Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dnes bude zprovozněna jihozápadní část pražského okruhu

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Po mnoha letech čekání dojde k propojení dálničních tahů na východ a na západ od hlavního města.

V pondělí 20.9.2010 mezi 12. a 14. hodinou bude zprovozněna nová část pražského okruhu v délce přes 23 km. U Slivence naváže na již provozovanou část okruhu Slivenec-Ruzyně, čímž budou komunikací dálničního typu spojeny dálnice D1 (směr Brno), dálnice D5 (směr Plzeň), rychlostní silnice R6 (směr Karlovy Vary) a rychlostní silnice R7 (směr Chomutov).

Jihozápadní segment Silničního okruhu kolem Prahy fakticky znamená propojení východu a západu České republiky dálniční komunikací, významné odlehčení dopravy v Praze a zprovoznění nového nejdelšího mostu v České republice. Stavba nových úseků stála 22 miliard korun.

Stavební práce na pražském okruhu se v březnu 2010 rozšířily i o stavbu 515 (Slivenec – Třebonice) - tzv. rozvadovskou spojku z roku 1983. Komplexní rekonstrukce započatá v březnu letošního roku byla ukončena začátkem září.

Hlavní město plánuje odklonit kamionovou dopravu, která dosud jezdila po Jižní spojce, na nový úsek obchvatu a to včetně provozu směřujícího na západ od Hradce Králové, Liberce nebo Mladé Bolaslavi.

Praze stále chybí severní a východní část obchvatu. Ještě v roce 1998 se počítalo s dokončením celého projektu do roku 2012. Dnes už se nikdo neodvažuje termín dokončení odhadovat. Náklady na dobudování zbývajících částí pražského okruhu činí více než 70 miliard Kč.

Veřejnost se měla s jižní částí pražského okruhu seznámit při sobotním dni otevřených dveří.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
20. 9. 2010 18:13
Re: Odpověd pro pana Berana
Taškařice to byla, uznávám, organizačně to zvládnuté nebylo, problém vidím v tom, že méně by bylo více - kdyby řekli přijďte se podívat, kdo chcete, chovejte se rozumně, bylo by to lepší, žádné autobusy a "atrakce" u Cholupic, nejsem su jist, jestli ten vstup na estakádu u Radotína nebyl živelný - ale dopadlo to dobře, lidi se chovali slušně a normálně (alespoň když jsem tam byl já), neobťěžoval tam ani Míša David. Leoš Mareš ani nějaký zvolení chtivý politik, takže bych to nakonec hodnotil kladně - dopravní stavby mně fascinují a tohle byl zážitek, na který se vyplatilo do Prahy přijet....
20. 9. 2010 14:33
Re: Odpověd pro pana Berana
Spíš bych řekl, že je to přehlídka diletantsví organizátrů. Všechno co původně slíbili bylo jinak a z oficiálních zdrojů jsem se dozvěděl, že autobusy budou jezdit k Cholupicím a budou zakázané kola a příjezd autem nebude možný. Co se stalo? Přijedeme tam busem a cyklisti mají celý pruh, pakrování přímo u dálnice bez problémů. Nehledě na to, že jsem se pozdeji dozvěděl o přístupu na estakádu a místa které jsi napsal. Jenže to jaksi organizátoři zapoměli říct veřejnosti!!! Opravdu nemám slov, byla to jedna velká taškařice :no: :no: :no:
20. 9. 2010 13:25
Re: Odpověd pro pana Berana
Pane Berane, děkuji za upozornění na nepřesnost. Text jsem zkorigoval.
20. 9. 2010 10:46
Nepravdivé tvrzení pana Láníka, autora článku
Bohužel, to co je typické pro české žurnalisty se projevilo i na místním serveru v článku pana Láníka. Mám tím na mysli, cituji :

" Veřejnost se měla s jižní částí okruhu seznámit při sobotním dni otevřených dveří. Ten nakonec skončil ostudou. Otevřen byl jen malý úsek, návštěvnící se nedostali ani do tunelů, ani na mosty."

A nyní jak to bylo doopravdy - autobusy z nádraží Praha Smíchov vyvážely zájemce o prohlídku skutečně pouze na úsek východně od tunelu u Zbraslavi - tento tunel byl skutečně zavřen a ti, co dojeli autobusem k Cholupicícm, se spíše mohli projet po pětikilometrovém úseku směrem na Brno. Ale - úsek od ústí tunelu u Zbraslavi až po zaústění na nedávno rekonstruovanou stávající spojku směr Ruzyň a Barrandov BYL KOMPLETNĚ PŘÍSTUPNÝ včetně obou mostů (estakády přes údolí mezi Zbraslaví a Radotínem), tunelu (pro přesnost - levého tubusu - ve směru od východu) a mostu přes údolí nad příjezdem k Radotínu.

Tento úsek si projely a prošly tisíce lidí, byl jsem mezi nimi, což bych mohl mimo jiné doložit řadou fotek, které jsem si tam udělal.

Tohle je typická ukázka práce českého novináře. Nepravdivé tvrzení, o jehož nepravdivosti se člověk přesvědčí takříkajíc na vlastní kůži. Myslel jsem si, že v odborných (apolitických médiích) se přece jenom vyskytují novináři, kteří nepíšou na objednávku nebo jenom z lenosti nesmysly - vidím, že jsem se hluboce mýlil. Ještě štěstí, že díky internetu si člověk může svoje pouznatky korigovat s lidmi, kteří svými znalostmi a vědomostmi ty, kteří mají informování a poučování v náplni práce a jsou za ně placeni, vysoce převyšují....