Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger Hellcat ztrácí manuál! Naštěstí jen dočasně

Diskuze (0)

Pro milovníky motorů Hellcat bylo první ránou potvrzení o konci produkce na konci roku 2023. Nyní přichází další nepříjemná informace. Challenger Hellcat přichází o manuální převodovku. Má se však ještě vrátit.

Od původního plánu skončit s motory Hellcat pro modely Charger a Challenger v roce 2024 se nakonec Tim Kuniskis, šéf automobilky, rozhodl pro nový termín na konci roku 2023. Pro fanoušky Hellcatů obrovská rána. Možná i z tohoto důvodu jdou modely s těmito motory víc na dračku než kdy jindy.

V minulém roce porazil Dodge Challenger s počtem 54.314 prodaných kusů dokonce ikonický Ford Mustang (52.414 prodaných kusů) a stal se tak nejprodávanějším muscle carem v Americe. Statistiku letošních prodejů může výrazně omezit absence manuální převodovky u motoru Hellcat.

Video se připravuje ...

Zajímavostí je, že tuto vcelku důležitou novinku nikde zástupci Dodge oficiálně nezmínili. Na anomálii v konfigurátoru přišel magazín Road and Track. V konfiguraci našli pouze volbu osmistupňové automatické převodovky Torqueflite. Na toto téma byli zástupci Dodge kontaktováni s prosbou o vysvětlení. Mluvčí Dodge tak potvrdil dočasné vyřazení manuální převodovky, které proběhlo už v listopadu minulého roku. Důvodem je údajně přepracování kalibrace šestistupňového manuálu. Od Dodge už však magazín Road and Track nedostal informaci, kdy dojde k návratu oblíbené převodovky. U ostatních motorů v nabídce Challengeru se šestistupňová manuální převodovka nadále objevuje.

Cena Challengeru Hellcat v letošním roce začíná v přepočtu na 1,58 milionech korun. Proti modelovému roku 2021 se jedná o nárůst více než 150 tisíc. Důvodem je primárně zmíněná absence převodovky a také celosvětový růst cen nových automobilů.

Dodge stejně jako valná většina ostatní automobilek pomalu, ale jistě míří k elektrifikaci. Než však výroba benzínových osmiválců Hellcat skončí, Dodge chystá pro modely Charger a Challenger hned několik speciálních edicí, které z posledních V8 mohykánů udělají výstavní kousky.

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (0)

Doporučujeme