Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Díky čínskému Geely prý čeká Smart zářná budoucnost

Ondřej Mára Ondřej Mára 13. 5. 2020 • 22:18
50
3
Zobrazit náhledy (50)
smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ forfour smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo cabrio smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe

Budoucnost značky Smart by nyní měla být výrazně příznivější než kdy dříve. A velkou zásluhu na tom má mít spolupráce Daimleru s čínským Geely.

Značka Smart měla často na kahánku, nakonec ji ovšem zachránila v lednu uzavřená dohoda německého Daimleru s čínským Geely, v rámci níž by měla výroba nových vozů Smart probíhat v novém společném závodě obou automobilek v Číně.

Značka bude i nadále klást důraz na malé městské elektromobily, ovšem tentokrát se chce poučit ze svých chyb. Samotné vozy Smart totiž byly zákazníky přijímány pozitivně, horší už to ale bylo s ekonomickými výsledky.

V otázce popularity mezi zákazníky to byl úspěšný produkt a posunout značku k výrobě pouze elektromobilů bylo odvážným krokem, ale nakonec jsme zmeškali příležitost učinit značku komerčně úspěšnou,“ uvedl v rozhovoru pro Autocar Markus Schäfer, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení v Mercedesu.

Musíme zvýšit objem. Při současném objemu nemáme měřítko a musíme být konkurenceschopní ve světě, kde je větší objem – zejména v tomto segmentu – nesmírně důležitý,“ dodal Schäfer. „Ve spolupráci s Geely máme přístup k větším měřítkům, know-how společnosti Geely a její úzké spolupráci s Volvem a našemu know-how značky Smart a její historii."

Schäfer dále uvedl, že v současnosti se pracuje především na produktovém designu. Ten by přitom měl vznikat hlavně v centru Daimleru, kde se na něm podílejí i technici. „Je to dobrý základ pro to, abychom vytvořili škálovatelnou platformu a dostatečný objem, abychom byli úspěšní.

Očekává se, že Smart poprvé odhalí nové modely Fortwo a Forfour ještě před koncem tohoto roku. V roce 2022 by pak značka mohla představit dokonce i kompaktní elektrické SUV.

Související články

Témata
13. 5. 2020 21:31
Re: Smysl
Naprostý souhlas, ale ta cena. Asi v roce 2011 jsem měl potkat majitele elektro Smartu. Tehdy mi říkal , že auto stálo cca 700 000,- a mělo dojezd do 150 km (je to už fakt dávno) . Ten člověk byl z toho auta nadšený. Zajímalo by mě jaké byly jeho zkušenosti i v dalších letech jeho provozu. Tehdy se mi cena zdála šílená a dnes to není o moc lepší. Na toto mít nebudu.
13. 5. 2020 15:28
Smysl
Tohle je asi jediná kategorie aut, kde mi dává elektrika smysl - malá auta do města, Smart, Citigo e atd ;-)
13. 5. 2020 14:55
Smart
Smart ForTwo je auto, které mám rád. Nikdy jsem ho nevlastnil, protože jeho cenovka byla nesmyslná a také ho pořád tak nějak provázely nějaké otazníky nad spolehlivostí. Instalací výhradně elektrického pohonu a přesunem výroby z Francie se možná spolehlivost vylepší, ale ještě je potřeba vylepšit pořizovací cenu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku