Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí vývoje Audi Hackenberg opouští funkci
Již krátce po vypuknutí kauzy Dieselgate se spekulovalo o tom, že z koncernu VW Group bude muset odejít jeho vedoucí technického vývoje Ulrich Hackenberg. Nyní se tyto zprávy začínají naplňovat, Hackenberg opouští funkci vedoucího vývoje ve značce Audi.
O Hackenbergovi se tvrdilo, že o podvodech s měřením emisí musel dobře vědět – v minulosti totiž vedl vývoj motorů, kterých se celá kauza týká. I kvůli tomu byl krátce po vypuknutí skandálu Dieselgate suspendován ze svých funkcí. Stejně dopadli i šéf vývoje ve značce Volkswagen Heinz-Jakob Neußer a vedoucí vývoje v Porsche Wolfgang Hatz
Hackenberg zatím opouští představenstvo v automobilce Audi, kde měl na starosti technický vývoj. V době psaní této zprávy nadále zůstával na postu šéfa vývoje celého koncernu VW Group, je ale pravděpodobné, že v následujících dnech bude nahrazen i v této funkci.
Audi důvod odchodu Hackenberga z funkce oficiálně neuvedlo, pouze tvrdí, že k tomu došlo po vzájemné dohodě. Novým technickým šéfem Audi se od 1. ledna 2016 stane Stefan Knirsch, který dosud u čtyř kruhů vedl vývoj pohonných jednotek.
Předseda představenstva VW Group Matthias Müller poděkoval Hackenbergovi za jeho odvedenou práci. „Se jménem Ulricha Hackenberga je mimo jiné nerozlučně spjat systém modulárních platforem. On měl tuto myšlenku už na začátku devadesátých let. Dnes z ní těží celý koncern,“ říká Müller, který se nově stal i předsedou dozorčí rady ve značce Audi. Také v této funkci Müller nahradil někdejšího šéfa koncernu Martina Winterkorna.
Hackenberg pracoval u VW Group třicet let, v roce 1985 nastoupil k Audi, kde se o pět let později stal šéfem vývoje konceptů. Před příchodem ke koncernu VW Group pracoval po vystudování strojírenství na univerzitě v Cáchách jako asistent v Institutu motorové dopravy.
V německém koncernu měl Hackenberg důležitou roli ve vývoji mnoha automobilů. Vedle mnohých modelů značek Audi, Bentley a Volkswagen a modulárních platforem je potřeba zmínit jeho podíl na vzniku úsporného vozítka VW XL1. Vedoucím vývojem Audi byl od roku 2013, vedle toho koordinoval vývoj jednotlivých značek VW Group.
Stefan Knirsch poprvé nastoupil k Audi v roce 1990, kdy jako mladý inženýr začal pracovat v oddělení vývoje motorů. Po šesti letech se přesunul k Porsche, kde byl projektovým manažerem, později se stal generálním ředitelem automobilové divize strojírenského koncernu Rheinmetall.
Právě bohaté zkušenosti jsou důvodem nástupu Knirsche do funkce vedoucího vývoje Audi. „Stefan Knirsch má bohaté zkušenosti v oblasti automobilového průmyslu, a to nejen z pohledu výrobce automobilů, ale i dodavatele. Jedná se o vynikající kvalifikaci pro jeho nové úkoly,“ říká Müller. Šéf Audi Rupert Stadler pak oceňuje Knirschovu kreativitu a vizionářství.