Do BMW M3 se vrací řadový šestiválec
Prezident BMW North America Ludwig Willisch nedávno potvrdil, že nové BMW M3 se vrátí k řadovému šestiválci, ten poháněl naposledy sérii E46. Pro odlišení od obyčejných vozů řady 3 ponesou nové vozy kódy začínající F80 (M3 sedan). Kupé s největší pravděpodobností dostane název M4 a kód F82 a nebude chybět ani kabriolet.
Zatím panují spekulace o tom, jaký motor se ve skutečnosti octne pod kapotou. Mluvilo se o jeho odvození právě ze současného agregátu S65 V8, který by přišel o dva válce. Jenže, taková jednotka si zákonitě musí zachovat vidlicovou konfiguraci. A pan Willisch mluvil o řadovém motoru! Zvěsti o chystaném V6 Apollo tak definitivně berou zasvé, ale prototypy s těmito pohonnými jednotkami existují a pilně se zkoušely i v běžném provozu.
Daleko pravděpodobnější je základ v řadě N55 (3,0 TwinPower Turbo) či jejím nástupci. Zdvihový objem by se měl zvýšit na 3,2 l a poprvé v historii se u sériových továrnou postavených vozů této série objeví turbodmychadlo, respektive tedy rovnou dvě. Není vyloučena ani aplikace třetího.
Nelze se tedy divit odhadovanému výkonu 331 kW (450 k). Maximální rychlost bude zřejmě elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, teprve s M Drivers Package vzroste na 280 km/h. S přeprogramovanou řídicí jednotkou v paketu Performance se „stádo“ rozroste až na 353 kW (480 k) a auta pojedou magických 300 km/h. Samozřejmě to nebude zadarmo. Obě úpravy známe již z dřívějška z odcházející řady E90/92/93.
Sedan M3 F80 se v koncepční, ale realitě nepříliš vzdálené podobě představí příští rok v Ženevě a v sériové provedení pak za dalšího půl roku na podzim ve Frankfurtu.