Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger SRT8 2012: Nové fotografie, technické údaje

David Bureš
Diskuze (14)
Charger SRT8 modelového roku 2012 dostal větší a silnější 6,4litrovou V8 Hemi o výkonu 351 kW.

Aktuální generace muscle-sedanu Dodge Charger se prodává od konce loňského roku. Na letošním autosalonu v Chicagu americká automobilka představila od ní odvozenou vrcholnou variantu SRT8. Nyní Dodge spolu s novými oficiálními fotografiemi zveřejňuje i přesné parametry vozu.

Pod kapotou Chargeru SRT8 pracuje vidlicový osmiválec Hemi o objemu 6424 cm3, který nahradil menší 6,1litrovou jednotku V8 Hemi z předchozí generace. Díky novému motoru vzrostl výkon SRT8 z 317 kW (425 hp) na 351 kW (470 hp) v 6000 min-1. Maximální točivý moment je 637 Nm v 4300 min-1.

Automobil z 0-96 km/h zrychlí okolo 4,0 s a čtvrt míli pokoří za 12 s. Maximální rychlost činí 282 km/h. Pohotovostní hmotnost Chargeru SRT8 je 1.980 kg.

Motor spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou, která nabídne i manuální řazení pomocí volicí páky nebo pomocí nových, standardně dodávaných páček pod volantem. V automatickém módu si může řidič nastavit agresivitu přeřazování v režimech Sport a Normal. Při zapnutí Sport v manuálním režimu pak má řidič plnou kontrolu nad řazením.

Oproti předchůdci má být nový osmiválec úspornější. Spotřebu paliva snižuje variabilní časování ventilů, ale hlavně funkce Fuel Saver, díky které může jet při malé zátěži jen na čtyři válce. Spotřeba paliva v americkém dálničním cyklu činí 10,2 l/100 km.

Nový Charger SRT8 je standardně vybaven adaptivními tlumiči. Řidič může ručně volit mezi módy Auto a Sport. Zachován zůstal hydraulický posilovač řízení.

Rychlý sedan je vybaven lepším brzdovým systémem s čtyřpístkovými třmeny Brembo v červeném provedení. Charger SRT8 má z rychlosti 96 km/h zabrzdit na 36,6 metrech.

Výkony vozu má podtrhnout jeho agresivní vzhled. Maska chladiče je lakována černou barvou, nechybí nezbytná loga SRT a 6,4 Hemi. Zádi dominuje nový přítlačný spoiler, součástí zadních světel je tak jako v běžném Chargeru 164 diod. Částečně černá, kovaná a leštěná hliníková kola jsou 20palcová.

Uvnitř se nachází nově tvarovaný kožený volant, palubní desku zdobí tmavý hliníkový panel. Sedačky jsou částečně čalouněny kůží Nappa. Všechna sedadla jsou vyhřívaná, ta přední navíc i ventilovaná.

Součástí základní výbavy je hudební systém Harman Kardon s 19 reproduktory. Na barevné 8,4palcové dotykové obrazovce je možné zobrazovat dosažené časy při zrychlení z 0-96 km/h a během sprintů na osminu a čtvrt míle. Zobrazována je zde také délka brzdění nebo hodnoty příčného a podélného přetížení.

Dodge Charger SRT8 se vyrábí v kanadské továrně Brampton v Ontariu, v showroomech se automobil objevil během letošního léta.

David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - Barrichello
7. 9. 2011 09:06
Re: Downsizing...
Tak tak, downsizing je na dvěvěci. Nemusím psát na které >:D
Avatar - Barrichello
7. 9. 2011 09:05
Re: Testosteron
Má to nápravy z AMG, převodovku MB.

Zrychlení 4,3 s a najdi si americký videa uvidíš jak to jezdí na okruhu, jak to brzdí atd.

Za cenovku 1,4 míče žádný JINÝ petimetrový sedan s V8 atmosférou s se STEJNÝMI nebo lepšími PARAMETRY nekoupíš, tak nechápu co řešíš...
6. 9. 2011 17:20
Re: Downsizing...
My mame "downsizing", americani maji "the bigger - the better". I like America.
6. 9. 2011 13:15
Ale proč ne.
Mě se to auto prostě líbí. Těmhle "nesmyslům" říkám automobilová arogance v nejlepším slova smyslu. V USA to asi tak nevynikne, ale z evropského pohledu vztyčený prostředník do Bruselu. Stejnou radost mám z basurdních AMG, ale také z V12 v Aventadoru. Kecy o neschopnosti zatáčet jsou o ničem. Každé z kategorie "nesmyslných" aut je určitým způsobem výborné, ale hrozné zároveň. Každopádně buďme rádi za cokoliv co "má koule".
Avatar - CHerokee
6. 9. 2011 12:49
Re: Testosteron
To je pravda, záleží na sladění dílů. Ale tak jako tak se mi toto auto líbí. Mám pro Muscle car slabost.