Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí vývoje Audi Hackenberg opouští funkci

David Bureš
Diskuze (35)
Kauza Dieselgate znamenala množství personálních změn ve vedení koncernu VW Group. Nyní je tu další, o které se dlouho spekulovalo.

Již krátce po vypuknutí kauzy Dieselgate se spekulovalo o tom, že z koncernu VW Group bude muset odejít jeho vedoucí technického vývoje Ulrich Hackenberg. Nyní se tyto zprávy začínají naplňovat, Hackenberg opouští funkci vedoucího vývoje ve značce Audi.

O Hackenbergovi se tvrdilo, že o podvodech s měřením emisí musel dobře vědět – v minulosti totiž vedl vývoj motorů, kterých se celá kauza týká. I kvůli tomu byl krátce po vypuknutí skandálu Dieselgate suspendován ze svých funkcí. Stejně dopadli i šéf vývoje ve značce Volkswagen Heinz-Jakob Neußer a vedoucí vývoje v Porsche Wolfgang Hatz

Hackenberg zatím opouští představenstvo v automobilce Audi, kde měl na starosti technický vývoj. V době psaní této zprávy nadále zůstával na postu šéfa vývoje celého koncernu VW Group, je ale pravděpodobné, že v následujících dnech bude nahrazen i v této funkci.

Audi důvod odchodu Hackenberga z funkce oficiálně neuvedlo, pouze tvrdí, že k tomu došlo po vzájemné dohodě. Novým technickým šéfem Audi se od 1. ledna 2016 stane Stefan Knirsch, který dosud u čtyř kruhů vedl vývoj pohonných jednotek.

Předseda představenstva VW Group Matthias Müller poděkoval Hackenbergovi za jeho odvedenou práci. „Se jménem Ulricha Hackenberga je mimo jiné nerozlučně spjat systém modulárních platforem. On měl tuto myšlenku už na začátku devadesátých let. Dnes z ní těží celý koncern,“ říká Müller, který se nově stal i předsedou dozorčí rady ve značce Audi. Také v této funkci Müller nahradil někdejšího šéfa koncernu Martina Winterkorna.

Hackenberg pracoval u VW Group třicet let, v roce 1985 nastoupil k Audi, kde se o pět let později stal šéfem vývoje konceptů. Před příchodem ke koncernu VW Group pracoval po vystudování strojírenství na univerzitě v Cáchách jako asistent v Institutu motorové dopravy.

V německém koncernu měl Hackenberg důležitou roli ve vývoji mnoha automobilů. Vedle mnohých modelů značek Audi, Bentley a Volkswagen a modulárních platforem je potřeba zmínit jeho podíl na vzniku úsporného vozítka VW XL1. Vedoucím vývojem Audi byl od roku 2013, vedle toho koordinoval vývoj jednotlivých značek VW Group.

Stefan Knirsch poprvé nastoupil k Audi v roce 1990, kdy jako mladý inženýr začal pracovat v oddělení vývoje motorů. Po šesti letech se přesunul k Porsche, kde byl projektovým manažerem, později se stal generálním ředitelem automobilové divize strojírenského koncernu Rheinmetall.

Právě bohaté zkušenosti jsou důvodem nástupu Knirsche do funkce vedoucího vývoje Audi. „Stefan Knirsch má bohaté zkušenosti v oblasti automobilového průmyslu, a to nejen z pohledu výrobce automobilů, ale i dodavatele. Jedná se o vynikající kvalifikaci pro jeho nové úkoly,“ říká Müller. Šéf Audi Rupert Stadler pak oceňuje Knirschovu kreativitu a vizionářství.

David Bureš
Diskuze (35)
15. 1. 2016 01:22
Další korrekt trottel
Kolik jich asi koncern odhalí?
Avatar - Hammunasakra
6. 12. 2015 14:38
Re: Koľko trvá inovácia?
Ňoumo podmínka byla jasná - ty se slušně chovat nechceš = si ňouma a zjevně ty odpovědi nechceš

Matroš mám ten nejlepší = Single Malt Laphroaig 15ti letej :yes: :yes: :yes:
Chutná sice jak rašelina ale božsky :yes: >:-[]

To nemá co dělat s nenávistí ňoumo - jen je smutný jak se potom co ho Špidla se Sobotkou podrazili změnil. A jaký to má dopady - což ňouma tvý úrovně nemůže pochopit

Chápu že Tvrdíkovi stejně jako letošnímu Albertovu ses vyhnul - stejně jako diplomatickej pas pro trestně stíhanýho podnikatele Nejedlýho nebo hradního kancléře ne bez prověrky ale se zamítnutou prověrkou kterej zůstává ve funkci to sou věci totálně přes hranu. Měsíce trvající zákaz vstupu na hrad americkýho velvyslance a zákaz vstupu českých velvyslanců na jednání - kam místo nich de státu desítky milionů dlužící soukromá osoba Nejedlý sou úchylky patřící do světa Kim Čong-Una. Pomlouvání Peroutky a odmítnutí omluvy když se článek o kterym všichni víme že neexistuje nenašel je naprostá ubohost
To je prostě naše hlava státu :-|

