Dlouhověká Kia Bongo se po 20 letech od premiéry dočkala dalšího omlazení
Korejská dodávka se poprvé představila v roce 1980, aktuální, již čtvrté vydání je na trhu před dvaceti lety. V Česku si tenhle model možná pamatujeme pod názvem Kia Besta.
Dlouhověkost je mezi užitkovými modely obvyklá. Například pomalu končící Volkswagen Transporter s označením T6 vlastně vycházel z předchozího provedení T5 z roku 2003. A podobně na tom byla minulá generace modelu Caddy. Ta díky větším modernizacím žila také poměrně dlouhý život (2003 až 2020).
Nejinak je tomu v případě korejské dodávky Kia Bongo, jejíž třetí generaci z přelomu tisíciletí jsme mohli na našich silnicích vídat pod názvem Kia Besta. Následovník z roku 2004 se zakulacenou kabinou se už v Česku neprodával, na domácím trhu ovšem figuruje dodnes.
Vůz v roce 2014 v rámci modernizace dostal například novou šestistupňovou manuální převodovku, upravené motory, trochu odlišný design přední části a patnáctipalcový průměr kol. Poslední omlazení je čerstvá záležitost. Ačkoliv se zapracovalo i na designu, exteriér stále připomíná původní provedení z doby před dvaceti lety.
Náklaďáček je nadále dostupný s kabinou s jedním či dvěma páry dveří, přičemž v standardní výbavě nově najdeme například elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a klasický tempomat. Vyšší výbavové linie dostanou třeba chromované kliky dveří a novou rukojeť ruční brzdy.
Zákazníci si mohou vybrat mezi provedením s pohonem jedné, či dvou náprav. Relativně malý pick-up se může pochlubit docela rozměrnou korbou o délce až téměř 286 centimetrů a šířce 163 cm.

Navzdory tomu, že Kia Bongo slouží především menším firmám a živnostníkům, nebrání se ani luxusní výbavě. Zájemci tak mohou při objednávce zaškrtnout například odvětrávaná přední sedadla nebo multimediální systém s obrazovkou o úhlopříčce 10,25“. V nabídce bezpečnostních asistentů nechybí třeba varování před opuštěním jízdního pruhu či před hrozící kolizí.
K pohonu slouží robustní motor o objemu 2,5 litru, který běží na zkapalněný ropný plyn neboli LPG a dává zhruba 160 koní. Agregát je v tomto případě spojen s automatem. V případě manuálu jeho výkon klesne na 136 koní. Milovníci elektřiny mohou sáhnout po bezemisní variantě s trakčním akumulátorem s kapacitou 58,8 kWh s dojezdem okolo 211 kilometrů a maximálním dobíjecím výkonem 100 kilowattů.
Základní varianta s užitnou hmotností 997 kilogramů vyjde v přepočtu na 343 tisíc korun, výkonnější model, který uveze až 1,2 tuny, vyjde na 431.000 Kč. Pokud preferujete elektřinu, za lokálně bezemisní provedení zaplatíte minimálně 740 tisíc korun.