Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do kterých aut se hackeři snadno nabourají? Do Cherokee nebo Escalade

David Bureš
Diskuze (3)
Zatímco ochrana Jeepu Cherokee a Cadillacu Escalade proti hackerům je slabá, Dodge Viper nebo Audi A8 v tomto ohledu bodují.

Softwarové nabourání se do automobilů je v době stále se rozšiřujících elektronických systémů jednou z velkých obav automobilek. I z toho důvodu američtí experti na softwarovou bezpečnost Charlie Miller a Chris Valasek zjišťovali, jak si automobily v ochraně před hackery vedou.

Výzkumu se zúčastnilo 20 aut, s ohledem na domovinu autorů výzkumu se jednalo o vozy prodávané na americkém trhu. Autoři studie během výzkumu používali notebook, pomocí něhož se na dálku pokoušeli ovládat různé funkce vozů – například zapínali světla nebo utahovali bezpečnostní pásy. Každé z aut bylo hodnoceno ve třech kategoriích – povrchový útok, architektura sítě a kyber-fyzický útok.

První kategorie se zabývala funkcemi, které by mohly být „hacknuty.“ Mezi ně patřily Bluetooth, Wi-Fi, připojení k mobilní síti, dálkové ovládání zamykání či kontrola tlaku v pneumatikách. V rámci druhé kategorie bylo zjišťováno, jaký je přístup k důležitým funkcím auta, jako jsou klakson, řízení a brzdy. Třetí kategorie hodnotila systémy, které je možné ovládat pomocí bezdrátové technologie – parkovací senzory či systémy automatického brzdění.

Z výzkumu vyplývá, že nejjednodušší je „hacknout“ Jeep Cherokee, Cadillac Escalade a Infiniti Q50. Naopak těžké je nabourat se do Dodge (SRT) Viper, Audi A8 nebo Hondy Accord.

Z výzkumu dále vyplynulo, že počet řídicích jednotek postupně roste, kvůli vývoji nových systémů. Třeba předchozí Prius měl 23 řídicích jednotek, zatímco ten současný jich má 40. Výzkumníci si rovněž všimli, že vozy používají počítačové technologie, jejichž prostředí je známé pro hackery.

Miller a Valasek závěrem automobilkám doporučují, aby do svých vozů nainstalovali systémy detekce útoků. V automobilových sítích podle amerických specialistů na bezpečnost tyto systémy fungují vcelku spolehlivě.

Výsledky výzkumu ochraně aut vůči softwarovým útokům
ModelModelový rokPovrchový útokArchitektura sítěKyber-fyzický útok
Audi A82014lehce nabouratelnévelice těžce nabouratelnénabouratelné
Honda Accord2014těžce nabouratelnénabouratelnénabouratelné
Infiniti Q502014lehce nabouratelnénabouratelnénabouratelné
Infiniti G372010těžce nabouratelnélehce nabouratelnénabouratelné
Jeep Cherokee2014lehce nabouratelnélehce nabouratelnélehce nabouratelné
Dodge Ram 35002014lehce nabouratelnélehce nabouratelnévelice těžce nabouratelné
Chrysler 3002014lehce nabouratelnétěžce nabouratelnélehce nabouratelné
Dodge Viper2014lehce nabouratelnétěžce nabouratelnévelice těžce nabouratelné
Cadillac Escalade2015lehce nabouratelnénabouratelnénabouratelné
Ford Fusion2006velice těžce nabouratelnévelice těžce nabouratelnévelice těžce nabouratelné
Ford Fusion2014lehce nabouratelnétěžce nabouratelnélehce nabouratelné
BMW 32014lehce nabouratelnévelice těžce nabouratelnénabouratelné
BMW X32014lehce nabouratelnévelice těžce nabouratelnélehce nabouratelné
BMW i82014lehce nabouratelnévelice těžce nabouratelnénabouratelné
Range Rover Evoque2014lehce nabouratelnétěžce nabouratelnélehce nabouratelné
Range Rover Sport2010těžce nabouratelnévelice těžce nabouratelnétěžce nabouratelné
Range Rover Sport2006těžce nabouratelnévelice těžce nabouratelnétěžce nabouratelné
Toyota Prius2014nabouratelnénabouratelnélehce nabouratelné
Toyota Prius2010nabouratelnénabouratelnélehce nabouratelné
Toyota Prius2006těžce nabouratelnévelice těžce nabouratelnévelice těžce nabouratelné

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - JirkaV8
16. 8. 2014 21:08
jde vývoj aut správně?
Tak tak, stará auta začínají mít samé výhody :-) :yes:
16. 8. 2014 16:20
Re: ...
jj
ale nic se nebojte MODEL S [odkaz] je zakodovana specialnim linuxem ;-)
Avatar - narona
16. 8. 2014 00:53
...
Píšu si další výhodu sousedovic trabanta - nedá se heknout >:-[] >:-[]