Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnice D1 zůstane celé léto průjezdná ve dvou pruzích

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Ode dneška až do konce konce srpna slibuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udržovat celou opravovanou dálnici D1 průjezdnou ve dvou pruzích v obou směrech.

Ředitelství silnic a dálnic oznámilo, že nebude dělat krátkodobé uzavírky na jeden pruh. Chce tak zajistit plynulý provoz během prázdninových jízd motoristů.

Dálnice D1 mezi Prahou a Brnem se bude v létě opravovat na osmi místech. Další dvě opravy čekají řidiče při cestě na jih na dálnici D2 směr Břeclav a se stavebními pracemi musí počítat také ve směru z Brna přes Mikulov do Vídně, kde se buduje dálnice na rakouské straně. Naopak další jižní tah, dálnice D3, bude v létě zcela bez oprav. Dálnice D5 z Prahy na Rozvadov bude mít omezení na třech místech.

V mnoha místech v Rakousku musí řidiči počítat s omezením rychlosti ve městech až na 30 km/h. V Rakousku je rovněž povinnost mít reflexní vestu i když je již povoleno více barev, naopak řidiči nesmějí používat palubní kameru.

V Chorvatsku, kam každoročně vyráží 800.000 Čechů, musí jet řidič ve věku do 24 let rychlostí o deset km/h nižší, než je dopravní omezení, tedy 80 km/h mimo obec a 120 km/h na dálnici. Odebrání řidičského průkazu hrozí za jízdu bez předepsaných zdravotních pomůcek nebo ve stavu únavy. Zvýšily se pokuty za jízdu pod vlivem návykových látek. Podobně se zpřísnily pokuty také ve Slovinsku, kde například špatné parkování vyjde na 100 eur a jízda na červenou na 300 eur.

Aktuální dopravní informace mohou motoristé před cestou načerpat na stránkách www.dopravniinfo.cz, nebo prostřednictvím mobilní aplikace. Pravidelné zprávy bude vydávat také ŘSD.

Podle vedoucího oddělení Besip Martina Faráře by měli řidiči během dlouhých cest k moři dodržovat několik základních pravidel: upevnit předměty v autě, zkontrolovat tlak v pneumatikách pro naložený vůz, připoutat se, dodržovat odpočinkové přestávky, věnovat se řízení, dodržovat bezpečnou vzdálenost a osvojit si pravidlo zipu při jízdě v pruzích.

Loni v létě zemřelo na silnicích 132 Čechů. Nejčastější příčinou nehod byla vysoká rychlost a nedodržení bezpečné vzdálenosti.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
2. 7. 2015 09:38
Rychlost?
Ještě by mšě zajímalo, jestli na všech těch zúženích bude zase osmdesátka, občas proložená šedesátkou...
1. 7. 2015 22:37
cestina
Zdravim,
tak tu premyslim, zda je uvedena formulace spravne cesky napsana a znamena to, co chtel autor rici....

Podle me znamena jeho veta "D1 průjezdnou ve dvou pruzích v obou směrech", ze bude mit prujezdne celkem pouze 2 pruhy... pricemz nerika, zda to bude 1 tam a 1 zpatky nebo jen 2 tam nebo jen 2 zpatky. Proste ze je soucet prujezdnych pruhu roven 2.

Spravne by ta veta mel byt napr takto "D1 průjezdnou ve dvou pruzích v každém směru", coz prinasi jasnou informaci ze budou 2 pruhy tam a 2 pruhy zpatky. Tedy ze soucet prujezdnych pruhu se rovna 4.

Jak tu vetu citite vy? Je spravne cestinarsky napsana tak, aby rekla to, co nam chtela skutecne rici?
Avatar - hedvin
1. 7. 2015 21:02
Re: D1 Brno-Vyškov
Jo tohle je katastrofa dostat se do Brna od Rohlenky po staré je někdy na půl hodiny, když D1 stojí
Avatar - dr.biker
1. 7. 2015 13:44
D1 Brno-Vyškov
A co D1 mezi Brnem a Vyškovem, nezapomněli jste na tento úsek? Kolony jsou zde na denním pořádku. Třeba včera zpoždění jedna hodina, kolona se táhla v obou směrech, protože si někteří řidiči ve směru na Brno hráli na závody Nascar, nedodržují povolenou rychlost a bezpečné rozestupy a pak se strašně diví...
Už aby ta rekonstrukce byla hotová.
Avatar - Zetti
1. 7. 2015 12:41
Super
Je to jako když si člověk zaplatí vstup do aquaparku, kde si může namočit nohy. Pověst věčně ucpané rolety na Brno a zpět se táhne celou západní Evropou