Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do nabídky Dacie se vrací verze na LPG. Za kolik pořídíte plynový Duster?

David Bureš David Bureš 3. 11. 2019 • 07:41
43
8
Zobrazit náhledy (43)
Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad

Návrat LPG verze do nabídky Dusteru znamená i příchod nového agregátu na toto palivo. LPG nově umí spalovat zážehový tříválec 1.0 TCe.

Automobilky se na přísnější emisní normy připravují různými cestami. Hlavním trendem je elektrifikace nabídky, ať už formou různých typů hybridů nebo rovnou čistě elektrickým pohonem. Někteří výrobci ale musejí hledat levnější řešení ve formě alternativního paliva, ať už CNG nebo LPG. Právě na zkapalněný ropný plyn dlouhodobě sází i Dacia.

A ta právě přijíždí s novým agregátem na LPG. Je jím nově vyvinutý zážehový tříválec 1.0 TCe, který dosud byl dostupný výhradně na benzin, v listopadovém ceníku Dusteru se ale nově objevuje i ve verzi na zkapalněný zemní plyn. V takovém případě poskytuje výkon 74 kW a točivý moment 170 N.m. To je o 10 N.m více než u varianty na benzin.

Turbodmychadlem přeplňovaný tříválec o objemu 999 cm3 na LPG je stejně jako v případě konvenčního provedení spárován s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. 

Dostupný je od druhého stupně Essential, a to za částku 321.900 Kč. To znamená, že příplatek za možnost spalování LPG činí pouhých 10.000 korun. Dostanete přitom tovární tříletou záruku a techniku od osvědčeného specialisty na LPG, Landi Renzo, s nímž Dacia tuto variantu vyvíjela.

Dříve byl Duster na LPG dostupný s atmosférickým čtyřválcem 1.6 SCe. Po jeho konci kvůli emisním normám se však výrobce zbavil i této alternativní verze.

Hlavní výhodou LPG pro Dacii jsou nižší produkované emise oxidu uhličitého i oxidů dusíku ve srovnání s konvenčními variantami, což se v době měření flotilových emisí jednotlivých výrobců a pokut hrozících za nedodržení limitů bude náramně hodit. Ve srovnání s hybridy a elektromobily je navíc toto řešení mnohem levnější, což je pro Dacii, specialistu na levné automobily, klíčová vlastnost.

Dacia Duster na LPG – ceny a technická data nově nabízeného motoru
Motor 1.0 TCe LPG
Pohon 4x2
Zdvihový objem [cm3] 999
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 74/5000
Točivý moment [N.m/min]  170/2000
Převodovka 5M
Cena Essential [Kč] 321.900
Cena Comfort [Kč] 343.900
Cena Prestige [Kč] 373.900

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Trubky
| 3. 11. 2019
https://www.carscoops.com/…the-nurburgring/#… :-! áááno FOSTEKU tohle je to co toužíš mít
:yes: Ztoho mi jde mráz po zádech,uplně tam vidím tu majestátnost, to bude povoz... Král mocný to Pán AUTOMOBIL RR GHOST 2020
Avatar - fostek
Re: Re: Trubky
| 3. 11. 2019
:D :D :D
Ááááááááááááááááááááá!
Avatar - CICERO
Re: Trubky
| 3. 11. 2019
přečti si článek pomalu a pochopíš... je to BULVAR, beztak to píše buď moje alter ego nebo starosta z Řeporyjí... :-) stačí?

Bije to do očí, zdejší kydy jsou fajn... ale dřív to bejval i fajn web o autech... dneska píšou líp i na autobibli a automanii…. zduř... :D

CITUJI:
Někteří výrobci ale musejí hledat levnější řešení ve formě alternativního paliva, ať už CNG nebo LPG. Právě na zkapalněný ropný plyn !!! dlouhodobě sází i Dacia.
A ta právě přijíždí s novým agregátem na LPG. Je jím nově vyvinutý zážehový tříválec 1.0 TCe, který dosud byl dostupný výhradně na benzin, v listopadovém ceníku Dusteru se ale nově objevuje i ve verzi na zkapalněný zemní plyn. !!! :D

= takže zachvilku si na auto.cz přečteme, že třeba LNG je lithium neutral gas… a je vhodnější než LPG ono totiž LPG = Lithium positive gas a proto hodně hoří... :D

Optikou plátku auto.cz je vše výše napsané zcela legitimní pravda !!! ;-)
Trubky
| 3. 11. 2019
Nikde nepisou že to jezdí na cng. Tak co to trubky píšete.
Dobrá volb
| 3. 11. 2019
Je to motor bez priameho vstrekovania, ale s turbom.
Ideálne do mesta

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku