Dodge Avenger: zmenšený Charger proti Octavii!
Koncern DaimlerChrysler nepřestává veřejnost ujišťovat o tom, jak moc vážně myslí celosvětovou expanzi své značky Dodge. Základem je mít co nabídnout, takže po modelu Magnum, který je pouze levnější variantou úspěšného Chrysleru 300C, přišel na řadu muskulaturní retrosedan Charger (blíže zde) (na jehož karoserii se ovšem proti originálu záhadně pomnožily dveře), velké SUV Nitro (blíže zde ) a kompaktní crossover Caliber (test zde ), který už je po oficiálním vstupu značky Dodge na český trh k mání v oficiální dealerské síti. A to ještě v záloze číhá další retro Challenger.
Dalším pokusem značky Dodge o provětrání usedlé konkurence je čtyřdveřový sedan Avenger, mířící do segmentu D. Nový Avenger by měl po celém světě oslovit zájemce o středně velké auto, toužící výrazně se odlišit od „konfekčních“ modelů. A pokud jsme u designu, Avenger jako by z oka vypadl většímu Chargeru, jenže na vině není pouze červená barva Inferno… Designéři Dodge evidentně vsadili na vlnu retrodesignu inspirovanou muscle-cars a zlí jazykové by prohlásili, že u Avengeru stačilo jen zmenšit měřítko s výkresy nového Chargeru. Jenže kombinace agresivní přídě s typickou maskou, stoupající linie oken, vyboulených zadních dveří, robustní zádě a v tomto případě 19-palcových kol se jistě leckomu zalíbí.
A teď uvažte, že Dodge u Avengeru nasadí výrazně nižší cenu než u pětimetrového Chargeru (někde na úrovni Caliberu nebo lehce nad ní) a argumentace zavilých odpůrců zaručeně žravých amerických motorů vezme zasvé vzhledem k montáži úsporného dvoulitrového turbodieselu. O nabídce benzínových motorů zatím není jasno, ale dají se očekávat čtyřválce 2,0 a 2,4 litru, přičemž časem se jistě dočkáme i nějaké té ostřejší verze. A s jakým motorem? Nechme se překvapit…