Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselová Octavia je k životnímu prostředí šetrnější než hybrid Volva, ukázal test

Stanislav Kolman
Diskuze (93)
Německý ADAC uveřejnil výsledky EcoTestu, jenž hodnotí ekologii jednotlivých vozů. Vítězové nepřekvapí, ale najdou se tu i zajímavosti, nad kterými se pozastavíte.

EcoTestem německé organizace ADAC prošlo za loňský rok celkem 105 automobilů. Kromě konvenčních pohonů nechybí ve výběru ani hybridy, plug-in hybridy či čisté elektromobily. Jistě nepřekvapí, že právě takovým autům se v testu, kde ekologie hraje prim, dařilo nejlépe.

Odborníci použili za základ svého hodnocení německý energetický mix s hodnotou emisí CO2 579 g/kWh. Tento přístup umožňuje v rámci hodnocení porovnávat alternativní pohony s konvenčními jednotkami.

Bodování se rozděluje do dvou kategorií – škodlivé látky a spotřeba a emise CO2. V součtu lze v obou „disciplínách“ posbírat maximálně 110 bodů. Nejlépe se dařilo modelu Hyundai Ioniq Electric, jenž získal 105 bodů. Následoval elektrický Golf se sto body a bronz náleží plug-in hybridní Toyotě Prius, která inkasovala 97 bodů.

Úspěch elektrických či hybridních pohonů není v tomto žebříčku žádným překvapením. To musíme hledat jinde, konkrétně na opačné straně hodnocení. Až na devadesáté příčce se umístilo Volvo XC90 s plug-in hybridem T8 Twin Engine. Auto bojovalo s vyšší spotřebou elektrické energie (26,3 kWh na 100 km), při dálniční jízdě pak na každých sto kilometrů žádalo přes 11 litrů paliva. Vozu nepomohl ani fakt, že namísto deklarovaných 40 kilometrů čistě na elektřinu urazilo Volvo o 13 km méně.

Do žebříčku německého automobilového klubu se dostala i Škoda Octavia Combi RS TDI, která se paradoxně umístila lépe než plug-in hybridní Volvo. Se ziskem 36 bodů uzavírá osmou desítku pořadí. Kompletní hodnocení všech testovaných modelů naleznete na oficiálních stránkách, desítku nejlepších přikládáme v tabulce níže.

ADAC EcoTest 2018 - 10 nejlépe hodnocených vozů
PořadíModelŠkodlivé látkySpotřeba a emise CO2Body celkem
1.Hyundai Ioniq Electric5055105
2.VW e-Golf5050100
3.Toyota Prius Plug-in Hybrid475097
4.Opel Ampera-e504595
5.Renault Zoe504494
6.Audi A4 Avant g-tron503888
7.Tesla Model X 100D503787
8.Suzuki Ignis 1.2 SHVS483884
9.Toyota Yaris 1.5 VVT-iE493584
10.Toyota C-HR 1.8 Hybrid493382

Stanislav Kolman
Diskuze (93)
8. 2. 2018 13:02
Re: To důležié
Otázkou však je, jaké jsou ty emise ve skutečnosti, mimo cyklus. Aby pak nebylo lepší mít prostě přímé vstřikování a filtr.
8. 2. 2018 12:00
Re: To důležié
Beriem pripomienku ... "zvysene o 1000%, resp. znizene o 90%".
Kombinovat priame a nepriame vstrekovanie je vyssi level, motor je drahsi, ale umoznuje vysoky vykon a sucasne nizku spotrebu a emisie, vid. nova hybridna Camry v US.
8. 2. 2018 08:40
Re: To důležié
"...honí moc ocasů najednou" >:D >:D >:D :yes:
7. 2. 2018 22:19
Re: To důležié
Jenže to je redukce o cca. 90 %. Nikoli o 1000 %. Redukce o 1000 % je cca. -1,1 g/km (tedy -1107 mg/km). Píšeš snižuje a jakékoli snížení o více než 100 % musí zákonitě vést k zápornému výsledku. Díváš se na to ze špatné strany. 123 je nárůst o zhruba 1000 % ze 13. Ale 13 je redukce zhruba o 90 % ze 123. Potřebuješ převrácenou hodnotu. Ne 10, ale 1/10 (což znamená snížení o 9/10 = 90 %).

Souhlasím, také mám radši nepřímé (z hlediska emisí) a přímovstřikovou mánii považuji za nešťastný důsledek CO2 mánie. Jen dodám, že takový Lexus má ve svých hybridech i přímé vstřikování (např. GS450h). Jde o systém Toyoty D-4S, má tedy jak přímé, tak nepřímé vstřikování. Doufám, že nebudeš argumentovat, že to vlastně není Toyota. ;-) Hybridní Camry by na tom mělo být stejně.
7. 2. 2018 22:05
Re: a co jedovaty oxidy dusiku??
Proč? To BMW bude pochopitelně extrém. Moc dieselů tam s podobným výsledkem nebude. Ale to samé bude platit pro ten Renault. Takových katastrof tam snad také moc nebude. A rozhodně by bylo zajímavé vidět rozptyl z více kusů, jak už jsem tu psal.