Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
MG Metro 6R4
MG Metro 6R4
MG Metro 6R4
MG Metro 6R4
114 Fotogalerie

Do aukce míří pět úžasných klasických závoďáků. Nemáte zájem?

Závodních speciálů je na prodej celá řada. Kdy se ale stane, že si v jedné jediné aukci můžete koupit hned pět soutěžních vozů? Tyhle jsou navíc opravdu zajímavé.

Pětice klasických závoďáků se bude společně s dalšími pozoruhodnými automobily dražit v rámci listopadové aukce Silverstone Auctions’ NEC Classic. O jaké stroje tedy jde?

MG Metro 6R4

Začněme u vozu z roku 1986 v ikonické livreji Computervision, který vznikl pro slavnou skupinu B mistrovství světa v rallye. Na jeho vývoji se mimochodem podílela také společnost Williams Engineering.

O pohon se stará (trochu nezvykle) atmosféricky plněný vidlicový třílitrový šestiválec, který na všechna kola posílá výkon 306 kW. Díky tomu auto zrychlovalo z klidu na stovku za nějaké tři sekundy.

Exemplář, který míří do aukce, má za sebou i zajímavé výsledky, například rallye v San Remu roku 1986 dokončil na 4. příčce. Za zmínku také stojí fakt, že šlo o spolehlivý stroj, který se při každé rallye dostal do cíle. V roce 2004 MG podstoupilo omlazovací kůru, která se soustředila na mechaniku a techniku.

DAM4100

DAM4100 je vlastně příbuzným Metra 6R4, vychází totiž z jeho silniční a méně výkonné verze Clubman, která vznikla kvůli homologaci v počtu 200 kusů. Dražit se bude první prototyp.

 

Renault 5 Turbo Superproduction

Tohle auto se z pětice tak trochu vymyká, jde totiž o okruhový speciál. Renault jej postavil proto, aby ovládl "produkční" třídu francouzského šampionátu cestovních vozů. Vyčlenil na to šest Renaultů 5 Turbo. 

A zrovna ten aktuálně k mání je vozem, který automobilce v roce 1987 zajistil titul na okruhu Pau-Arnos.

O pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaná jedna-čtyřka o výkonu 306 kW, která roztáčí zadní kola.

Renault 5 Turbo Group 4

Určitě víte, že Renault 5 Turbo existoval také v závodních verzích určených pro rallye. Tenhle kousek vznikl pro skupinu 4. Spoléhá opět na přeplňovanou čtrnáctistovku, tentokrát ovšem o výkonu "jen" 201 kW. Přes pětistupňovou manuální převodovku jsou poháněna zadní kola.

Kus v aukci obsadil celkově 4. místo na Rallye Monte Carlo v roce 1984. V roce 1982 také ovládl mistrovství Francie v rallye.

Renault 5 Maxi Turbo

A ještě jednou legendární skupina B. V té se Renault snažil konkurovat se speciálem R5 Maxi Turbo s větším motorem (až 1586 cm3) a výkonem mezi 257 a 298 kW, kterému ovšem zůstal pohon zadních kol. Celkově vzniklo pouze 20 kusů. V aukci nabízený exemplář patřil britskému závodníkovi Johnu Priceovi.