Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do aukce míří pět úžasných klasických závoďáků. Nemáte zájem?

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Závodních speciálů je na prodej celá řada. Kdy se ale stane, že si v jedné jediné aukci můžete koupit hned pět soutěžních vozů? Tyhle jsou navíc opravdu zajímavé.

Pětice klasických závoďáků se bude společně s dalšími pozoruhodnými automobily dražit v rámci listopadové aukce Silverstone Auctions’ NEC Classic. O jaké stroje tedy jde?

MG Metro 6R4

Začněme u vozu z roku 1986 v ikonické livreji Computervision, který vznikl pro slavnou skupinu B mistrovství světa v rallye. Na jeho vývoji se mimochodem podílela také společnost Williams Engineering.

O pohon se stará (trochu nezvykle) atmosféricky plněný vidlicový třílitrový šestiválec, který na všechna kola posílá výkon 306 kW. Díky tomu auto zrychlovalo z klidu na stovku za nějaké tři sekundy.

Exemplář, který míří do aukce, má za sebou i zajímavé výsledky, například rallye v San Remu roku 1986 dokončil na 4. příčce. Za zmínku také stojí fakt, že šlo o spolehlivý stroj, který se při každé rallye dostal do cíle. V roce 2004 MG podstoupilo omlazovací kůru, která se soustředila na mechaniku a techniku.

DAM4100

DAM4100 je vlastně příbuzným Metra 6R4, vychází totiž z jeho silniční a méně výkonné verze Clubman, která vznikla kvůli homologaci v počtu 200 kusů. Dražit se bude první prototyp.

Renault 5 Turbo Superproduction

Tohle auto se z pětice tak trochu vymyká, jde totiž o okruhový speciál. Renault jej postavil proto, aby ovládl "produkční" třídu francouzského šampionátu cestovních vozů. Vyčlenil na to šest Renaultů 5 Turbo. 

A zrovna ten aktuálně k mání je vozem, který automobilce v roce 1987 zajistil titul na okruhu Pau-Arnos.

O pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaná jedna-čtyřka o výkonu 306 kW, která roztáčí zadní kola.

Renault 5 Turbo Group 4

Určitě víte, že Renault 5 Turbo existoval také v závodních verzích určených pro rallye. Tenhle kousek vznikl pro skupinu 4. Spoléhá opět na přeplňovanou čtrnáctistovku, tentokrát ovšem o výkonu "jen" 201 kW. Přes pětistupňovou manuální převodovku jsou poháněna zadní kola.

Kus v aukci obsadil celkově 4. místo na Rallye Monte Carlo v roce 1984. V roce 1982 také ovládl mistrovství Francie v rallye.

Renault 5 Maxi Turbo

A ještě jednou legendární skupina B. V té se Renault snažil konkurovat se speciálem R5 Maxi Turbo s větším motorem (až 1586 cm3) a výkonem mezi 257 a 298 kW, kterému ovšem zůstal pohon zadních kol. Celkově vzniklo pouze 20 kusů. V aukci nabízený exemplář patřil britskému závodníkovi Johnu Priceovi.

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Emel
19. 10. 2020 20:41
To by šlo
Nejvíc se mi líbí ta poslední R5, to je klasika... ale kdybych si mohl vybrat, tak v žlutočerné Elf
https://www.thecheckeredflag.co.uk/wp-content/uploads/2016/01/Renault-5-Turbo-of-Ragnotti-Andrie-1280x720.jpg