Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacii Duster už pořídíte s litrovým tříválcem. O kolik populární SUV podražilo?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 6. 2019
75
3
Zobrazit náhledy (75)
Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster

Již dříve jsme avizovali, že oblíbený Duster dostane nový základní motor. Je jím litrový tříválec, který právě prozradil oficiální české ceny.

Nejen mateřský Renault, ale také výrobce levných automobilů Dacia prochází v posledních týdnech rozsáhlou obměnou motorové palety. Vzpomeňme, že oblíbené a cenově dostupné SUV Duster se před časem dočkalo nového turbodieselu 1.5 Blue dCi či zážehového čtyřválce 1.3 TCe, který francouzská automobilka vyvíjela společně s Mercedesem.

Jak už od nás víte, nejsou to jediné změny, které si Dacia pro letošní rok připravila. Duster totiž dostává také zbrusu nový základní motor. Atmosférickou šestnáctistovku SCe s výkonem 84 kW a 156 newtonmetry točivého momentu totiž nahrazuje přeplňovaný litrový tříválec. Podle serveru RNews.cz se jej povedlo homologovat bez nutnosti filtru pevných částic, takže bude platit za technicky jednoduchou pohonnou jednotku.

Agregát disponuje výkonem 74 kW v 5000 otáčkách a 160 newtonmetry točivého momentu v pásmu od 2750 do 4000 otáček. Parametry jsou tedy shodné jako v novém Renaultu Clio. Motor má kvůli rychlejším zahřívání chlazené výfukové svody a nepřímý vstřik, což se bude hodit hlavně na kratších vzdálenostech. Nižší hmotnost nového litru má zase kompenzovat o něco nižší výkon ve srovnání se šestnáctistovkou. Jedinou nevýhodou novinky je fakt, že se páruje výhradně s pohonem předních kol. Zájemci o čtyřkolku tak budou muset sáhnout po dieselové patnáctistovce, nebo benzinové jedna-trojce. V praxi tato motorová rošáda znamená, že nejlevnější čtyřkolka je teď o 65.000 Kč dražší. S motorem 1.3 TCe stojí 410.900 Kč.

A litrový tříválec? Také ten podražil, ale nikterak dramaticky. Cenové rozdíly napříč výbavami se pohybují od pěti do devíti tisíc korun. Se základní výbavou Access jej pořídíte od 264.900 Kč. Ve vyšší verzi Essential s výškově a podélně nastavitelným volantem a výškově nastavitelným sedadlem řidiče stojí 309.900 Kč. Verze Comfort už přijde na 331.900 Kč, to už je ale součástí výbavy manuální klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti a přední mlhovky.

Kdo chce Dustera s plnotučnou výbavou, může sáhnout po verzi Prestige, která s litrem přijde na 361.900 Kč. Tady už dostanete multimediální systém s navigací, systém sledování mrtvého úhlu či zadní parkovací kameru. A konečně je připravena verze Techroad za 366.900 Kč se sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, specifickým čalouněním a ozdobnými prvky v červené barvě. Inu, Duster už není pouze pracantem.

Server RNews.cz si dále všímá zajímavosti, že základní litr dostane ve srovnání s šestnáctistovkou větší brzdy. Zatímco doposud měl nejzákladnější Duster kotouče o velikosti 269 mm, litrový tříválec je vybaven kotouči s 280 mm, což je shodné s nejvýkonnějšími motorizacemi Dusteru.

Tabulka technických údajů slibuje spotřebu paliva od 6,2 do 6,8 litru, dynamické parametry ale zatím zůstávají tajemstvím.

Dacia Duster: ceny a technická data od 6/2019
Motor 1.0 TCe 1.3 TCe 1.3 TCe 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3] 999 1332 1332 1461 1461
Válce/Ventily 3/4 4/4 4/4 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 74/5000 96/5000 110/5250 70/3750 85/3750
Točivý moment [N.m/min] 160/2750 240/1600 250/1700 240/1750 260/2000
Převodovka 5M 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] - 191 (186) 200 (196) 167 179
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 11,1 10,4 (10,6) 12,6 10,5
Komb. spotř. [l/100 km] 6,5 7,0 (7,5) 7,0 (7,5) 5,1 5,1 (5,8)
Cena Access [Kč] 264.900 - - - -
Cena Essential [Kč] 309.900 - - 353.900 -
Cena Comfort [Kč] 331.900 365.900 (410.900) 385.900 (430.900) - 436.900
Cena Prestige [Kč] 361.900 395.900 (440.900) 415.900 (460.900) - 421.900 (466.900)
Cena Techroad [Kč] 366.900 400.900 (445.900) 420.900 (465.900) - 426.900 (471.900)
*Údaje v závorkách platí pro verze 4x4

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Dacia si zadělává na propad
| 14. 6. 2019
Troufnu si říci, že Dacia právě odstranila, to ca zákazníci chtěli nejvíc, tedy levné SUV s jednoduchým motorem a pohonem 4x4. Je jasné, že to je úlitba emisím a že 1l 3hrnek by 4kolku prostě nedal... nicméně 65tis navíc v kategorii, kde se šetří každá kačka je prostě hodně. Tj 450-500k za Dacii je naprostý úlet :no:
Avatar - Beefcake
...
| 13. 6. 2019
Nepriamy vstrek spolu s turbom je zaujimava kombinacia.
Avatar - CICERO
Týýý čobole...
| 13. 6. 2019
Pěkne Nám to vyskakuje (TY CENY, TO ČO JE??) !!! TAK TO JE MASAKR... FAKT... ZBYDOU JEN OJETINY,... A BORDEL = NEEKOLOGIE = SVET JDE DO karusele... :d :d :d

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku