Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodávková vozidla 4x4: Ford

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Nová generace Transitu obdržela upravený pohon všech kol AWD. Díky začlenění rozvodovky 4x4 do převodovky motoru jde o velmi kompaktní řešení.

Změna v nabídce pohonu všech kol Transitu nastala také v českém ceníku. Systém AWD netvoří příplatkovou položku v druhé polovině dlouhého seznamu, ale dostal v ceníku přední a velkou pozici hned po cenovkách za přední a zadní pohon.

Nový systém ve srovnání s předchozím nabízí integraci se standardními systémy stabilizace (ESP) a kontroly trakce. Přepracovaná by měla být i uzávěrka diferenciálu. Elektricky řízený pohon všech kol s výkonným elektrickým čerpadlem a spojkou rozděluje točivý moment mezi nápravy. Standardní režim AWD Auto je vhodný pro většinu provozních podmínek, kdy je běžně poháněná zadní náprava a v závislosti na zátěži motoru a momentálních podmínkách se přední náprava připojuje automaticky.

Uzávěrka Lock pomáhá v extrémních provozních podmínkách a zapojí AWD už u stojícího vozu. K zajištění optimální trakce systém vyhodnocuje chování vozu a může na přední kola nasměrovat podle výrobce až sto procent točivého momentu. Modul ESP je přepnutý do režimu, který umožňuje přenášet točivý moment na kola bez zásahů kontroly trakce, a to i v situaci, kdy se kolo protáčí.

Rozvodovka systému AWD a přední diferenciál jsou integrovány do společné skříně. Díky tomu se podařilo snížit hmotnost systému ve srovnání s pohonem zadních kol na 45 kg. Kompaktní zástavba také umožňuje, aby si vozy Transit AWD zachovaly standardní výšku podvozku bez omezení světlé výšky.

Pohon AWD je dostupný pro modely Transit Van a Podvozek. V obou případech jde o celkovou hmotnost 3,5 tuny a motor 2.2 TDCi ve dvou silnějších ze tří výkonových provedení 74, 92 a 114 kW. U furgonu lze nejsilnější motor pořídit jen s délkou L2, slabší jednotku pak s provedeními L2, L3 a L4. Podvozky 4x4 s jednoduchou i dvojitou kabinou lze kombinovat s délkami L2 až po novou L5 a oběma výkonovými verzemi čtyřválce 2.2 TDCi/92 a 114 kW.

Budeme-li počítat cenový rozdíl mezi předním pohonem a AWD například u provedení 350 Trend 92 kW s délkou L2, pak najdeme 125.000 korun bez daně.

Ladislav Černý
Diskuze (0)