Proto taky nechápeš proč nemá lítat soukromejma tryskáčema a je naprosto nepodstatný odkud kam. A dokonce ani takovou očividnost jako že předseda představenstva čínský společnosti nemůže bejt poradcem prezidenta. Prostě jen fakt tupě opakuješ že máš v lepšim případě rozhled okresní střední - což nebyl vtip ani urážka ;-\

Tvá kritika úrovně článků na ACZ je oprávněná ale tam tvuj rozhled končí. Což by až tak nevadilo - kdyby sis to uvědomoval
Do řešení průseru v atomový elektrárně bys taky nekecal - aspoň doufám >:D

Jj škoda ztrácet čas s někym kdo svuj stín zjevně nikdy nepřekročí. Viděl sem tě na víc :-!
Re: Koľko trvá inovácia?
Vypatlánku, cekám na tvé odpovedi, V diskusi na oslovení vypatlánek normálne reagujes takze není duvod neodpovídat. Je to jenom dalsí tvoje prihouplá výmluva. Proste to nedás.

Jo a co se týká tech smajlíku - ty musís brát dobrý matros. >:D >:D >:D

No a ted k tem dvema vetám z uslintaného clánku který se tvému vypatlanému mozku tak líbí. Ted pritom nejde o Zemana kterého tak chorobne vypatlane nenávidís, ale o ty formulace vseobecne.

"Nebo přijmout za prezidentského poradce předsedu představenstva jedné z největších čínských společností." - nevidim duvod proc by prezident nemel mít jako poradce predsedu predstavenstva jedné z nejvetsích cínských spolecností. Naopak to hodnotím velice pozitivne.

"Nechat si zaplatit let z Pekingu v luxusním letadle nejbohatším Čechem jako odměnu za sjednané zakázky." - je lez. Zeman samozrejme mel "zaplacenu" cestu z Pekingu v tom letadle ve kterém letel do Pekingu. Pri letu vyuzil moznost letu letadlem které se i tak vracelo z Pekingu. Takze to tvrzení je lez.

Poucení: kdyz se nekdo z nejakých duvodu v médiích do nekoho navází, tím spís pokud jde o údajné neetické chovaní, tak by se mel predevsím postarat o to aby jeho text byl zcela korektní. Toto tento odpadový autor tebou adorovaného odpadového clánku neudelal.

Takze v této chvíli bychom to vypatlánku zase jednou ukoncili. Opet se potvrdilo ze jsi primitivní vypatlanec který ve svém vypatlaném fanatismu není schopen ani vecne argumentovat. Skoda ztrácet s takovým odpadem jaký jsi ty cas.
Avatar - Hammunasakra
6. 12. 2015 01:25
Re: Koľko trvá inovácia?
Víme že to neumíš slušně - tohle už se fakt trapně opakuje ;-)

Prezidentovy čínský aktivity sou skoro stejně trapný jako že opět povolal Tvrdíka - toho fakt žeru :yes: >:-[]
Pamatuješ jak potopil ČSA který se z toho už nikdy nevzpamatovalo? Neni nad to když je zelenej mozek manažerem a ekonomem >:D >:D >:D
Kdybys nepamatoval slušně je to rozepsaný na wikipedii - Jaroslav Tvrdík :yes: :yes: :-)

Tys to s tou pražskou kavárnou doteď nepochopil? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:-[] >:-[] >:-[]

Bez ohledu na cokoli tohle si přečti, protože tak to prostě je [odkaz] :-!

Viz letošní Albertov kam vstup studentum zakázali možná nacisti po ´39 ale ani komanči pak ne neni důvod k plácání. Odpad póvl a vypatlanost vítězí na celý čáře - to nevíš? :-(

Ten citát byl co? Podle tvýho mozku maj prezidenti států lítat v soukromejch letadlech oligarchů? ;-)

Tak co ten letošní Albertov? Na straně Konvičky, Černocha a Zemana? :-)
Obzvlášť dobrý bylo Ovčáčkovo: Jít 17. listopadu na Albertov byla od studentů provokace :yes: :yes: :yes: >:D >:-[]
Re: Koľko trvá inovácia?
Vypatlánku, tak ty odpovedi napis. S prstem v nose nebo bez. Jenze ty to nedás.

Jinak opet po dlouhé dobe jsem otevrel tvuj odkaz. Stací tyto dve vety:

"Nebo přijmout za prezidentského poradce předsedu představenstva jedné z největších čínských společností. Nechat si zaplatit let z Pekingu v luxusním letadle nejbohatším Čechem jako odměnu za sjednané zakázky."

Chápu proc vypatlánek jako ty adoruje texty vypatlaných autoru jako je autor tohoto clánku. Navzájem se plácáte po ramenou jak jste chytrí a jak jste to tomu Zemanovi zase nandali. Proste prazská kavárna jako z ucebnice. >:D >:D >:D