Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger 2011: Nové foto pentastarové generace

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Sesterský model Chrysleru 300 sází na „muscle“ tvary. K vidění jsou na nových oficiálních fotografiích.

Dodge oživil jméno Charger, které proslavila dvoudveřová kupé koncem šedesátých let, v roce 2005 čtyřdveřovým sedanem. Charger 21. století byl fanoušky značky přijat poněkud rozpačitě právě díky počtu dveří. Ten neodpovídal slavným předkům z let 1966 až 1978 a ani stejnojmennému třídveřovému hatchbacku s čtyřválcovými motory a pohonem předních kol z let 1983 až 1987.

Během čtyř let na trhu si ovšem novodobý Dodge Charger našel svou klientelu, a tak si zasloužil i pozornost ze strany automobilky. Ta pro modelový rok 2011 připravila novou karoserii. Její design je inspirován především druhou generací z let 1968 a 1970. Ta je mimochodem také nejslavnější díky úspěchům v NASCAR a na filmovém plátně (k nejznámějším patří Bullittův případ a The Dukes of Hazzard).

Příď Chargeru pro rok 2011 dostala výraznější masku chladiče, po jejíchž stranách jsou umístěny nové hlavní světlomety. První jasný odkaz na minulost představuje výrazný prolis na boku, i když druhá generace měla na svých bocích jinak tvarované prolisy. Nejpřímější odkaz je ovšem na zádi v podobě koncových světel ta svým designem odpovídají modelovým rokům 1969 a 1970. Brzdové světlo využívá 164 světelných diod.

Dodge v tiskových materiálech poprvé mluví o Chargeru jako o čtyřdveřovém kupé a vyzdvihuje vedle designu i provedení interiéru, výbavu a jízdní vlastnosti. Sportovní styl spolu s komfortem, velmi dobrým dílenským zpracováním, špičkovým odhlučněním a možností výběru ze čtyř různých základních barev čalounění – to jsou podle výrobce hlavní charakteristiky interiéru nového modelu.

Součástí výbavy bude bezklíčový přístup a startování, stabilizační systém, adaptivní tempomat s varováním před kolizí, systém sledování slepého úhlu a parkovací kamera. O komfort cestujících na palubě se má postarat dvouzónová klimatizace, audio systém nebo navigační systém Garmin.

Svými jízdními vlastnostmi se má Charger vyrovnat nejlepším americkým, asijským i evropským konkurentům. Standardem bude provedení s pohonem zadní nápravy a k dispozici má být i verze s pohonem všech čtyř kol, obutých standardně do 19palcových pneumatik. U ní bude automaticky odpojován pohon předních kol, což má přispět k snížení spotřeby paliva až o 5 procent.

Nabídka pohonných jednotek obsahuje dva atmosférické zážehové motory s válci do V. Dodge Charger SE a Charger Rallye budou vybaveny novým šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru. Vrcholné provedení Charger R/T bude mít pod kapotou již tradičně osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru s možností odpojení jedné řady válců pro snížení spotřeby paliva. Základní šestiválec 2,7 V6 z nabídky vypadl.

Dodge Charger pro modelový rok 2011 je vyráběn v kanadském Brambtonu a jeho prodej na severoamerickém trhu se má rozběhnout ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 3. 2011 15:06
Re: super kára
Jo jo, v tomhle je amerika hodně napřed. Já bych určitě volil E85 než naftu
Avatar - Barrichello
28. 3. 2011 11:46
Re: super kára
Ten článek je ryze účelový - má ukázat příklad, že můžeš v současnosti jezdit s nějakou 3,něco V6 za stejné peníze jako 3,0 V6 CRD.
Možná i za méně, každopádně nezamlčuju negativa v podobě malého počtu pump. To je jasné.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2011 10:23
Re: super kára
Jo ok, jen je to vtipné v konfrontaci s Evropou, kde se rodí zvěrstva jako r3 turbo a v americe si vesele stále jezdí v pravých motorech, tj. atm. V6 a V8.

Jasně, o zákaznících to je taky bezpochyby, ale hlavně ta eko mánie a nesmyslné předpisy EU jako flotilové emise 120g apod.

FlexiFuel je super věc! Říkám to pořád a tento článek, byť napsaný očividně amerika fans petrolheadem, je taky vypovídající.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2011 09:32
Re: super kára
Ono Chrysler Group ukončil výrobu skoro všech motorů V6 mimo nové Pentastary už loni, z logiky věci pak vyplyne, že tím končí i 2,7 V6.
V plánu je však verze Pentastaru s nižším objemem.

To víš, vše o o zákaznících.
Kdyby ty zákazníci ty motory chtěli, budou k mání i tu.
No a těch pár fandů co je chce dál halt bude muset kupovat káry z druhý strany oceánu anebo mít smůlu.
Ekologická lobby a falešná idea nízkých nákladů udělaly své.
Ale ono to není tak horký - [odkaz]

Má to své mouchy, ale jde to i jinak než s naftou.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2011 09:27
Pro redakci: občas neškodí u xy použitých článků změnit kone
ono by se vám pak nestalo, že tam uvádíte, že prodej bude zahájen ve 4.čtvrtletí letošní roku zatímco prodej už dávno beží.
Pokud máte zájem, pošlu vám na Chargera i brožuru >:-[]
Jinak si ho můžete směle zakoupit [odkaz]
[odkaz]

Přepisovat kostry půl roku starejch článků je fajn, ale občas neškodí u nich trošku upravit údaje s aktuálním stavem :o))))