konecne obkrouzili budejovice, v druhe pak projeli stredni cechy az na prazsky okruh (tam je soucasna i3 nejpretizenejsi), v treti rade dodelali r3 na rakouskou hranici (tam je ta nevyhovujici klikatice) a az nakonec prestaveli v soucasne dobe nejmene problematicky prehledny usek. to je realita d3... u d1 vidim take palcivejsi problem v okoli pprerova nez kolem brna (ne ze by d1 opravu nepotrebovala, o tom zadna, ale). timto zpusobem maji jit stavebni priority ruku v ruce s legislativnimi. dale by bylo spravne zrusit vsechna myta, princip dalnic spociva zejmena v tom, ze ty cesty jsou volne, kapacitni a stahuji na sebe zejmena tranzitni a dalkovou dopravu. takovy pristup by zrejme minuly tyden usetril tri nebozaky a dalsi zmrzacene a zranene z pendolina.
1. 8. 2015 12:54
Re: Ťok lže
presne tak, nez pristupovat k rekonstrukci d1, mela se dodelat minimalne R35. samozrejme ale ne tim zpusobem, kterym se na ni momentalne pracuje (dodelavani tripatrove krizovatky u hradce kralove, ktere jeste minimalne pet let nikom slouzit nebude - a to jsem optimista).
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2015 09:50
Re: Kudy máme jezdit?
Dej vědět s chutí se přidám ;-)

V Praze na půl roku zavřeli Bělehradskou a současně začali opravovat Francouzskou. Jedinou objizdnou trasu :yes: >:D