Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další hořlavá nehoda Tesly. Prý jsou za tím opravdu baterky

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 16. 5. 2018
20
Minulý týden zahynul při havárii vozu Tesla 48letý německý řidič poté, co vůz narazil do bariéry. Následně auto skončilo v plamenech. Spekuluje se, že jejich původcem mohou být lithium-iontové baterie.

Nehoda se udála v jižním Švýcarsku, konkrétně v kantonu Ticino. Místní hasiči se nechali po nehodě slyšet, že původcem požáru mohlo být přehřátí lithium-iontových baterií. Jedná se o jev známý jako „thermal runaway“, který obecně tyto baterie postihuje. V důsledku toho došlo v minulosti již k několika požárům, a to i například notebooků či mobilních telefonů. Znám je také případ, kdy lithium iontové baterie způsobily požár nákladového prostoru v letadle společnosti DHL.

„V případě havarované Tesly mohlo být příčinou vzniku požáru baterii prudké zpomalení, vyvolané samotným nárazem,“ nechali se slyšet hasiči z kantonu Ticino prostřednictvím sociální sítě Facebook.

A co na to Tesla? Dle dostupných zdrojů mají vyšetřovatelé přislíbenou plnou podporu výrobce havarovaného automobilu s cílem objasnit, jak k celému incidentu došlo. Je jasné, že pokud bylo příčinou požáru prudké zvýšení teploty uvnitř lithium-iontového akumulátoru, je jasné, že předejít tomuto problému je za daných podmínek (při nárazu vozidla) velmi obtížné.

Co je jev „thermal runaway“

Thermal runaway neboli prudké a nekontrolovatelné přehřátí je také nazýváno teplotní explozí. Jedná se o exotermickou reakci, což je chemická reakce, při níž se uvolňuje velké množství tepla. Tato reakce je charakteristická právě přebytkem tepla. Je tudíž opakem endotermické reakce pro níž je zapotřebí naopak teplo dodávat.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Elektromobily
| 18. 5. 2018
Kdesi na inom serveri je jeden fanatický zastánca elektromobilov a Tesla je jeho modlou. Tento článok by si mal prečítať...
Bezpečnosť benzínových a naftových motorov, dokonca aj tých na LPG a CNG. Požiare vznikajú málokedy a ak, tak sú uhasiteľné. Elektromobily? Nie je ojedinelé, že pri havárii horia. Aj R.Hammond v The Grand Tour zrušil jeden Rimac a ten začal horieť. Vraj riziko požiaru trvalo ešte týždeň po uhasení...
Avatar - J@W
Je to stále stejné
| 17. 5. 2018
A tyto motory se nazývají dieselové?
Je to stále stejné
| 16. 5. 2018
autobusy na CNG jezdí
Avatar - J@W
Je to stále stejné
| 16. 5. 2018
Pochybuji o tom, že vznětový motor na zemní plyn nebude pojištěn pro některé režimy chodu zapalovacíma svíčkama. A potom se můžeme hádat do zblbnutí, jestli tomu ještě říkat diesel.
Avatar - Hammunasakra
Když jsem četl
| 16. 5. 2018
Já se nedomnívám = já vim že to co hoří a prská jak tomu řikáš = je hořčík :-)

Du si vyčistit zuby sloučeninou fluoru zvanou fluorid >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku