Dodávková vozidla 4x4: Fiat
Fiat u větších modelů Scudo a Ducato přebírá techniku 4x4 od francouzského specialisty na pohon všech kol Dangel. Rodinná společnost bere od Fiatu hotová vozidla a ve vlastní továrně vyměňuje nápravy a další díly, aby nakonec vznikla čtyřkolka.
Díky této přestavbě se světlá výška Fiatu Scudo zvýšila ze 185 na 200 mm. S tím souvisí nárůst předního nájezdového i přechodového úhlu. Viskózní spojka připojuje zadní nápravu při prokluzu předních kol. Do nejtěžších podmínek lze zvolit za příplatek uzávěrku zadního diferenciálu. Úprava rovněž zasáhla palivovou nádrž.
Proměnu na 4x4 lze získat k oběma rozvorům 3000 a 3122 mm i celkovým hmotnostem 2,7 a 2,9 tuny. Díky tomu si zájemce může zvolit kratší provedení vhodné k transportu lyžařů spíše v počtu šesti, aby zbyl dostatek místa pro nákladový prostor. V devítimístné verzi totiž za třetí řadou sedadel zůstává 0,52 m3 prostoru, což je pro zavazadla a lyžařské sety pro tolik cestujících málo. Zde je výhodnější varianta L2, která ale samozřejmě proti L1 vykazuje větší poloměr otáčení a horší manévrovací schopnosti v horských a často stísněných prostorech.
Scudo nabízí pohon všech kol ve třech úrovních. Základ tvoří automaticky připojitelný pohon zadních kol při protočení předního, do náročnějších podmínek je vhodný zadní diferenciál s omezenou svorností. Třetí stupeň tvoří uzávěrka mezinápravového diferenciálu. V tomto případě musíme počítat s hmotnostním nárůstem o cca 145 kg.
Fiat Ducato po úpravě na pohon všech kol dosahuje světlé výšky 195 mm. Daň za výbornou průchodnost kluzký m terénem tvoří nárůst pohotovostní hmotnosti o 150 kg. Mezinápravový diferenciál samočinně přerozděluje točivý moment i na zadní kola. Přestavba na 4x4 je dostupná ke čtyřválci 2.3 MultiJet v obou výkonových úrovních 96 kW a 110 kW. Další omezení nejsou, 4x4 je dostupné ke všem délkám modelu Ducato.
Zájemce o Ducato v provedení 4x4 může stejně jako u menšího modelu Scudo volit ze tří úrovní pohonu všech kol.