Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další Lamborghini Miura prošlo kompletní renovací. Tuhle krásku vlastní slavný Jean Todt

David Bureš David Bureš 9. 2. 2019
44
5
Zobrazit náhledy (44)
Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura Lamborghini Miura
Tohle krásné Lamborghini Miura vlastní dnešní prezident FIA a bývalý výkonný ředitel stáje Ferrari ve Formuli 1.

Lamborghini v posledních letech nevyvíjí jen nová auta, ale také se stará o svoje historické vozy. V roce 2016 založilo divizi Polo Storico věnující se renovaci všech modelů značky vyrobených do roku 2001, tedy od 350 GT po Diablo. Divize se čas od času pochlubí výsledkem své práce, zatím posledním kompletně renovovaným dílem je tahle krásná červená Miura SV patřící Jeanu Todtovi.

Automobil patřící dnešnímu šéfovi FIA s číslem šasi #3673 vznikl v 11. listopadu 1972. Ještě před koncem tehdejšího roku byl předán svému majiteli, jistému panu Mecinovi z Jihoafrické republiky. Nalakován byl červeným odstínem Rosso Corsa, který doplňovala zlatě nabarvená spodní část karoserie a černý interiér.

Pro stavbu tohoto exempláře automobilka využila šasi ze starší Miury S, z roku 1968, která během svého krátkého života těžce havarovala. Využití šasi z již hotového auta tehdy nebylo nic neobvyklého, protože pro zákazníky mohlo být výhodné. V některých zemích se díky tomu mohli vyhnout vysokým clům, jinde zase nebylo potřeba vůz nově přihlašovat a vyřizovat potřebné dokumenty.

Renovace trvala 13 měsíců a zahrnovala kompletní rozebrání auta, aby mohl být ověřen každičký detail. Zkontrolováno tak bylo označení rámu, karoserie i interiéru, stejně jako datování dalších komponentů. Renovátoři navíc potvrdili shodu s poznámkami o voze obsaženými v knihách o montáži, které jsou součástí bohatého archivu Lamborghini.

Červená Miura SV se do Sant‘ Agaty sice vracela v kompletním stavu, vykazovala ale jisté známky opotřebení. Dnes vypadá skoro jako když vyjela z továrny původně, technici však dbali na to, aby maximálně zachovali autenticitu vozu. Proto jednotlivé komponenty spíše opravovali, než aby je měnili za nové.

Výsledek se rozhodně povedl! K vidění je mimochodem aktuálně na přehlídce historických vozidel Retromobile v Paříži, která se koná mezi 6. až 10. únorem.

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - speedfred
Asi som
speedfred
| 10. 2. 2019
trocha iný,ale z dizajnu Miuri som nikdy nebol odvarený. Asi by to chcelo vidieť na živo a možno by som zmenil názor. Z tej doby mi prídu iné autá krajšie.
Avatar - euro89
Polo Storico
euro89
| 10. 2. 2019
Tohle je pravdepodobne jedine oddeleni v koncernu VW, kde by me bavilo pracovat. :-)
Já mám jasno už 50 let, ...
gil54
| 9. 2. 2019
... že až budu mít někdy garáž na deset aut - to by mi úplně stačilo - tak Miura tam místo mít bude určitě.

(Bohužel jen jeden z vlhkejch snů. :-( )

Lamborghini je pro mě právě Miura, jako Jaguar je pro mě éčko. No a možná k nim ještě gullwing, GT 40 a Corvette Stingray split window. A půl garáže by bylo hned obsazeno. Alfa Romeo 33 Stradale by nesměla chybět, ale ta se skoro ani nedá koupit, pak Ferrari 156 ale to už, bohužel, žádné neexistuje, starej blázen Enzo je nechával všechny sešrotovat.
Bože, to je krása!!!
Mr.Murphy
| 9. 2. 2019
No, je to úžasná záležitost, co k tomu dodat.... :yes:
Bože, to je krása!!!
Arese
| 9. 2. 2019
Nádherná ukázka fascinující italské konstruktérské školy a designu... A ten interiér - klasický ručičkový rychloměr a otáčkomě, nádherný tříramenný volant a manuální řazení otevřenou kulisou! Žádná *. elektronika, ani přeplňování... Škoda, že kromě fotografií článek neobsahuje také nahrávku zvuku motoru!!! :-) :yes: :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku