Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dlouhověká Kia Bongo se po 20 letech od premiéry dočkala dalšího omlazení

Kia Bongo
Kia Bongo
Kia Bongo
Kia Bongo
30 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Korejská dodávka se poprvé představila v roce 1980, aktuální, již čtvrté vydání je na trhu před dvaceti lety. V Česku si tenhle model možná pamatujeme pod názvem Kia Besta.

Dlouhověkost je mezi užitkovými modely obvyklá. Například pomalu končící Volkswagen Transporter s označením T6 vlastně vycházel z předchozího provedení T5 z roku 2003. A podobně na tom byla minulá generace modelu Caddy. Ta díky větším modernizacím žila také poměrně dlouhý život (2003 až 2020).

Nejinak je tomu v případě korejské dodávky Kia Bongo, jejíž třetí generaci z přelomu tisíciletí jsme mohli na našich silnicích vídat pod názvem Kia Besta. Následovník z roku 2004 se zakulacenou kabinou se už v Česku neprodával, na domácím trhu ovšem figuruje dodnes.

Vůz v roce 2014 v rámci modernizace dostal například novou šestistupňovou manuální převodovku, upravené motory, trochu odlišný design přední části a patnáctipalcový průměr kol. Poslední omlazení je čerstvá záležitost. Ačkoliv se zapracovalo i na designu, exteriér stále připomíná původní provedení z doby před dvaceti lety.

Náklaďáček je nadále dostupný s kabinou s jedním či dvěma páry dveří, přičemž v standardní výbavě nově najdeme například elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a klasický tempomat. Vyšší výbavové linie dostanou třeba chromované kliky dveří a novou rukojeť ruční brzdy.

Zákazníci si mohou vybrat mezi provedením s pohonem jedné, či dvou náprav. Relativně malý pick-up se může pochlubit docela rozměrnou korbou o délce až téměř 286 centimetrů a šířce 163 cm.

Video placeholder
Podcast Auto.cz: Kia Stinger do dvou let skončí, elektrifikovaný nástupce je ve hře, říká Barna • Zdroj: Auto.cz

Navzdory tomu, že Kia Bongo slouží především menším firmám a živnostníkům, nebrání se ani luxusní výbavě. Zájemci tak mohou při objednávce zaškrtnout například odvětrávaná přední sedadla nebo multimediální systém s obrazovkou o úhlopříčce 10,25“. V nabídce bezpečnostních asistentů nechybí třeba varování před opuštěním jízdního pruhu či před hrozící kolizí.

K pohonu slouží robustní motor o objemu 2,5 litru, který běží na zkapalněný ropný plyn neboli LPG a dává zhruba 160 koní.  Agregát je v tomto případě spojen s automatem. V případě manuálu jeho výkon klesne na 136 koní. Milovníci elektřiny mohou sáhnout po bezemisní variantě s trakčním akumulátorem s kapacitou 58,8 kWh s dojezdem okolo 211 kilometrů a maximálním dobíjecím výkonem 100 kilowattů.

Základní varianta s užitnou hmotností 997 kilogramů vyjde v přepočtu na 343 tisíc korun, výkonnější model, který uveze až 1,2 tuny, vyjde na 431.000 Kč. Pokud preferujete elektřinu, za lokálně bezemisní provedení zaplatíte minimálně 740 tisíc korun.

Začít diskuzi