Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další Mitsubishi Lancer Evo: nyní i jako kombi

Další Mitsubishi Lancer Evo: nyní i jako kombi

Další Mitsubishi Lancer Evo: nyní i jako kombi Zdroj: acz

Diskuze (37)
Japonský trh dnes zasáhne bomba jménem Lancer Evo. Účinky zatím nejsou jisté, protože extrémní sportovní vlastnosti sedanů Evo byly tentokrát oděny do karosérie kombi.

Japonský trh dnes zasáhne bomba jménem Lancer Evo. Účinky zatím nejsou jisté, protože extrémní sportovní vlastnosti sedanů Evo byly tentokrát oděny do karosérie kombi.

První Evo s karosérií kombi - Lancer Evolution Wagon GT - je blízkým příbuzným sedanu Lancer Evolution IX, představeným letos na jaře. Tisková zpráva výrobce zatím slibuje pouze prodej na domácím trhu a omezenou produkci jejíž objem je omezen na 2500 ks.

V nabídce jsou dvě verze. GT s šestistupňovou manuální převodovkou a GT-A s pětistupňovým automatem. U GT našla registrační značka místo opět na levé straně předního nárazníku, automat má značku umístěnou symetricky uprostřed kvůli vhodnějšímu proudění chladícího vzduchu ke chladiči oleje automatické převodovky.

Pod kapotou je poslední verze zážehového přeplňovaného dvoulitru (4G63 MIVEC), který produkuje výkon 206 kW při 6500 ot./min a točivý moment 392 Nm ve 3000 ot./min, GT-A má výkon 200 kW při 6000 ot./min a rovnoměrněji a níže umístněný točivý moment, vrcholící při 3000 ot./min hodnotou 350 Nm.

Lancer Evolution Wagon používá stejnou platformu (motorový prostor, přední a zadní podlaha) jako Evo IX. Karosérie prošla oproti standardním kombi důsledným vyztužením v oblastech A, B, C a D-sloupků. Pod podlahou zavazadelníku jsou nové výztuhy zpevňující karosérii mezi podběhy a bočnicemi karosérie. Ze sedanu pochází hliníková kapota. Zadní nárazník kombi si se sedanu vypůjčil alespoň tvarové motivy.

Pohon všech kol využívá aktivní mezinápravový direfenciál Mitsubishi Motors Active Center Differential (ACD) a zadní nápravový diferenciál s omezenou svorností. Verze s manuální převodovkou má diferenciál s omezenou svorností také na přední nápravě.

Za sedmnáctipalcovými koly Enkei z Eva IX se ukrývají kotoučové brzdy Brembo se čtyř (vpředu) resp. dvoupístkovými třmeny. Pneumatiky mají rozměr 235/45R17.

A na závěr to hlavní: do tohoto Eva se vejde nejen 5 pasažérů, ale taky 530 l zavazadel (po střechu). Zadní řada sedadel je dělená v poměru 60:40 a opěradla jsou navíc polohovatelná v pěti různých sklonech.

Test Mitsubishi Lancer Evo VIII v magazínu Auto.cz

Vstoupit do diskuze (37)