Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodávková vozidla 4x4: Fiat

Ladislav Černý Ladislav Černý 4. 5. 2015 • 17:35
8
5
Zobrazit náhledy (8)
Zadní diferenciál Scuda 4x4 je krytý plechem Scudo s pohonem všech kol používá světlou výšku 200 mm Fiat Ducato
Italská automobilka v modelech Scudo a Ducato 4x4 těží ze spolupráce s firmou Dangel. Jde o dlouhodobý kontrakt.

Fiat u větších modelů Scudo a Ducato přebírá techniku 4x4 od francouzského specialisty na pohon všech kol Dangel. Rodinná společnost bere od Fiatu hotová vozidla a ve vlastní továrně vyměňuje nápravy a další díly, aby nakonec vznikla čtyřkolka.

Díky této přestavbě se světlá výška Fiatu Scudo zvýšila ze 185 na 200 mm. S tím souvisí nárůst předního nájezdového i přechodového úhlu. Viskózní spojka připojuje zadní nápravu při prokluzu předních kol. Do nejtěžších podmínek lze zvolit za příplatek uzávěrku zadního diferenciálu. Úprava rovněž zasáhla palivovou nádrž.

Proměnu na 4x4 lze získat k oběma rozvorům 3000 a 3122 mm i celkovým hmotnostem 2,7 a 2,9 tuny. Díky tomu si zájemce může zvolit kratší provedení vhodné k transportu lyžařů spíše v počtu šesti, aby zbyl dostatek místa pro nákladový prostor. V devítimístné verzi totiž za třetí řadou sedadel zůstává 0,52 m3 prostoru, což je pro zavazadla a lyžařské sety pro tolik cestujících málo. Zde je výhodnější varianta L2, která ale samozřejmě proti L1 vykazuje větší poloměr otáčení a horší manévrovací schopnosti v horských a často stísněných prostorech.

Scudo nabízí pohon všech kol ve třech úrovních. Základ tvoří automaticky připojitelný pohon zadních kol při protočení předního, do náročnějších podmínek je vhodný zadní diferenciál s omezenou svorností. Třetí stupeň tvoří uzávěrka mezinápravového diferenciálu. V tomto případě musíme počítat s hmotnostním nárůstem o cca 145 kg.

Fiat Ducato po úpravě na pohon všech kol dosahuje světlé výšky 195 mm. Daň za výbornou průchodnost kluzký m terénem tvoří nárůst pohotovostní hmotnosti o 150 kg. Mezinápravový diferenciál samočinně přerozděluje točivý moment i na zadní kola. Přestavba na 4x4 je dostupná ke čtyřválci 2.3 MultiJet v obou výkonových úrovních 96 kW a 110 kW. Další omezení nejsou, 4x4 je dostupné ke všem délkám modelu Ducato.

Zájemce o Ducato v provedení 4x4 může stejně jako u menšího modelu Scudo volit ze tří úrovní pohonu všech kol.

Související články

Témata
10. 5. 2015 22:42
Re: mezinápravový diferenciál ?
Podle fotek má má modré Ducato obyčejnou visko spojku tak předpokládám, že Scudo to bude mít stejně.
4. 5. 2015 17:09
mezinápravový diferenciál ?
Tak jak je to ? Pohání zadní nápravu viskózní spojka nebo tam opravdu je ten mezinápravový diferenciál ? V článku je to splácané páté přes deváté :-(
4. 5. 2015 13:17
Re: Ducaato 4x4
Puvodne brousil jsem multivana, varevelle, vito, V... Tohle me napadlo tak na okraj, je pravda, ze uz je to vetsi, na druhou stranu tusim, ze Ducato se dalo uz v dobry osobni vybave koupit za 700, auta zminene na prvnim radku zacinaji na mici...
4. 5. 2015 11:23
Re: Ducaato 4x4
Když jsem se ptal u Iveca,řekli mi cenu 200 000,- bez dph...Co se týká 3,0 motoru,je určitě lepší,ale pro rodinné auto je podle mě zbytečný..jinak je to samozřejmě škoda,že se to tady L1H1 s 3,0 nenabízí,když se to normálně vyrábí... njn,jsme pro svět trh o ničem..
4. 5. 2015 10:39
Ducaato 4x4
Kdyz jsem se na zastavbu 4x4 do Ducata byl zeptat ve Fiatu, tak mi ve dvou salonech ani nebyli schopni rict, co to auto bude stat....
Navic je podle me skoda, ze fiat, Citroen ani Peuget neumoznuji kombilace L1H1 a 3l motoru od Iveca, myslim, ze zvlast v osobni verzi by se tady tech aut par prodalo, zajimalo me jako auto pro rodinu a L2H2 je pro me moc velike...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku