Do aukce míří pět úžasných klasických závoďáků. Nemáte zájem?
Závodních speciálů je na prodej celá řada. Kdy se ale stane, že si v jedné jediné aukci můžete koupit hned pět soutěžních vozů? Tyhle jsou navíc opravdu zajímavé.
Pětice klasických závoďáků se bude společně s dalšími pozoruhodnými automobily dražit v rámci listopadové aukce Silverstone Auctions’ NEC Classic. O jaké stroje tedy jde?
MG Metro 6R4
Začněme u vozu z roku 1986 v ikonické livreji Computervision, který vznikl pro slavnou skupinu B mistrovství světa v rallye. Na jeho vývoji se mimochodem podílela také společnost Williams Engineering.
O pohon se stará (trochu nezvykle) atmosféricky plněný vidlicový třílitrový šestiválec, který na všechna kola posílá výkon 306 kW. Díky tomu auto zrychlovalo z klidu na stovku za nějaké tři sekundy.
Exemplář, který míří do aukce, má za sebou i zajímavé výsledky, například rallye v San Remu roku 1986 dokončil na 4. příčce. Za zmínku také stojí fakt, že šlo o spolehlivý stroj, který se při každé rallye dostal do cíle. V roce 2004 MG podstoupilo omlazovací kůru, která se soustředila na mechaniku a techniku.
DAM4100
DAM4100 je vlastně příbuzným Metra 6R4, vychází totiž z jeho silniční a méně výkonné verze Clubman, která vznikla kvůli homologaci v počtu 200 kusů. Dražit se bude první prototyp.
Renault 5 Turbo Superproduction
Tohle auto se z pětice tak trochu vymyká, jde totiž o okruhový speciál. Renault jej postavil proto, aby ovládl "produkční" třídu francouzského šampionátu cestovních vozů. Vyčlenil na to šest Renaultů 5 Turbo.
A zrovna ten aktuálně k mání je vozem, který automobilce v roce 1987 zajistil titul na okruhu Pau-Arnos.
O pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaná jedna-čtyřka o výkonu 306 kW, která roztáčí zadní kola.
Renault 5 Turbo Group 4
Určitě víte, že Renault 5 Turbo existoval také v závodních verzích určených pro rallye. Tenhle kousek vznikl pro skupinu 4. Spoléhá opět na přeplňovanou čtrnáctistovku, tentokrát ovšem o výkonu "jen" 201 kW. Přes pětistupňovou manuální převodovku jsou poháněna zadní kola.
Kus v aukci obsadil celkově 4. místo na Rallye Monte Carlo v roce 1984. V roce 1982 také ovládl mistrovství Francie v rallye.
Renault 5 Maxi Turbo
A ještě jednou legendární skupina B. V té se Renault snažil konkurovat se speciálem R5 Maxi Turbo s větším motorem (až 1586 cm3) a výkonem mezi 257 a 298 kW, kterému ovšem zůstal pohon zadních kol. Celkově vzniklo pouze 20 kusů. V aukci nabízený exemplář patřil britskému závodníkovi Johnu Priceovi.