Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger Daytona se vrací

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 11. 2012 • 14:27
28
55
Zobrazit náhledy (28)
Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger
Na letošní Los Angeles International Auto Show se odehraje premiéra nového Chargeru s označením Daytona, odkazujícím na slavný muscle car konce šedesátých let.

Současná generace Chargeru, kterou lze v jeho novodobé čtyřdveřové historii označit za druhou, je na trhu od modelového roku 2011. Na své slavné předky v této podobě odkazuje vedle jména i řadou detailů.

V modelové roce 2013 bude jméno Charger po tříleté pauze opět doplňovat označení Daytona. To v souvislosti se značkou Dodge nejvíce proslavil právě Charger a to v letech 1969 a 1970, kdy kupé Daytona s aerodynamicky tvarovanou přídí a obřím křídlem na zádi dominovala tehdejší sérii Nascar. V téměř identické podobě s předními partiemi doplněnými o výklopné světlomety mířila tato monstra i do běžného provozu a stala se vrcholem tehdejší éry muscle cars.

Popularity spojení jmen Charger a Daytona od té doby Dodge využil již několikrát ke zvýšení atraktivity akčních modelů na základě standardních verzí Chargeru. Poprvé se tak stalo v letech 1976 až 1977 a podruhé 2006 až 2009.

Nyní nastupuje Daytona jako paket pro Charger R/T a Charger R/T Road & Track modelového roku 2013. Dodge hodlá vyrobit pouze omezenou edici 2500 vozů a každý z nich bude vybaven plaketou se sériovým číslem.

Nejnovější Charger Daytona s osmiválcem HEMI o výkonu 276 kW (375 koní) se od ostatních verzí odliší specifickými laky karoserie – Daytona Blue, Bright White, Billet Silver a Pitch Black. S nimi mají kontrastovat prvky v odstínu Satin Black použitém na masku chladiče, pruhy na kapotě, střechu, spoiler na zádi a nápisy Daytona na zadních blatnících.

Standardem pro nový Charger Daytona jsou mimo jiné 20palcová litá kola, kryt motoru Daytona Blue, stály převod 3,06 :1 a nové nastavení řídící jednotky motoru, řazení se sportovním režimem, posilovač řízení i podvozek.

Interiér nabídne čalounění černou kůží Nappa s vyšitým logem na opěradlech sedadel. Standardem jsou vyhřívaná a odvětrávaná sedadla i 8,4palcová dotyková obrazovka multimediálního systému UConnect Touch. Součástí výbavy bude i Beats Audio System s deseti reproduktory a výkonem 552 Wattů.

Do showroomů dorazí nové Chargery Daytona v prvním čtvrtletí příštího roku s cenami od 32.990 amerických dolarů (zhruba 650.000 Kč) u verze R/T a 36.495 amerických dolarů (okolo 730.000 Kč) za R/T Road & Track.

Témata
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2012 21:26
Re: Co že si...
Nu přímo zde v této diskuzi ne, ale myslím že docela dost lidí "si to myslí" a ostatně "padá" to občas v diskuzích i zde (Barichello by asi "mohl vyprávět" :-)
PS: K tomu "VLASTNÍmu GÓLu" - myslela jsem že jsem to celkem "osvětřlila" - to jste to NEčetl, nebo ... nevím co NE"věříte" nebo CO? ;-)
Naprosto VÁŽNĚ preferuji spíše benzíny, ale (tak trochu) NEbylo na výběr a klidně přiznám že jsem i "chtěla vyzkoušet" co to naftové V6 bi-turbo v reálu je (a záběr při předjíždění je opravdu "velmi příjemný" - do jisté míry můžete "ignorovat" v jakých je motor zrovna otáčkách, vpodstatě VŽDY zabere jak lokomotiva a i předjetí 2 kamionů za sebou je otázkou "mžiku" - pravda zařazujete se často v již HODNĚ NEpředpisové rychlosti..
...nicméně V8 HEMi by se mi pod kapotou (nějakého vozu typu) Citroën C5 určitě "líbil" ještě VÍC ;-)
PPS: Jen připomenu že jinak to "důsledné rozlišování" benzín nafta NEmám moc ráda - fakt spíš "lepší/horší" (vhodnější) motor(izace pro ten či onen vůz :-)
Je to TAK NEpochopitelné mít "benzín, benzín, benzín, naftu, benzín, naftu, naftu, (asi) benzín ? :-)
28. 11. 2012 20:42
Re: Co že si...
Nikde tady nevidím jediný příspěvek, kde by někdo zmiňoval zaostalost US produkce, ale ano, tyto hlasy lze zaslechnout. Bych si koupila, ale jezdím naftu a káži o benzínech a zaostalosti evropy vůči USA. Někdo vidí zaostalost v používání "nadmotorů" na předpisové cestování, někdo v "pidimotůrku" na autobahn. To jsou kontrasty a logicky by to vlastně mělo být naopak, ne.
2 značně rozdílné světy. Nic víc nic míň.
Mám dojem, že tato nenápadná debata je tvůj letošní vlastní gól roku. >:D
28. 11. 2012 20:26
Cena Dodge Charger v US
Tot nedavno som dostal do ruk reklamny letak Jeep, Chrysler, Dodge tu v US a Dodge Charger V8 Hemi tam ponukali za 25.000$. So vsetkymi danami, registraciami to spravi okolo 27.000$, co robi takych 20.700Eur, alebo 648.000CZK.
Spotrebu to ma okolo 10l/100km, cena benzinu v US 60 - 80eurocentov/l.
A ten VW 1.4 90kW si kludne moze VW nechat.
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2012 18:19
Re: Co že si...
Jít "po vlákně" snad ZVLÁDNETE (kdo s C5 už ZASE "začal" - že opět NE já ;-)
PS: Pak stačí napsat "sorry" :-)
PPS: OPRAVDU jste chtěl napsat že když jste s něčím NEspokojený, ujišťujete se že "je to to pravé? ;-)
PPPS: Proč mne stále UJIŠŤUJETE že ani NEtušíte jak se s takovým V6 bi-turbo jezdí? Mně (už) je to celkem JASNÉ :-)
Avatar - Bristol
28. 11. 2012 17:36
Re: Co že si...
tady naprosto souhlasím...ono se stačí podívat kolik stojí litr benzínu v zemích kde se tyto vozy vesele prodávají jak housky na krámu a kolik stojí u nás...a kolik musíme platit povinné ručení a dle jakého klíče...kdy vlastnit jakékoli auto nad 2500ccm je pro řadu lidí naprosto neúnosné...

nehledě na zažité stereotypy které jsou pro řadu lidí také velmi důležité, v jistých zemích když auto nemá aspoň V6 tak na to koukají jak na buginu jinde je to naopak: kdo má víc jak V6 tak je petrolhead, pirát a nepřítel přírody... >:D >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku